Ο αναπάντεχος λόγος που τα κορίτσια στην Ελλάδα χάνουν τα μαθήματά τους

Χριστίνα ΓουδρούπηΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΟΥΔΡΟΥΠΗ Παρασκευή 08 Μαρτίου 2019

Παρασκευή 08 Μαρτίου 2019

Ο αναπάντεχος λόγος που τα κορίτσια στην Ελλάδα χάνουν τα μαθήματά τους

Η ιδέα ότι ένα κορίτσι μπορεί να απουσιάζει από το σχολείο επειδή δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει προϊόντα προσωπικής υγιεινής, μοιάζει να περιορίζεται σε μια τριτοκοσμική χώρα, αν όχι σε περασμένο αιώνα.

Πρόκειται όμως για ένα παγκόσμιο πρόβλημα, το οποίο αγγίζει και την Ελλάδα. Δεν την «άγγιζε». Την «αγγίζει». Στον 21ο αιώνα, υπάρχουν χιλιάδες κορίτσια τα οποία φεύγουν νωρίς ή απουσιάζουν εντελώς από το σχολείο επειδή δεν μπορούν να αγοράσουν προίόντα περιόδου.

Η εφηβεία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το σώμα αλλάζει, και η αυτοπεποίθηση που βρίσκεται ούτως ή άλλως σε χαμηλά επίπεδα, αγγίζει το κατώτατο σημείο της στην πρώτη περίοδο ενός κοριτσιού. Η ισορροπία μεταξύ της αποδοχής, της ανάπτυξης και της κοινωνικοποίησης είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη, και οι μεταπτώσεις της διάθεσης δεν είναι καθόλου βοηθητικές.

Αν αυτό συνδυαστεί με την απουσία από το σχολείο, ως επακόλουθο της έλλειψης προϊόντων προσωπικής υγιεινής, τότε το πρόβλημα μόνο να ενταθεί μπορεί.

Τα κορίτσια χάνουν ημέρες από το σχολείο, και μαζί με αυτές χάνουν μαθήματα που είναι σημαντικά για την πρόοδο τους, χάνουν πολύτιμες στιγμές από τις δραστηριότητες με τους συμμαθητές και τους φίλους τους, και αυτό μειώνει ξανά την αυτοπεποίθησή τους, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο. Τελικά, αυτό που χάνουν τα κορίτσια, είναι η ευκαιρία να ζουν και να μεγαλώνουν καλά.

Αυτό δεν είναι κάτι που συμβαίνει θεωρητικά, δεν είναι κάτι που συμβαίνει κάπου αλλού, δεν είναι ένα μακρινό σενάριο. Είναι σκληρή πραγματικότητα, στο «εδώ» και στο «τώρα». Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την MRB Hellas, εκτιμάται ότι περισσότερα από 10.000 κορίτσια στην Ελλάδα έχουν απουσιάσει από το σχολείο για αυτόν το λόγο. Το 20% των μαμάδων δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά να αγοράσει σερβιέτες, ενώ το 18% δεν έχει αγοράσει προϊόντα πρώτης ανάγκης τουλάχιστον μια φορά, προκειμένου να αγοράσει σερβιέτες.

   

Για αυτόν το σκοπό, η Always ξεκινά την εκστρατεία #MinEisaiApousa, ώστε να μη χάσει κανένα κορίτσι ξανά το σχολείο λόγω έλλειψης γυναικείων προϊόντων υγιεινής. Η Always και η Ένωση «Μαζί για το Παιδί» με σκοπό να δωρίσουν μαζί πάνω από 800.000 προϊόντα σε κορίτσια που το έχουν ανάγκη. Παραλλήλως, ενώνει τις δυνάμεις της και με τη Ζέτα Δούκα, έμπρακτη υποστηρίκτρια της ενδυνάμωσης των κοριτσιών.

«Η μη πρόσβαση σε προϊόντα υγιεινής κατά την περίοδο, δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο για τα κορίτσια: απουσιάζουν από τα μαθήματα τους, μένουν πίσω στις εργασίες τους, χάνουν δραστηριότητες, όπως αθλήματα και δημιουργικές ασχολίες. Αυτές οι δραστηριότητες συμβάλλουν στη δημιουργία αυτοπεποίθησης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, ενώ η αποχή από αυτές μπορεί να περιορίσει τις προοπτικές και τις ευκαιρίες ενός κοριτσιού πέρα από την εφηβεία» σχολίασε η Ζέτα Δούκα, Εκπρόσωπος της καμπάνιας.

«Το σχολείο εκτός από μάθηση είναι φιλία, πηγή αυτοπεποίθησης και ένας τόπος για να ανακαλύψεις τις ικανότητές σου και να γίνεις αυτό που ονειρεύεσαι. Είμαι πραγματικά περήφανη που συμμετέχω σε αυτή την πρωτοβουλία της Always, γιατί τα κορίτσια που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να διασφαλίσουν την προστασία που χρειάζονται, δεν θα έπρεπε ποτέ να στερούνται την ευκαιρία αυτή. Μαζί μπορούμε να ξεκινήσουμε τη συζήτηση και να αναλάβουμε δράση για να βοηθήσουμε να #MinEisaiApousa».

Σε 44 κοινωνικές υπηρεσίες της Αθήνας και σε 25 της Στερεάς και Βόρειας Ελλάδας θα διανεμηθούν τα προϊόντα της καμπάνιας. Εάν θέλετε να βοηθήσετε κι εσείς ώστε τα κορίτσια να μην λείψουν ξανά από το σχολείο και να μην χάσουν την αυτοπεποίθησή τους, υπάρχουν τρεις εύκολοι τρόποι να συμβάλλετε:

Πρώτον, μπορείτε να ανεβάσετε μια φωτογραφία από τα σχολικά σας χρόνια στα social media, κάνοντας tag την Always (@always.greece) και χρησιμοποιώντας το hashtag #MinEisaiApousa. Έτσι θα δωριστούν περισσότερες σερβιέτες μέσα από την Ένωση «Μαζί για το Παιδί».

Δεύτερον, μπορείτε να επιλέξετε προϊόντα Always έως 12/04/2019 για να ενισχυθεί η δωρεά προϊόντων*.

Τρίτον, μπορείτε να πάρετε μέρος στη συζήτηση, ώστε να μπει ένα τέλος στον στιγματισμό που σχετίζεται με την περίοδο. Ούτε η ύπαρξη της περιόδου ούτε η έλλειψη προϊόντων προσωπικής υγιεινής είναι θέμα ταμπού. Όσο πιο ανοιχτά μιλάμε για αυτό, τόσο περισσότερη δύναμη θα δώσουμε στα κορίτσια που έχουν ανάγκη να την εκφράσουν, για να βρεθεί μια λύση.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ

 

*με την αγορά κάθε διπλού πακέτου Always μέχρι τις 12/4 η Always θα αυξήσει την ποσότητα της δωρεάς.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την MRB Hellas μεταξύ 12.09 - 20.10.2018 σε πανελλαδικό δείγμα από κορίτσια ηλικίας 12-18 ετών, που έχει ξεκινήσει η περίοδός τους, σε συνεργασία με τις μητέρες τους, που έδωσαν την συναίνεση τους ώστε να συμμετέχουν τα παιδιά τους στην έρευνα. 500 συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν με μαθήτριες και αντίστοιχα 500 με τις μητέρες τους. Οι αναλογίες διαμορφώθηκαν ώστε να αντιπροσωπεύουν το ηλιακό κοινό και τον τόπο διαμονής ώστε να αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του ελληνικού πληθυσμού.

More for you

Don't Miss