Γυρίζοντας τις παρεξηγημένες πλαζ της Παραλιακής

Επιλέξαμε εσκεμμένα ως μέσο μετακίνησης έναν άλλο αστικό μύθο για να πάει πακέτο με την «Αθηναϊκή Ριβιέρα»: το τραμ. Λίγη ιστορία, πρώτα. Τα πρώτα τραμ έκαναν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας το 1882, συνδέοντας το κέντρο της Αθήνας με τα Πατήσια, τους Αμπελοκήπους και την Κολοκυνθού, καθώς και την Πλατεία Ομονοίας με το Σύνταγμα, το Γκάζι και το Κεραμεικό Δίπυλο. Ουδεμία σχέση είχαν με τα σημερινά, καθώς μιλάμε για ελαφρά οχήματα που έλκονταν από τρία άλογα με μέγιστη χωρητικότητα 20 θέσεων το καλοκαίρι (16 το χειμώνα). Το 1908 κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά τραμ, με αφετηρία την Ακαδημία Αθηνών και τέρμα τα φαληρικά παραθαλάσσια κέντρα αναψυχής και λουτρά. Τέτοια ήταν η αίσθηση που προκάλεσαν στους Αθηναίους, ώστε πολλοί τα χρησιμοποιούσαν απλά και μόνο για την χαρά του ταξιδιού άνευ προορισμού. Μετά την Κατοχή αρχίζει η φθίνουσα πορεία τους, με το καμπανάκι του τελευταίου, στολισμένου με λουλούδια και πανό οχήματος να ακούγεται το 1977. Η πρωτεύουσα απέκτησε ξανά, όταν επέστρεψαν στην πόλη οι Ολυμπιακοί Αγώνες, τον αξέχαστο καλοκαίρι του 2004. Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου εδώ