WELL BEING ΥΓΕΙΑ + ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πώς να ξεπεράσετε την εμμονή με το φαγητό


Τζουλιάννα Καρνέζη

8 Ιανουαρίου 2022

Πώς να ξεπεράσετε την εμμονή με το φαγητό
pexels
Περνάτε την ημέρα σας περιμένοντας το επόμενο γεύμα; Σκέφτεστε το φαγητό όλη την ώρα;  Αναρωτιέστε συνεχώς αν τρώτε πολύ  ή αν το φαγητό σας είναι πολύ πλούσιο σε θερμίδες;

Όλα αυτά μπορεί να είναι σημάδια ότι έχετε εμμονή με το φαγητό. Όμως μην ανησυχείτε, αυτή η εμμονή είναι στην πραγματικότητα αρκετά συχνή και θα σας δώσω μερικούς τρόπους για να την ξεπεράσετε.

Τι είναι η εμμονή με το φαγητό;

Είναι πολύ καλό να απολαμβάνετε το φαγητό και να ανυπομονείτε να δοκιμάσετε ορισμένα τρόφιμα. Αλλά όταν είναι συνέχεια παρόν στη ζωή σας με τρόπους που δεν μπορείτε να ξεφύγετε, όταν αρχίσετε να αισθάνεστε εθισμένοι σε αυτό ή αρχίζετε να προσηλώνεστε στο τι μπορεί να προκαλέσουν ορισμένες τροφές στο σώμα σας, μπορεί να έχετε μια εμμονή με το φαγητό .

Αυτή η εμμονή μπορεί να εκδηλωθεί με διαφορετικούς τρόπους, όπως να αφιερώνετε πολύ χρόνο στο να σκέφτεστε το φαγητό ή να θέλετε/ανυπομονείτε να τρώτε όλη την ημέρα ή μπορεί να σκέφτεστε συνέχεια ποια τρόφιμα είναι καλά ή κακά και να νιώθετε ενοχές μετά την κατανάλωσή τους.

Με λίγα λόγια, αν το φαγητό απασχολεί συνεχώς τις σκέψεις σας, μπορεί να έχετε εμμονή.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, εάν έχετε εμμονή με το φαγητό, είναι επειδή κατά κάποιο τρόπο το έχετε περιορίσει. Είμαι βέβαιη ότι μπορείτε να κοιτάξετε πίσω στο παρελθόν σας και να σκεφτείτε κάποια στιγμή που δεν σας επέτρεπαν να τρώτε ένα συγκεκριμένο φαγητό και αυτό σας έκανε να το λαχταράτε περισσότερο.

Εάν εμποδίσετε ένα παιδί να φάει μπισκότα, το πιθανότερο είναι ότι θα τα σκέφτεται συνέχεια και όταν επιτέλους του επιτραπεί να τα φάει θα καταναλώσει υπερβολική ποσότητα. Αν όμως τα μπισκότα ήταν διαθέσιμα τακτικά, δεν θα τα έβλεπε ως κάτι τόσο ξεχωριστό και πιθανότατα δεν θα είχε εμμονή μαζί τους με τον ίδιο τρόπο.

Πώς να σταματήσετε την εμμονή σας με το φαγητό.

Τώρα που ξέρετε τι είναι η διατροφική εμμονή, ακολουθούν μερικοί τρόποι για να απαλλαγείτε επιτέλους από αυτή.

Μην έχετε περιορισμούς όσο αφορά το φαγητό

Το πιο σημαντικό είναι να αφήσετε τους περιορισμούς και τους κανόνες σχετικά με το φαγητό και να επιτρέψετε στον εαυτό σας να φάει.

Είναι επίσης καλό να ξεφύγετε από τη νοοτροπία του «όλα ή τίποτα», η οποία θα σας ωθήσει να φάτε ένα ολόκληρο σακουλάκι πατατάκια, επειδή «έχετε καταστρέψει τη διατροφή σας». Είναι σημαντικό να επιτρέψετε στον εαυτό σας να τρώει τα φαγητά που θέλετε χωρίς ενοχές, ώστε να μην νιώσετε την ανάγκη να τα καταναλώσετε αργότερα.

Προσπαθήστε να έχετε επίγνωση του τι τρώτε και εκπαιδευτείτε στο Mindful Eating

Το Mindful Eating είναι μια τεχνική που χρησιμοποιείται για να ανακτήσετε τον έλεγχο των διατροφικών σας συνηθειών. Βασίζεται στην ενσυνειδητότητα, μια μορφή διαλογισμού.

Σημαίνει να έχετε επίγνωση του τι τρώτε και να τρώτε συνειδητά με υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο , προκειμένου να ανακαλύψετε ξανά τη γεύση και την ευχαρίστηση. Ο στόχος της ενσυνείδητης διατροφής είναι να δημιουργήσει μια σύνδεση μεταξύ σώματος και νου, ενώ απολαμβάνετε το φαγητό σας.

Αυτό μπορεί να σας επιτρέψει να ακούσετε τι χρειάζεται το σώμα σας, να ξέρετε πότε είστε πεινασμένοι και πότε είστε χορτάτοι. Το Mindful Eating περιλαμβάνει να ακούτε τα σημάδια της πείνας. Σημαίνει να τρώτε αργά, να αφιερώνετε χρόνο στο μάσημα και να παρατηρείτε τις διαφορετικές υφές και γεύσεις του φαγητού σας.

Βρείτε παρηγοριά σε άλλα πράγματα εκτός από το φαγητό

Είναι απολύτως φυσιολογικό να στραφείτε στο φαγητό όταν χρειάζεται να παρηγορηθείτε μερικές φορές. Αυτό είναι κάτι που κάνουν ακόμη και τα μωρά.

Ωστόσο, το φαγητό δεν πρέπει να είναι ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσετε τα συναισθήματά σας. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να βρείτε άλλους τρόπους πέρα ​​από το φαγητό, για να νιώσετε όμορφα.

Μπορεί να είναι οτιδήποτε, όπως να δείτε αστείες ταινίες, να κάνετε μια βόλτα, να χορέψετε με την αγαπημένη σας μουσική, να ασχοληθείτε με κάποιο αθλήματα, να μιλήσετε με έναν φίλο…

Είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίζετε και να αποδέχεστε τα συναισθήματά σας - μερικές φορές καταφεύγετε στο φαγητό για να αποφύγετε να τα αντιμετωπίσετε.

Συμπερασματικά για να σταματήσετε την εμμονή με το φαγητό, θα πρέπει να δώσετε στον εαυτό σας άνευ όρων άδεια να φάει. Είναι σημαντικό να απαλλαγείτε από τα συναισθήματα της ενοχής και να εγκαταλείψετε την κουλτούρα της δίαιτας.