UPDATE WHAT'S NEW

Το Πολύτεχνο: Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους


2 Σεπτεμβρίου 2019

Το Πολύτεχνο: Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ORFF

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Το τμήμα αυτό έχει σαν στόχο να αναπτύξει τη φαντασία, την αισθητική καλλιέργεια, τη δημιουργικότητα μέσω της μουσικής, της κίνησης,
του λόγου και του θεάτρου. Πρόκειται για έναν κύκλο επιμορφωτικών μαθημάτων που απευθύνεται σε μουσικούς, δασκάλους,
νηπιαγωγούς, ηθοποιούς, χορευτές και γενικότερα σε όλους όσους θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες παιδαγωγικές τά¬σεις στον τομέα της μουσικοκινητικής ORFF, Dalcrose, Kodaly. Οι απόφοιτοι του τμήματος θα αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσουν
να βοηθήσουν το παιδί να εξελιχθεί σε μια δημιουργική ολοκληρωμένη προσωπικότητα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
1. Γνωριμία με τα όργανα της ορχήστρας ORFF,
2. Δημιουργία μουσικών συνόλων,
3. Η μουσική στην εκπαί¬δευση,
4. Παιδικά τραγούδια σε συνδυασμό με χορογραφίες,
5. Αυτοσχεδιασμός σαν μέσο έκφρασης,
6. Μουσικά όργανα ως αντι¬κεί¬μενα,
7. Λόγος - Φωνή - Κίνηση,
8. Η μουσικοκινητική σε συνδυασμό με θεατρικό παιχνίδι,
9. Μουσική & Κίνηση,
10. Δημιουργία μουσι¬κοκινητικής παράστασης κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 50 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

********************************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ: ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δύο λέξεις μαγικές για το χώρο του νηπιαγωγείου, του σχολείου και όχι μόνο. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ταξίδι στη φαντασία. Μέσα από διάφορες τεχνικές και υλι¬κά, τα παιδιά παίζουν ελεύθερα, αναπτύσσουν τη δημιουργική τους ικανότητα. Διαμέσου του θεατρικού παιχ¬νιδιού, τα παιδιά αντιλαμβάνονται, πειραματίζονται, ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται, δημιουργούν και παίρνουν πρωτοβουλίες και ρό¬λους, φτιάχ¬νουν το δικό τους μαγικό χώρο και ξεκινούν!!! Ας μην διστάσουμε να αποκτήσουμε αυτή την εμπειρία. Απαιτείται μόνο θέληση και μεράκι.
Οι κύκλοι μαθημάτων περιλαμβάνουν: • Θεατρικά παιχνίδια • Θεατρική κίνηση του σώματος μέσω έκφρασης • Διδασκαλία και οργάνωση θεατρικής παρά¬στα¬σης • Αυτοσχεδια¬σμός, • Ασκήσεις λόγου, φωνής • Οι τέσσερις φάσεις του Θεατρικού παιχνιδιού • Χοροθεατρική Παρά¬στα-ση • Το θέατρο στην Εκπαίδευση • Στοιχεία σκηνοθεσίας και πρακτικής εφαρμογής • Δρᬬματοποίηση παραμυθιού • Στοιχεία Μουσικοκινητικής Αγωγής • Θεατρική Παράσταση • Στοι¬χεία Κινησιολογίας • Το Θέατρο στην Εκπαίδευση κ.α.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 60 ΩΡΕΣ
Η διδασκαλία θα γίνεται με εναλλαγή των καθηγητών, ανάλογα με το θέμα.

Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.

********************************************************************************
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ:
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

Διδασκαλία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΟΜΠΛΕΡ (Μουσικός - Μουσικοθεραπευτής)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ: 30 ΩΡΕΣ
ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ (60 ΩΡΩΝ)

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΣΟΥΓΚΡΗ (Απόφοιτη του Π.Τ.Δ.Ε Αθήνας Υπ Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Πατρών,
Πτυχιούχος Ειδικής Αγωγής - ΕΚΠΑ Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών «Τ.Π.Ε στην Εκπαίδευση» ΤΕΑΠΗ Αθήνας)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ (Dipl.-Psych. ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΠΕΤΣΙΩΤΟΥ(PhD Επικοινωνιολόγος - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας)
ΜΑΡΙΑ ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΥ(ΜSc Κλινική Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπεύτρια)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (PhD Παιδοψυχίατρος)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
• Ενεργητική ακρόαση • Αντανάκλαση συναισθήματος • Αντανα¬κλαση περιεχομένου Περίληψη / σύνθεση • Ενσυναίσθηση (empathy)
*******************************

ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ / ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Προσωποκεντρική θεραπεία (Person-centered therapy) • Συμπεριφορική / Γνωσιακή θεραπεία (Cognitive Behavior therapy)
• Λογικοθυμική θεραπεία (Rational Emotive therapy) • Συνδιαλεκτική Ανάλυση (Transactional Analysis) • Μορφολογική (Gestalt)
*******************************

ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΜΕ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ & ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Η κατανόηση του παιδικού ιχνογραφήματος αλλά και πως αυτό θα αποτελέσει έναυσμα για την ανάπτυξη προφορικού λόγου. • Η βελτίωση της λεπτής τους κίνησης και πώς να ενισχύσουμε την δημιουργικότητα
*******************************

ΕΞΑΡΤΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Εξοικείωση των συμμετεχόντων με τα διάφορα είδη των εξαρτήσεων στην παιδική και εφηβική ηλικία. • Εξαρτήσεις ψυχοτρόπες ουσίες, προβληματική χρήση διαδικτύου αλλά και ο τρόπος με τον οποίο εγκαθίσταται η εξάρτηση καθώς και ο τρόπος λειτουργίας

*******************************

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον

• Καταστάσεις που δυσκολεύουν εκπαιδευτικούς - μαθητές – γονείς

• Εναντιωματικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον,

• Τρόπος με τον οποίο διαπλέκονται οι μαθησιακές δυσκολίες • Προβλήματα συμπεριφοράς

*******************************

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ & ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Τα προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών στην σχολική τάξη είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

• Τι αλήθεια φταίει και ένα παιδί συμπεριφέρεται με αυτό τον τρόπο ?

• Πως θα διαχειριστούμε τέτοιες συμπεριφορές μέσα στην σχολική τάξη

*******************************


ΠΑΙΔΙΚΗ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• ΔΕΠ-Υ,

• Αγχώδεις διαταραχές (π.χ. διαταραχή αποχωρισμού, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, ψυχαναγκαστική-καταναγκαστική διαταραχή, διαταραχή μετατραυματικού στρες),

• παιδική κατάθλιψη,

• σχολική άρνηση/φοβία

•παιδικές φοβίες

*******************************

Η ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

• Το σχολείο ως σύστημα

• Η συστημική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό πλαισιο

• Βασικές τεχνικές της συστημικής προσέγγισης

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
• Συναισθηματική αγωγή,

• Συναισθηματική νοημοσύνη

• Διαχείριση συναισθήματος

*******************************

ΠΑΙΔΙ & ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
• Η φαινομενολογία του φαινομένου της επιθετικότητας σε παιδιά και εφήβους

• Διασαφηνίζεται ο τρόπος που εκφράζεται σε κάθε εξελικτική φάση

• Η κατηγοριοποίηση των διαφόρων μορφών επιθετικής συμπεριφοράς.

******************************

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ

ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

• Η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού

• Διαταραχές λόγου προσχολικής ηλικίας

• Προμαθηματικές δεξιότητες

• Ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας

• Σχολική ανάπτυξη – εξέλιξη

• Σχολική ετοιμότητα (βιωματικές ασκήσεις ψυχοκοινωνικής εκπαίδευσης).

*******************************

ΠΑΙΔΙ & ΔΙΑΖΥΓΙΟ

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ

● Τι σημαίνει διαζύγιο και από ποια φαινόμενα αποτελείται

● Οι 3 φάσεις του διαζυγίου

● Οι επιπτώσεις του διαζυγίου

● Τρόποι αντιμετώπισης από το οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον

*******************************
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ-ΟΜΑΔΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
• Ευαισθητοποίηση και ψυχοεκπαιδευση ομάδας γονέων • Τεχνικές ομαδικής συμβουλευτικής • Παιχνίδια ρόλων • Η συστημική προσέγγιση στην εκπαίδευση • Το σχολείο ως σύστημα

*******************************

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η ΜΕ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
• Οι δυσκολίες των παιδιών στην σχολική τάξη • Σχέσεις με τους συμμαθητές τους • Στενή επαφή συνεργασίας με τους γονείς ή τους κηδεμόνες• Οργάνωση της μάθησης έξω από την τάξη, σε δραστηριότητες όπως επισκέψεις στην κοινότητα, σχολικές εκδρομές ή αθλητικές εκδηλώσεις·
ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗ - ΝΟΗΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 21ΜΑΡΤΙΟΥ
• Προσεγγίσεις - τρόπος αντιμετώπισης και αποκατάστασης, • Aντιμετώπιση - εκπαίδευση, αποκατάσταση - κοινωνική ένταξη.
• Παρουσιάζονται αιτιολογικά μοντέλα που ερμηνεύουν την επιθετικότητα στα παιδιά.
******************************

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 9 MAIOY
******************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟ “MUSIGENIUS”

Για παιδιά ηλικίας 12 μηνών έως 2.5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Οι εισηγητές του προγράμματος:
Dr ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΚΑ (PhD Ιδρύτρια & Διευθύντρια του Musigenius HEMEC (Hampstead Early years Music Education Centre)
ΠΕΡΑΚΑΚΗ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (Καθηγήτρια Μουσικής, Διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ)
ΟΛΥΜΠIΑ ΑΓΑΛΙΑΝΟY
(Ολυμπία Αγαλιανού (PhD), Ε.Ε.Π., διδακτικής της κίνησης και της μουσικής Τ.Ε.Α.Π.Η. , Ε.Κ.Π.Α.)
ΣΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)

Η μέθοδος «musigenius» είναι πρωτότυπη και βασίζεται σε περισσότερα από 10 χρόνια έρευνας σχετικά με τον τρόπο που ανα¬πτύσ¬σεται η «Απόλυτη Ακοή» χωρίς η απόκτηση της ικανότητας να είναι με οποιοδήποτε τρόπο ο στόχος της μεθόδου. Η μουσική μπορεί να είναι μια γλώσσα από μόνη της, ως εκ τούτου πρέπει να παρέχουμε στα παιδιά ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καθώς και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες δομές ώστε να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τη δική τους άπταιστη «μουσική γλώσσα».
Τα οφέλη της μουσικής μάθησης για τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών είναι πολύτιμα.
Το «Musigenius» είναι μία πρωτότυπη μέθοδος σχεδιασμένη για ηλικίες από 6 μηνών έως 3 ετών, με σκοπό να καθοδηγήσει παιδιά από αρχάριους και τυχαίους ακροατές σε ενεργούς ακροατές και μουσικούς. Η προσέγγιση «musigenius» βασίζεται στην αντίληψη της μουσικής και στη σύνθετη νευρική επεξεργασία που διεγείρει στις περιοχές του εγκεφάλου που ασχολούνται με την όραση, τη γλώσσα, τις χωρικές και τις κινητικές ικανότητες κάθε φορά που ακούμε μουσική. Κάθε μουσική άσκηση, κάθε τραγούδι και κάθε κίνηση είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζουν την ακρόαση με μία ή περισσότερες αισθήσεις. Αυτές οι πολυδιάστατες συνδέσεις ενισχύονται μέσω της πρακτικής και της επανάληψης, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν τελικά ένα «λεξιλόγιο» μου¬σικών ιδεών, μοτίβων, κινήσεων.
Οι μαθηματικές έννοιες εισάγονται επίσης πολύ νωρίς στο σύστημα, όσον αφορά την αναγνώριση σχημάτων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα ήθελαν να εισαχθούν στο σύστημα θα επωφεληθούν από:
• Μια εις βάθος μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι μουσικές δεξιότητες αναπτύσσονται πριν από την ηλικία των
• 3 ετών, ανοίγοντας τους ορίζοντές τους στη δημιουργία νέων ευκαιριών για μάθηση.
• Οδηγίες για το πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί και να παράγουν τα δικά τους υλικά χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία «musigenius».
• Σχέδια μαθήματος και ρεπερτόριο μουσικής.
• Εργαστήρια με ασκήσεις σχετικά με τη μέθοδο.
- Μουσική και γλώσσα Η ιδιότητα της Απόλυτης Ακοής
- Τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά ως προς τη μουσική αντίληψη των ηλικιών 6 μηνών – 3 ετών
- Το θεωρητικό πλαίσιο της μεθόδου. Η χρήση των συμβολικών αναπαραστάσεων
- Χρήση παρτιτούρας για μεταλλόφωνα και boomwackers σαν εργαλεία διδασκαλίας
- Παραδείγματα ασκήσεων και τραγουδιών
- Τραγούδια με κίνηση Πηγές και εργαλεία διδασκαλίας στο διαδίκτυο
- Δημιουργικές ασκήσεις που δείχνουν τρόπους χρήσης της θεωρίας στην πράξη
- Μουσική ‘από κούνια’ Επικοινωνία μέσω της μουσικής και οι πρώιμες αντιδράσεις στη μουσική
- Τα αναπτυξιακά στάδια του τραγουδιού Τραγούδια με κίνηση
- Δημιουργικά παιχνίδια
- Στο πρόγραμμα μπορούν να εκπαιδευτούν μουσικοί, γυμναστές, βρεφοκόμοι, νηπιαγωγοί και ειδικοί προσχολικής αγωγής, ειδικοί ψυχικής υγείας ψυχολόγοι, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, καθώς και προπτυχιακοί ή μεταπτυχιακοί φοιτητές των αντίστοιχων κλάδων.
********************************************************************************

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ & ΤΕΧΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ& ΝΗΠΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Για παιδιά ηλικίας 1,5 ετών έως 3,5 ετών

Διάρκεια εκπαίδευσης: 25 ώρες

Οι εισηγητές του προγράμματος:
ΜΑΡΙΑ ΒΟΥΒΟΥΣΗ
(ΜΑ of Arts in Education, MΑ of Arts στις Θεατρικές Σπουδές Υποκριτική & Σκηνοθεσία-Δασκάλα Δράματος, Νηπιαγωγός)
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΑΡΛΑΣΗ (Συγγραφέας, Σκηνοθέτης & Θεατρολόγος)
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ (ΜSc Παιδοψυχίατρος)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΩΝΙΤΗΣ (ΜSc Μουσικοπαιδαγωγός)

Το παιχνίδι είναι η πρώτη μύηση του παιδιού στην τέχνη. Το θέατρο είναι ένα παιχνίδι. Ίσως και το πρώτο παιχνίδι μεταξύ μητέρας και παιδιού. Ρόλοι που εναλλάσσονται στην καθημερινότητά τους σε μια αλληλεπίδραση όλο συναίσθημα. Το ίδιο συμβαίνει και με το συμβολικό παιχνίδι όταν τα παιδιά μεταξύ τους χτίζουν σχέσεις στον παιδικό σταθμό.
Το θεατρικό παιχνίδι έχει θέση σε αυτή την τόσο τρυφερή ηλικία;
Ναι, το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα καθαρά δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση. Δεν υπάρχει ακριβής κώδικας που να καθορίζει τι ακριβώς μπορεί να είναι ένα δημιουργικό συμβάν. Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος επικοινωνίας και έκφρασης που καλλιεργεί τη φαντασία και την κριτική σκέψη, αναπτύσσει τη σωματική έκφραση και το λόγο του παιδιού.
Έτσι εμψυχώνοντας τους γονείς μαζί με τα παιδιά τους προσφέρεις τα εργαλεία και τις δυνατότητες του θεάτρου, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο αντάμα μέσα από την συνύπαρξη και τη χαρά.
Από την άλλη, η μορφή και οι τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού μπορούν να μεταβάλλουν τον στερεότυπο τρόπο της διδασκαλίας των νηπίων σε μια δημιουργική ευχάριστη διαδικασία. Με θεατρικές ασκήσεις: Γνωριμίας, Ενεργοποίησης, Συγκέντρωσης, Εμπιστοσύνης, Παρατηρητικότητας, Μνήμης, Αυτοσχεδιασμού, Δραματοποίησης, Παντομίμας και Χαλάρωσης
τα παιδιά κάνουν μια βουτιά στα βάθη της φαντασίας τους δημιουργώντας φανταστικούς ήρωες πλάθοντας παραμυθένιες πρωτότυπες ιστορίες.
Αυτές οι πρωτότυπες ιστορίες είναι δικές τους και αβίαστα μπορούν να μεταμορφωθούν σε θεατρική παράσταση.
Το θεατρικό παιχνίδι μυεί τα παιδιά στο θεατρικό φαινόμενο. Δε τα μαθαίνει πώς να γίνουν ηθοποιοί και πώς να υποκρίνονται. Άλλα να εκφράζονται αυθόρμητα. Και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θεατρική παράσταση που θα παρακολουθήσουν οι γονείς τους να είναι γεμάτη από τον παιδικό τους αυθορμητισμό.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΙΣ ΕΞΗΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ &ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΠΑΙΔΙΑ
ΕΜΨΥΧΩΣΗ & ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΜΨΥΧΩΤΗ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
MOYΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ
Σημείωση: Το σεμινάριο είναι βιωματικό. Για την καλύτερη διεξαγωγή του, σας παρακαλούμε να φοράτε άνετα ρούχα και κάλτσες.
*******************************************************************************
Πληροφορίες: 210-6859383, 210-6856027, 6977260080
Σπάρτης 22 Χαλάνδρι 15233
mail:[email protected]
www.topolytexno.gr
www.facebook.com/topolytexno
www.twitter.com/topolytexno
www.instagram.com/topolytexno/