Αυτό το συστατικό στο φαγητό μας μπορεί να μας προκαλέσει ημικρανίες

H ημικρανία είναι η 3η πιο διαδεδομένη ασθένεια στον κόσμο. Επίσης βρίσκεται στο νούμερο 6 της παγκόσμιας κατάταξης με τις ασθένειες που καθιστούν κάποιον ανίκανο να εξυπηρετηθεί ή να συνεχίσει τις δραστηριότητες του.

Η ξαφνική εμφάνιση ημικρανίας μπορεί να σας κάνει να αναρωτιέστε ποια είναι η βασική αιτία αυτού του πόνου. Το άγχος, ο ακανόνιστος ύπνος, η αφυδάτωση και οι ορμόνες είναι μερικοί από τους παράγοντες που προκαλούν ημικρανία.

Όμως εκτός από τις γνωστές αιτίες, υπάρχει και μια που ίσως δεν έχετε σκεφτεί μέχρι τώρα και αυτή είναι το φαγητό και πιο συγκεκριμένα τα συστατικά που υπάρχουν σε προϊόντα διατροφής.

Το αμινοξύ τυραμίνη είναι ένα από τα βασικά συστατικά στο φαγητό που μπορεί να προκαλέσει κρίσεις ημικρανίας, καθώς πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από ημικρανίες δυσκολεύονται να αφομοιώσουν την τυραμίνη. Ορισμένα τρόφιμα που είναι πλούσια σε τυραμίνη περιλαμβάνουν: επεξεργασμένα κρέατα (πεπερόνι, σαλάμι κ.λπ.), παλαιωμένο τυρί (μπρι, παρμεζάνα), ξηρούς καρπούς και φάβα, αρακά . Η σοκολάτα και τα εσπεριδοειδή ανήκουν επίσης στις τροφές που συνήθως προσδιορίζονται ως πυροδοτητές πονοκεφάλου.

Ποιες τροφές μπορεί να προσφέρουν ανακούφιση

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο. Έρευνα σε κυρίως λευκές γυναίκες δείχνει ότι το μαγνήσιο μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από την ημικρανία. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο περιλαμβάνουν τα σκούρα φυλλώδη πράσινα, το αβοκάντο και τον τόνο.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Η έρευνα δείχνει ότι η αύξηση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με ημικρανία. Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα περιλαμβάνουν ψάρια όπως το σκουμπρί και ο σολομός, και οι σπόροι και τα όσπρια.

Το Εθνικό Ίδρυμα Κεφαλαλγίας προτείνει επίσης να δοκιμάσετε μια δίαιτα χαμηλή σε τυραμίνη. Η τυραμίνη είναι φυσικό συστατικό πολλών τροφίμων, αλλά σχηματίζεται σε μεγάλες ποσότητες σε μολυσμένα τρόφιμα ή σε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση.

Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως κάθε ημικρανία είναι μοναδική, επομένως είναι σημαντικό να πειραματιστείτε με την εύρεση των δικών σας ερεθισμάτων που μπορείτε να ελέγξετε και να καταφέρετε να αποτρέψετε.

Εάν έχετε πονοκέφαλο που είναι απίστευτα έντονος, διαρκεί περισσότερο από μία ημέρα, είναι πολύ σοβαρός και ξαφνικός ή γνωρίζετε διαισθητικά ότι πρέπει να λάβετε βοήθεια, ζητήστε από τον γιατρό σας να σας ελέγξει.