Πώς να οργανώνουμε σωστά τον χρόνο μας. Χρήσιμα tips από τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο, σύμβουλο προσωπικής ανάπτυξης

Χρήστος Θεοδωρόπουλος ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017

Πώς να οργανώνουμε σωστά τον χρόνο μας. Χρήσιμα tips από τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο, σύμβουλο προσωπικής ανάπτυξης

O σύγχρονος τρόπος ζωής, δημιουργεί στους περισσότερους απ’ εμάς πολύ άγχος και απαιτήσεις. Γρήγοροι ρυθμοί ζωής που πρέπει  να τα προλαβαίνουμε όλα. Συνήθως, αυτό που γίνεται είναι να αγχωνόμαστε για το αν θα προλάβουμε αυτά που έχουμε προγραμματίσει. Η διαχείριση του χρόνου αποτελεί έναν όρο που χρησιμοποιείτε ευρύτατα σε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας. Πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η σωστή διαχείριση του χρόνου διότι απελευθερώνει το άτομο και το καθιστά ικανό  να ολοκληρώσει στον απαιτούμε χρόνο τις δραστηριότητες που είχε σχεδιάσει εκ των προτέρων  αλλά και να χειριστεί καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο του. Γι΄ αυτό λοιπόν, σας παρουσιάζω κάποια tips τα οποία είναι πολύ χρήσιμα για την οργάνωση του χρόνου.

  • 1ο βήμα:  Κατάγραψε αυτά που πρέπει να κάνεις. Αγόρασε ένα σημειωματάριο-ημερολόγιο  και ξεκίνα να γράφεις τα πράγματα τα οποία  πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Έτσι δημιουργείς μια λίστα μ΄αυτά που πρέπει να γίνουν και μπορείς να διαγράφεις αυτά τα οποία έχεις ήδη κάνει. Έτσι έχεις μια εικόνα για όλες τις δραστηριότητες και αυτό σε κάνει να είσαι πιο χαλαρός.

Διαβάστε εδώ: Οι συναισθηματικές δυσκολίες του σύγχρονου ανθρώπου

  • 2ο βήμα: Βάλε προτεραιότητες.Σίγουρα υπάρχουν χιλιάδες πράγματα το οποία «πρέπει» να κάνεις αλλά και πράγματα τα οποία θα ήθελες να κάνεις. Γράψε αυτά τα οποία πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε, μέσα σ ΄ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Πολύ βασικό στην οργάνωση του χρόνου είναι η αποφυγή πραγμάτων τα οποία μπορούν να περιμένουν. Βάλε λοιπόν προτεραιότητα σ΄ αυτά που πρέπει να γίνουν άμεσα. Πολύ σημαντικό  στο σημείο αυτό είναι να δίνεται προτεραιότητα σε δραστηριότητες οι οποίες είχαν δρομολογηθεί να γίνουν προηγούμενες μέρες αλλά τελικά δεν έγιναν, ώστε να μην τις «κουβαλάμε» και στο πρόγραμμα των επόμενων ημερών.
  • 3ο βήμα. Καταμερισμός δραστηριοτήτων. Είναι πολύ λειτουργικό να μάθεις να μοιράζεις δραστηριότητες. Δεν μπορείς να κάνεις τα πάντα και μόνος σου. Υπάρχουν διαδικασίες οι οποίες απαιτούν αρκετό χρόνο και ίσως μπορέσει να σου δώσει λύση κάποιος τρίτος γι αυτό μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια.
  • 4οβήμα: Βάλε ρεαλιστικούς στόχους. Μην ξεχνάς ότι κανείς δεν είναι τέλειος. Όση προσπάθεια και να καταβάλεις, όλα δεν θα τα καταφέρεις. Θέσε λοιπόν ρεαλιστικούς στόχους, ώστε να μπορέσεις να τους επιτύχεις και να προστατεύσεις τον εαυτό σου από την αποτυχία.
  • 5ο βήμα: Αξιολόγησε τον προγραμματισμό σου. Μπορείς να επαναπροσδιορίζεις το πρόγραμμα σου σε περίπτωση που βλέπεις ότι δε σου ταιριάζει. Μπορείς να κάνεις και τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να είναι πιο λειτουργικό και έτσι να μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Θυμήσου ότι δεν μπορείς να προλάβεις τα πάντα. Βάλε προτεραιότητες και επαναπροσδιόριζε τους στόχους σου συχνά.

Χρήστος Θεοδωρόπουλος

Σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης-Kοινωνιολόγος MSc - counseling_vibes@yahoo.com

More for you

 
 

Don't Miss