Πώς θα ρυθμίσετε τον θυρεοειδή σας με φυσικό τρόπο

Τζουλιάννα Καρνέζη
Πέμπτη, 20 Μαΐου 2021

Ο θυρεοειδής είναι ένας αδένας που παράγει κυρίως τις θυρεοειδικές ορμόνες, δηλαδή τη θυροξίνη (Τ4) και την τριιωδοθυρονίνη (Τ3), οι οποίες ρυθμίζουν το μεταβολισμό των διαφόρων οργάνων του σώματος. 

Αν έχετε πρόβλημα στο θυρεοειδή τότε μπορεί να υπερλειτουργεί  (υπερθυρεοειδισμός) ή να υπολειτουργεί (υποθυρεοειδισμός).  Τα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού είναι ωχρό δέρμα, αύξηση βάρους, δυσκοιλιότητα, κατάθλιψη, η υπνηλία κ.α. Τα συμπτώματα του υπερθυρεοειδισμού είναι η νευρικότητα, το άγχος, οι εφιδρώσεις, η αυξημένη όρεξη, η πολυουρία, η απώλεια βάρους κ.α. 

Έρευνες αποκαλύπτουν, ότι 25 εκατομμύρια Αμερικανοί ζουν με τη νόσο του θυρεοειδούς και όμως το 50% δεν συνειδητοποιούν ότι έχουν πρόβλημα και οι περισσότεροι είναι γυναίκες.

Σημάδια ότι ο θυρεοειδής σας δεν λειτουργεί σωστά

Δεν μπορείτε να χάσετε κιλά ή τα χάνετε πολύ γρήγορα.

Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος κάνοντας διατροφή και άσκηση, αλλά δεν βλέπετε αποτέλεσμα, ένας λόγος μπορεί να είναι η χαμηλή λειτουργία τους θυρεοειδούς. Από την άλλη μεριά, αν χάνετε κιλά με γρήγορο ρυθμό, μπορεί να είναι ένα σημάδι υπερθυρεοειδισμού. Ότι και από τα δύο συμπτώματα να έχετε, καλό είναι να επισκεφτείτε τον γιατρό σας.

Έχετε χαμηλή ενέργεια. 

Αν νιώθετε συνέχεια κουρασμένοι μπορεί να σχετίζεται με πολλά προβλήματα, όπως είναι αναιμία, οι ιογενείς λοιμώξεις, αλλά μια από τις πιο κοινές αιτίες είναι η κακή λειτουργία του θυρεοειδούς. Αν όμως, αυτός ο αδένας είναι υπερδραστήριος, τότε μπορεί νιώθετε λίγο ταραγμένοι και μια μικρή σύγχυση.

Πεινάτε συνέχεια. 

Η πείνα αποτελεί μερικές φορές «παρενέργεια» κάποιας υποκείμενης πάθησης, όπως ο διαβήτης, η κατάθλιψη ή μια διαταραχή του θυρεοειδούς. Εάν η πείνα είναι πολύ έντονη για αρκετές εβδομάδες, καλό θα είναι να επισκεφθείτε τον γιατρό σας για περαιτέρω αξιολόγηση.

Έχετε αλλαγές στη διάθεσή σας

Η μικρή παραγωγή της ορμόνης επηρεάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι ένας από τους νευροδιαβιβαστές που ενεργοποιούν τα κέντρα της χαράς στον εγκέφαλο.

Τα καλά νέα είναι ότι αν εντοπιστεί το πρόβλημα, μπορεί να αντιμετωπιστεί. Μερικές φορές η λειτουργία του θυρεοειδούς μπορεί να ανακτηθεί και να αποκατασταθεί με φυσικές μεθόδους, όπως τη μείωση του στρες, τη διατροφή, τα βότανα και τα συμπληρώματα, ενώ πολλές  φορές η λήψη φαρμάκων είναι επιτακτική.

Πώς να ρυθμίσετε το θυρεοειδή σας με φυσικό τρόπο.

Ιώδιο

Αν το σώμα σας δίνει ενδείξεις ότι ο θυρεοειδής σας δεν λειτουργεί καλά, μπορεί να βοηθήσει εάν λαμβάνετε 06.25 - 12.05 χιλιοστόγραμμα (12.500 mcg) ιωδίου καθημερινά, για ένα με δύο μήνες και να δείτε αν αισθανθείτε καλύτερα. Μην πάρετε μεγαλύτερη δόση, εκτός εάν είστε υπό την επίβλεψη ενός επαγγελματία υγείας. Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον ενδοκρινολόγο σας. 

Ελαχιστοποίηση των περιττών χημικών τοξινών

Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι οι συνθετικές  χημικές ουσίες που υπάρχουν στο περιβάλλον, μπορεί να επιτεθούν στον θυρεοειδή ή απλά να μπλοκάρουν την παραγωγή των ορμονών του. Αυτό συμβαίνει γιατί πολλές τοξίνες έχουν παρόμοια χημική δομή με τις θυρεοειδικές ορμόνες και συγχέουν το ανοσοποιητικό σύστημα.  Άρα, καλό είναι να ελαχιστοποιήσετε τη  χρήση  προϊόντων κουζίνας και φαγητών που έχουν χημικές τοξίνες.

Φαρμακευτική αγωγή

Εάν έχετε λάβει όλα τα μέτρα που χρειάζονται και παρόλα αυτά ο θυρεοειδής σας συνεχίζει να μη λειτουργεί σωστά. Τότε η λύση είναι η συνθετική ορμόνη του θυρεοειδούς.  Κανείς δεν έχει ανακαλύψει έναν τρόπο για να κάνει το θυρεοειδή σας να λειτουργήσει κανονικά και πάλι. Η κατάσταση όμως αντιμετωπίζεται πλήρως, καθώς η ορμόνη υπάρχει διαθέσιμη σε χαπάκι και μπορεί να συμπληρωθεί ακριβώς όσο λείπει.

Προσοχή  στα τρόφιμα που επηρεάζουν τη φαρμακευτική αγωγή του θυρεοειδούς και τη  λειτουργία του.

Οι παρακάτω τροφές δεσμεύουν το ιώδιο,  το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει τη λειτουργία του θυρεοειδούς σας. Καλό είναι καταναλώνετε τα παρακάτω τρόφιμα, αρκετές ώρες πριν ή μετά από το φάρμακο του θυρεοειδούς σας:

Φαγόπυρο

Λάχανο

Τρόφιμα εμπλουτισμένα με ασβέστιο, (χυμοί, δημητριακά, κλπ)

Κάρδαμο

Λάχανο

Φακή

Λιναρόσπορος

Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί, κρέμα γάλακτος, τυρί cottage, γιαούρτι)

Βρώμη

Σίκαλη

Σόγια (τόφου, γάλα σόγιας, πρωτεΐνη σόγιας, γιαούρτι σόγιας, κ.λπ.)

Τέλος είναι σημαντικό να γυμνάζεστε. Η άσκηση βοηθάει στη κυκλοφορία του αίματος και αυτό επιτρέπει στις ορμόνες του θυρεοειδούς να λειτουργούν σωστά. 30 λεπτά σωματικής δραστηριότητας σε καθημερινή βάση είναι αρκετή για να κάνει τη διαφορά στην υγεία σας.