Γιατί ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν την Υπνοθεραπεία για να κόψουν το κάπνισμα;

Τετάρτη 06 Ιουνίου 2018

Τετάρτη 06 Ιουνίου 2018

Γιατί ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν την Υπνοθεραπεία για να κόψουν το κάπνισμα;

Το κάπνισμα αποτελεί μια βλαβερή συνήθεια την οποία μοιράζονται σχεδόν 1,1 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως. Οι τρόποι για να «απαλλαγεί» κανείς από αυτή τη συνήθεια είναι πολλοί και τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους όσο και οι ίδιοι οι καπνιστές. Υπάρχουν τσίχλες, αυτοκόλλητα αλλά και διάφορα προγράμματα συμβουλευτικής και όλα στοχεύουν στη μείωση ή την εξάλειψη της συνήθειας του καπνίσματος. Επειδή κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός, το τι σημαίνει για κάποιον «να καπνίζει» μπορεί να πάρει εξίσου διαφορετικές μορφές. Για κάποιον είναι ανακούφιση και χαλάρωση ενώ για κάποιον άλλον η πράξη αυτή συνδέεται με συγκεκριμένα θετικά συναισθήματα που προκαλεί και έτσι το άτομο βιώνει αυτό που λέμε «δευτερογενές όφελος» μιας, κατά τα άλλα, αρνητικής συμπεριφοράς. Αυτή η διαφορετικότητα ευθύνεται για το γεγονός ότι η μέθοδος διακοπής καπνίσματος που «δούλεψε» για κάποιον μπορεί να μην ήταν το ίδιο επιτυχής για κάποιον άλλο.

Ίσως θα έχετε ακούσει ότι η υπνοθεραπεία χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τους ανθρώπους να διακόψουν το κάπνισμα. Είναι μία δραστική και αποτελεσματική μέθοδος που σας βοηθά να διακόψετε τη συνήθεια του καπνίσματος, αλλάζοντας τον τρόπο που σκέφτεστε για αυτή.

Τι είναι η Υπνοθεραπεία;

Όπως έχουμε πει και σε προηγούμενο άρθρο, η υπνοθεραπεία είναι η μέθοδος κατά την οποία ο ενδιαφερόμενος μπαίνει, με την βοήθεια του υπνοθεραπευτή, σε μία κατάσταση ύπνωσης. Η κατάσταση της ύπνωσης, εν συντομία ύπνωση, είναι μία φυσική κατάσταση του νου που παρουσιάζεται σε όλους τους ανθρώπους αλλά και στα ζώα. Είναι μία κατάσταση μεταξύ ύπνου και ξύπνιου στην οποία βρισκόμαστε πολλές στιγμές κατά την διάρκεια της ημέρας. Σε αυτή την κατάσταση, είμαστε πιο συγκεντρωμένοι και δεκτικοί σε θετικές υποβολές που δίνονται από τον υπνοθεραπευτή. Αυτές οι υποβολές γίνονται υποσυνείδητα μηνύματα. Ο υπνωτιζόμενος, παρά τους μύθους που επικρατούν, έχει επίγνωση σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίας και  οι αισθήσεις του υπεροξείνονται. Σε κατάσταση ύπνωσης αυτές οι υποβολές μπορούν να επηρεάσουν και να βοηθήσουν το άτομο να κάνει συγκεκριμένες επιλογές.

Οι υπνωτικές υποβολές απευθύνονται στο κομμάτι του νου που παράγει αυτόματες σκέψεις. Όταν δείτε, ακούσετε, νιώσετε κάτι, ο νους σας παρήγαγε μια αυτόματη αντίδραση που βασίζεται σε εμπειρίες του παρελθόντος ή σε βαθιά ριζωμένες συνήθειες. Ένας από τους στόχους της υπνοθεραπείας είναι να επηρεάσει άμεσα αυτές τις αυτόματες σκέψεις και αντιδράσεις

Πώς λειτουργεί η ύπνωση  για το κάπνισμα

Ο αρχικός σκοπός είναι να κατανοήσει το άτομο κάποιες βασικές αρχές που θα το βοηθήσουν στη διακοπή του καπνίσματος. Αυτές οι αρχές είναι οι εξής:

- To τσιγάρο δηλητηριάζει το ανθρώπινο σώμα.

- Το σώμα χρειάζεται να ζήσει.

- Προστάτεψε το σώμα σου στον βαθμό που θα ήθελες να ζήσεις.

Αμέσως μετά, και ενώ το άτομο βρίσκεται σε κατάσταση ύπνωσης, δίνονται από τον υπνοθεραπευτή οι υποβολές ότι το κάπνισμα είναι ανώφελο, αχρείαστο και επιβλαβές και για αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να κάνετε πια. Ο στόχος των υποβολών αυτών είναι να αποδοθούν αρνητικοί συνειρμοί στην έννοια του καπνίσματος και σε ό,τι συνδέεται με αυτό. Με αυτόν τον τρόπο, ο υποσυνείδητος νους σας θα γίνει σύμμαχός σας καθώς οι αρνητικοί συνειρμοί για το κάπνισμα θα έρχονται στον νου σας κάθε φορά που το σκέφτεστε ή βλέπετε κάποιον να καπνίζει. Καθώς οι υποβολές θα γίνονται ισχυρότερες, οι αυτόματες σκέψεις και συνεπώς οι αντιλήψεις σας για το κάπνισμα θα αρχίσουν να αλλάζουν, νέες συνδέσεις θα διαμορφωθούν και σύντομα ο νους σας θα ξεκινήσει να βλέπει το κάπνισμα με αρνητικό τρόπο.

Οι συνεδρίες υπνοθεραπείας για την διακοπή του καπνίσματος σχεδιάζονται στα μέτρα και τις ιδιαίτερες ανάγκες του ενδιαφερόμενου. Επειδή ο κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός, ο αριθμός των συνεδριών μέχρι να επιτευχθεί το αποτέλεσμα ποικίλει. Άλλος χρειάζεται λιγότερες, άλλος περισσότερες. Αυτό εξαρτάται από τη θέληση, την πειθαρχία και τη δέσμευση του ενδιαφερόμενου στο θετικό αποτέλεσμα.

Ο υπνοθεραπευτής μπορεί επίσης να σας διδάξει την τεχνική της αυτο-ύπνωσης ώστε να μπορείτε να μπαίνετε σε κατάσταση ύπνωσης όταν το θέλετε και να δίνετε οι ίδιοι στον εαυτό σας θετικές υποβολές και να επαναπρογραμματίζετε το νου σας.

Είναι μία καλή επιλογή;

Η ύπνωση θα σας βοηθήσει να μειώσετε και τελικά να εξαλείψετε την έντονη επιθυμία για κάπνισμα. Με τις επαναλαμβανόμενες συνεδρίες, δεν θα νιώθετε πια την ανάγκη να καπνίσετε τόσο συχνά ή και καθόλου. Μετά από αυτό, είναι πολύ εύκολο να κόψετε το κάπνισμα.

Καθώς η υπνοθεραπεία είναι μία νέα μέθοδος όσον αφορά την Ελλάδα, πολλοί θα αναρωτιούνται αν είναι αποτελεσματική ή όχι. Ωστόσο, μελέτες στο εξωτερικό την  έχουν αναδείξει ως μία από τους πιο επιτυχημένες μεθόδους που μπορείτε να επιλέξετε για να σταματήσετε το κάπνισμα, αν φυσικά το θέλετε. Δεν αποτελεί μαγικό ραβδί ή χάπι. Κάποιοι που δεν γνωρίζουν, ίσως αναρωτιούνται εκτός για την αποτελεσματικότητά της, αν έχει κάποιες παρενέργειες. Η πραγματικότητα είναι ότι η υπνοθεραπεία χρησιμοποιεί φυσικές διαδικασίες για να δημιουργήσει υποβολές. Δεν περιλαμβάνονται φάρμακα και οι περισσότεροι άνθρωποι ανταποκρίνονται πολύ καλά σε αυτή.

Ο Στέφανος ασχολείται με την Κλινική και Αναλυτική Υπνοθεραπεία, το NLP & HypnoCoaching και την τεχνική HypnoBirthing (προετοιμασία εγκύων για φυσικό/ανώδυνο τοκετό με Υπνοθεραπεία). Επίσης είναι εισηγητής Σεμιναρίων εκμάθησης αποτελεσματικής Αυτο-Ύπνωσης και Αυτο-Προγραμματισμού.  www.ypnotherapeia.gr , info@ypnotherapeia.gr , 210 9567413, 6942033399, 6980802051

More for you

 
 

Don't Miss