Εγκυμοσύνη και άσκηση: Και όμως συνδυάζονται!

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Εγκυμοσύνη και άσκηση: Και όμως συνδυάζονται!

Ο συνδυασμός της φυσικής δραστηριότητας και της εγκυμοσύνης είναι ιδιαίτερα ευεργετικός τόσο για την μητέρα όσο και για το έμβρυο. Η εγκυμοσύνη είναι μία φυσιολογική κατάσταση, η οποία χαρακτηρίζεται από την ανάπτυξη τόσο της μητέρας όσο και του εμβρύου. Καθώς το έμβρυο αναπτύσσετε σε μωρό, η μητέρα αναπτύσσετε παράλληλα τόσο φυσιολογικά όσο και ψυχολογικά. Η φυσική δραστηριότητα ‘‘ήπιας προς μέτριας έντασης’’ κατά την εγκυμοσύνη προσφέρει:

  • Ευεργετικά αποτελέσματα σε καρδιακό, αναπνευστικό και μυϊκό σύστημα
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κύησης
  • Μειώνει το άγχος
  • Διευκολύνει τον τοκετό

Μερικά ‘‘tips’’ για να νιώθετε ασφαλείς κατά την διάρκεια της προπόνησης, ακολουθώντας τις παρακάτω απαραίτητες προφυλάξεις:

  • Μετά το πρώτο τρίμηνο, ξεκινήστε ένα πρόγραμμα προπόνησης, κατά προτίμηση, τρεις (3) φορές την εβδομάδα
  • Σταδιακά να αυξάνετε & σταδιακά να μειώνετε την ένταση της άσκησης
  • Ρωτήστε τη μαία ή τον γιατρό που σας παρακολουθεί εάν αντενδείκνυται κάποιες ασκήσεις
  • Σιγουρευτείτε ότι ο προπονητής σας είναι ενήμερος για την κατάσταση σας και ότι είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος για εγκύους
  • Καλό θα ήταν κατά την διάρκεια των ασκήσεων να προτιμάτε άνετα ρούχα και παπούτσια, καθώς και ο χώρος να είναι καλά αερισμένος
  • Αποφύγετε επίπονες προσπάθειες ιδιαίτερα σε πολύ υγρές ή ζεστές ημέρες
  • Αποφύγετε, τα πολύ βαθιά καθίσματα και τα ‘‘push-ups’’
  • Συνίσταται, ιδιαίτεροι προσοχή σε ασκήσεις, που απαιτείτε οι έγκυες να ‘‘ξαπλώσουν’’ με την πλάτη προς το πάτωμα, γιατί μπορεί να προκαλέσουν ζάλη και να μειώσουν την ροή του αίματος στην μήτρα
  • Πάντα αργές και προσεχτικές κινήσεις, όταν οι έγκυες ‘‘σηκώνονται’’ από το πάτωμα διότι υπάρχει κίνδυνος ζάλης και λιποθυμίας
  • Απαραίτητη είναι η κατανάλωση νερού πριν και κατά την διάρκεια της άσκησης.

Τέλος, σε οποιαδήποτε κακή ένδειξη, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που αισθανθούν πόνο, αιμορραγία, κούραση, ναυτία ή πρόβλημα στην αναπνοή η άσκηση θα πρέπει να έχει άμεση διακοπή.

More for you

 
 

Don't Miss