Athens Music Week: Πήγαμε στο τριήμερο φεστιβάλ που γεφύρωσε την εγχώρια μουσική σκηνή με τον κόσμο
Κλέλια Φατούρου
27 Ιουνίου 2022
Το Athens Music Week ξεκίνησε στις 22 Ιουνίου και ολοκληρώθηκε στις 24 Ιουνίου, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, με ένα τριήμερο γεμάτο συναυλίες, dj sets, networking events, πάνελ, ομιλίες και διάφορα open-air happenings. Ζήσαμε μία πραγματική γιορτή της μουσικής, με κεντρικό location την Τεχνόπολη, εκεί όπου πραγματοποιήθηκαν συναυλίες, αλλά και πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις γύρω από τη μουσική βιομηχανία στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς.
Εμείς βρεθήκαμε εκεί τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ, για να παρακολουθήσουμε το πάνελ «Ψηφιακά Media και Μουσικές Τάσεις» και μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον ρόλο και τη θέση της μουσικής στα έντυπα και ψηφιακά μέσα. Πως επιλέγονται τα θέματα που δημοσιεύονται; Πως μπορούν να αναδειχθούν τα νέα πρόσωπα και μουσικά projects μέσα από το κάθε μέσο; Η κουβέντα ήταν τρομερά ενδιαφέρουσα, ενώ αναφέρθηκε η trap μουσική και πώς διαμορφώνει πλέον τις τάσεις, η αξία των μικρότερων συγκροτημάτων και το πόσο απαραίτητο να συνεχίσουμε να τα στηρίζουμε, αλλά ακούσαμε και για ρομαντική πλευρά της μουσικής, έτσι όπως καταφέρνει να αγγίζει κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.
Για πρώτη φορά, φέτος, κάθισαν μαζί στο τραπέζι του AMW Conference οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων πολιτιστικών φορέων της χώρας όπως είναι ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, Χρήστος Καρράς, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Έλλη Ανδριοπούλου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, όπως αντίστοιχα και οι διοργανωτές των μεγαλύτερων εγχώριων μουσικών Φεστιβάλ όπως είναι το Ejekt Festival, και η High Priority, οι οποίοι συζήτησαν για το μέλλον των συναυλιών και της φεστιβαλικής εμπειρίας στην μετα-covid εποχή. Την εγχώρια συναυλιακή εικόνα έρχεται να συμπληρώσει η πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα πώλησης εισιτηρίων, VIVA όπου παρουσίασε, αποκλειστικά για το Athens Music Week, δεδομένα και στατιστικά στοιχεία από συναυλίες και Φεστιβάλ αλλά και προτάσεις για βελτίωση της εμπειρίας διοργανωτών και κοινού στην πώληση εισιτηρίων.
Στην εποχή του Youtube, του Spotify και του Tik Tok είναι απαραίτητες οι δισκογραφικές εταιρείες; Οι καλλιτέχνες οφείλουν να υψώνουν πολιτικό λόγο σήμερα; Τα πάνελ του AMW Conference φιλοξένησαν καλλιτέχνες, από τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Οδυσσέα Ιωάννου μέχρι τον Ανδρέα Μεταξά (Stay Independent Records), τον Theodore (United We Fly) και τον RSN από τη νεοσύστατη Sky Vector Music.
Ποιοι αποφασίζουν αν ένα τραγούδι θα γίνει επιτυχία ή όχι και πώς επιλέγονται τα μουσικά θέματα που δημοσιεύονται στα εγχώρια έντυπα και ψηφιακά μέσα; Σε αυτά τα ερωτήματα απάντησαν στο κοινό ραδιοφωνικοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι όπως ο Θεοδόσης Μίχος (Best Radio), η Μαρία Μαρκουλή (Kosmos 93.6), ο Γιώργος Μουχταρίδης (Διευθυντής Pepper 96.6), o Σπύρος Χούντας (Διευθυντής Nostos 100.6), o Αλέξανδρος Βραχωρίτης (Rock FM) και ο Δημήτρης Αθανασιάδης (Athens Voice).
Ποια είναι η καινοτομία των τεχνολογιών Blockchain και Web3; Τι είναι τα NFTs και πώς μπορούν να “ξεκλειδώσουν” ένα καινούργιο οικονομικό μοντέλο; Είναι κακή λέξη το “monetization” για έναν καλλιτέχνη; Τι σχέση έχει το Tik Tok με τη μουσική και γιατί το trap και το drill πρωτοστατούν στα ψηφιακά charts; Πόσο σημαντικοί είναι social media fans και πώς ένας καλλιτέχνης εισχωρεί στη διεθνή αγορά; Σε αυτά και άλλα τόσα ερωτήματα έριξαν φως επαγγελματίες της αγοράς από εταιρείες με τεράστια δυναμική στην εγχώρια και διεθνή αγορά όπως είναι οι Digital Minds, Globe One, Dionysiac Tour, EXIT Festival, NCSR-Demokritos, VICE Greece, κ.α.
Καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας, το πρόγραμμα των Showcases παρουσίασε 23 ενδιαφέροντα σχήματα αναδεικνύοντας νέες ιδέες και πειραματισμούς από όλα τα μουσικά είδη. Η παράδοση της Ηπείρου και της Αρμενίας σε μία μίξη με abstract electronics και free jazz από τους Kolida Babo, το νεοσύστατο ambient ντουέτο, Super Sonic Elephant Club, και οι μουσικές του αναζητήσεις με live electronics, τσέμπαλο και κιθάρα και το ροκ, ο ψαλμός, τα Βαλκάνια, η Δύση και ο γύφτικος καρσιλαμάς στο πολυπρόσωπο Πεντόβολο του Χρήστου Ροζάκη. Χαθήκαμε στην ψυχεδελική pop των The Bonnie Nettles, στα ηλεκτρονικά ηχοτοπία του Transparent Man και στην free jazz των Zulu 3.4. από την Β. Μακεδονία. Βυθιστήκαμε στο soul / R&B / broken beat κράμα του Inner D., χορέψαμε στους avant-pop ρυθμούς της Iota Phi (a.k.a Ilia Darlin), και των Hume Assine, και ταρακουνηθήκαμε με το indie rock των πολλά υποσχόμενων Pink Vanity. Τα Showcases έλαβαν χώρα στην Τεχνόπολη το Bios και το Temple.
Κάπου ανάμεσα στις συζητήσεις, τα εργαστήρια και τις Showcase συναυλίες, περιηγηθήκαμε στο music market, απολαύσαμε εξωτικά σνακ, ενώ οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί του Athens Voice Radio, από το κινητό βαν του σταθμού, έδωσαν τον ρυθμό στα “πηγαδάκια” και τα networking events μέχρι να φτάσουμε στην μεγάλη συναυλία του Athens Music Week, στην Κεντρική Σκηνή της Τεχνόπολης.
Στο μεγάλο μουσικό φινάλε, μας περίμεναν οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC για να μας ξεσηκώσουν με το νέο τους άλμπουμ και με κύρια εργαλεία τη γκάιντα, το νταούλι, το live looping, τα ψυχεδελικά περάσματα και τις πανκ κιθάρες! Η Μαρία Παπαγεωργίου, το αερικό της ελληνικής σκηνής όπως την ονομάζουν μοιράστηκε μαζί μας στιγμιότυπα από την έντεχνη και την παραδοσιακή μουσική, ενώ οι Zimbru από τη Ρουμανία, μετά την εμφάνισή τους στο The Great Escape Festival του Μπράιτον, ξεδίπλωσαν την psy-pop αισθητική τους, διοχετεύοντας queer αγάπη και νοσταλγία για περασμένες δεκαετίες που δεν έχουν ζήσει. Τη βραδιά άνοιξε ο Z.E.N. ο οποίος ανασύρει κλασικά ακούσματα από τον ελληνικό και ανατολίτικο πολιτισμό και τα συστήνει εκ νέου μέσα από σύγχρονα μουσικά ιδιώματα.