Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν στον έλεγχο του διαβήτη

Τζουλιάννα Καρνέζη ΤΖΟΥΛΙAΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ Δευτέρα 01 Ιουλίου 2019

Δευτέρα 01 Ιουλίου 2019

Αυτές οι αλλαγές θα βοηθήσουν στον έλεγχο του διαβήτη

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την Physicians Committee for Responsible Medicine, τα επίπεδα σακχάρων στο αίμα, το βάρος και η χοληστερόλη των διαβητικών μπορούν να μειωθούν υιοθετώντας διάφορα προληπτικά μέτρα.

Διαβάστε εδώ: Η Blake Lively αποκαλύπτει τι τρώει σε μια ημέρα και παραμένει τόσο λαμπερή

Μερικές μελέτες έχουν υποστηρίξει ότι οι διαιτητικές παρεμβάσεις για τη διαχείριση του διαβήτη  είναι πιο αποτελεσματικές, επειδή σε αντίθεση με τα φάρμακα, έχουν δείξει σημαντική βελτίωση. Οι φυτικές τροφές είναι επωφελείς για τη θεραπεία του διαβήτη, ειδικά του τύπου 2, καθώς μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του σωματικού βάρους, στον έλεγχο των λιπιδίων, στον γλυκαιμικό έλεγχο και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Και όλα αυτά με τη σειρά τους, βοηθάνε στην ανάπτυξη της αντίστασης και της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.

Η κατανόηση των επιλογών του τρόπου ζωής και των επιλογών διατροφής που πρέπει να κάνει ένας διαβητικός  είναι ζωτικής σημασίας.

Να τρώτε υγιεινά.

Για να ελέγξετε τον σακχαρώδη διαβήτη σα, είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή που αποτελείται από σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, και καλά λιπαρά. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες απορροφώνται αργά στο σώμα, αποφεύγοντας τις απότομες αυξήσεις του σακχάρου στο αίμα. Επικεντρωθείτε σε ολόκληρους κόκκους, λαχανικά και φρούτα που θα ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο σακχαρώδους διαβήτη. Επίσης η κατανάλωση φυτικών ινών βοηθάει  στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Μελέτες έχουν δείξει ότι μια σχετικά χαμηλή πρόσληψη διαιτητικών ινών αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2. Καταναλώνετε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, όπως φρούτα, όσπρια, λαχανικά και πίτυρα σίτου. Αποφύγετε τα ζαχαρούχα ποτά που μπορούν να προκαλέσουν γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Τα ψάρια έχουν λιγότερα κορεσμένα λιπαρά από το κρέας. Ο σολομός, το σκουμπρί, ο τόνος και η σαρδέλα είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία προάγουν την υγεία της καρδιάς μειώνοντας τα λίπη στο αίμα που ονομάζονται τριγλυκερίδια. Παρομοίως, τρόφιμα που περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά και πολυακόρεστα λίπη μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου διαβήτη τύπου 2. Τα καλά λίπη περιλαμβάνονται στο αβοκάντο, στο ελαιόλαδο, στα καρύδια, στις ελιές, στα κάσιους, πεκάν και φιστίκια. Επίσης σημαντικό είναι να φροντίζετε να συντονίζετε τα γεύματά σας με το φάρμακο για τον διαβήτη.

Διαβάστε εδώ: Γιατί δεν πρέπει να κόψετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας

Μάθετε σχετικά με την καταμέτρηση υδατανθράκων και τα μεγέθη των μερίδων.

Το κλειδί για τη διατήρηση της διαχείρισης του διαβήτη είναι η εκμάθηση πώς να μετράτε τους υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες έχουν συχνά αντίκτυπο στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας και γι αυτό είναι απαραίτητο να γνωρίζετε  την ποσότητα των υδατανθράκων στο φαγητό,  καθώς θα βοηθήσει να πάρετε τη σωστή ποσότητα ινσουλίνης .

Εξασφαλίστε καλά ισορροπημένα γεύματα.

Για να διατηρήσετε τα επίπεδα ινσουλίνης, σχεδιάστε για κάθε γεύμα να έχετε φρούτα, λαχανικά,  πρωτεΐνες και υγιεινά  λίπη. Είναι πολύ σημαντικό να δώσετε προσοχή στους τύπους υδατανθράκων που επιλέγετε. Μερικοί υδατάνθρακες όπως λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και φρούτα περιέχουν φυτικές ίνες που βοηθούν να διατηρήσετε σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Είναι καλύτερο να συζητήσετε με τον γιατρό σας για τις καλύτερες επιλογές τροφίμων και την κατάλληλη ισορροπία των τύπων τροφίμων.

Άσκηση.

Η φυσική δραστηριότητα είναι μια άλλη σημαντική αλλαγή του τρόπου ζωής που πρέπει να υιοθετηθεί στο σχέδιο διαχείρισης του διαβήτη. Όταν ξεκινάτε την άσκηση, οι μύες σας χρησιμοποιούν τη ζάχαρη για ενέργεια, βοηθώντας έτσι το σώμα σας να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικότερα την ινσουλίνη. Μπορείτε να βγείτε για περπάτημα, τρέξιμο ή να κάνετε άλλες δραστηριότητες.

Σταματήστε το κάπνισμα.

Η χρήση καπνού και προϊόντων καπνού μπορεί να είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για την υγεία σας, ειδικά στην περίπτωση που έχετε διαβήτη τύπου 2. Μπορεί επίσης να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων υγείας όπως καρδιακές παθήσεις, ασθένεια των ματιών, εγκεφαλικό επεισόδιο, νεφρική νόσο κλπ.

Να ελέγχετε τακτικά τα πόδια σας.

Οι επιπλοκές των κάτω άκρων είναι πολύ συχνές μεταξύ ασθενών με σακχαρώδη διαβήτη. Μια από τις πιο σοβαρές επιπλοκές του διαβήτη είναι το Διαβητικό Πόδι. Ο όρος «διαβητικό πόδι» χρησιμοποιείται για την περιγραφή όλων των δερματικών εκδηλώσεων που εμφανίζονται στο/α κάτω άκρο/α.

Ελέγξτε την πρόσληψη αλκοόλ.

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ή και περισσότερων από ένα ποτήρι αλκοόλ ανά ημέρα, μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, καθιστώντας την κατάσταση χειρότερη.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.

More for you

Don't Miss