Tabata, η Ιαπωνική μέθοδος γυμναστικής που δε δέχεται δικαιολογίες

Πέμπτη 06 Σεπτεμβρίου 2012

Πέμπτη 06 Σεπτεμβρίου 2012

Tabata, η Ιαπωνική μέθοδος γυμναστικής που δε δέχεται δικαιολογίες

Εκρηκτική άσκηση με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Δεν έχει ονομαστεί τυχαία «η 4λεπτη μαγική γυμναστική που καίει τα λίπη» αφού πρόκειται για την πιο αποτελεσματική υψηλής εντάσεως προπόνηση. To Tabata training είναι μια επιστημονικά αποδεδειγμένη μέθοδος, η οποία μπορεί να ενισχύσει την αντοχή σας και παράλληλα να κάνει τον μεταβολισμό σας να λειτουργεί μέχρι και 36 ώρες μετά την 4λεπτη προπόνηση. Το μυστικό είναι η σύντομη άλλα έντονη άσκηση με περιόδους σύντομης ξεκούρασης.

Εμπνευστής ήταν ο Ιάπωνας ερευνητής Izumi Tabata, ο οποίος την εφάρμοσε σε αθλητές οι οποίοι έκαναν ποδήλατο σε πολύ υψηλή ένταση για 20 δευτερόλεπτα, με 10 δευτερόλεπτα ξεκούραση διάρκειας 4 λεπτών κάθε φορά, επαναλαμβάνοντας το για 8 κύκλους. Αυτό είναι λοιπόν το μυστικό των αθλητών που τους κάνει να γραμμώνουν, να ιδρώνουν και να μην χρειάζεται να ακολουθήσουν καμία ακραία διατροφή.

Επιλέξτε μια μορφή άσκησης με την οποία είστε εξοικειωμένοι, όπως τρέξιμο στον διάδρομο, ποδήλατο, κωπηλατικό, βάρη, ή συνδυασμών ασκήσεων κ.ο.κ. Αφού κάνετε ζέσταμα γυμναστείτε επι 20 δευτερόλεπτα στο μέγιστο των δυνατοτήτων σας, ξεκουραστείτε για 10 δευτερόλεπτα με περπάτημα και  επαναλάβετε αυτό τον κύκλο άλλες 8 φορές. Μην ξεχάσετε να κλείσετε την προπόνηση σας με 5 λεπτά χαλαρό περπάτημα ή τρέξιμο. Εάν νιώσετε το στομάχι σας να δένεται κόμπο και οι δυνάμεις σας σε κάποια στιγμή να σας εγκαταλείπουν τότε σημαίνει πως έχετε γυμναστεί σωστά και τα έχετε δώσει όλα!

Είναι σημαντικό να έχετε ένα χρονόμετρο ως βοηθό σας σε αυτού του είδους την προπόνηση, γιατί λόγω της έντασης είναι δύσκολο να μετράτε απλώς από μέσα σας.

Εννοείται πως πριν ξεκινήσετε μια τόσο έντονη μορφή άσκησης θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Να ένα παράδειγμα 4λεπτου  Tabata training:

More for you

 
 

Don't Miss