CELEBRITIES

Bruce Willis: Έβλεπαν εδώ και χρόνια τις ενδείξεις για αφασία – Τον εκμεταλλεύονταν για το κέρδος;


Στεφανία Παπαδημητρίου

1 Απριλίου 2022

Bruce Willis: Έβλεπαν εδώ και χρόνια τις ενδείξεις για αφασία – Τον εκμεταλλεύονταν για το κέρδος;
Frazer Harrison/Getty Images
Συνεργάτες του έχουν κάνει λόγο για απώλεια μνήμης και διαρκή ανάγκη για καθοδήγηση. Γιατί συνέχιζε να εργάζεται, λοιπόν;

Όταν ανακοινώθηκε ότι ο Bruce Willis πάσχει από αφασία και αποσύρεται από την υποκριτική, πολλοί ήμασταν απροετοίμαστοι. Ρεπορτάζ των LA Times, ωστόσο, αποκαλύπτει ότι αυτό δεν ίσχυε για πολλούς συναδέλφους του. Οι ενδείξεις ήταν εκεί – κανείς όμως δεν τον σταματούσε, εφόσον ήταν ένας από τους λόγους που το κοινό πλήρωνε για να δει τις ταινίες τους.

Σε συνεντεύξεις που έδωσαν στο συγκεκριμένο μέσω, πάνω από 20 άτομα που συνεργάστηκαν μαζί του τα τελευταία χρόνια, εξέφρασαν την ανησυχία τους για τη κατάσταση του ηθοποιού. Δεν ήταν σίγουροι πως είχε πλήρη επίγνωση της κατάστασης, όταν βρισκόταν στο set, ενώ συχνά αμειβόταν με $2 εκατομμύρια για εργασία δύο μόνο ημερών.

Σκηνοθέτες έκαναν λόγο για απώλεια μνήμης, ένας ηθοποιός που ταξίδεψε μαζί του έπρεπε να του υπενθυμίζει διαρκώς τις ατάκες του μέσω ακουστικού – τη γνωστή «ψείρα» - και οι περισσότερες σκηνές δράσης γυρίζονταν με κασκαντέρ.

Στο Hard Kill, το οποίο κυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια, ο Bruce Willis πυροβόλησε κατά λάθος με γεμάτο όπλο, χωρίς να τραυματιστεί κανείς. Ηθοποιοί και συνεργείο παρακολούθησαν σοκαρισμένοι.

Αρκετοί γνώριζαν ότι ο Willis δυσκοελυόταν, αλλά υποστηρίζουν ότι δεν ήξεραν πόσο σοβαρή ήταν η κατάστασή του. Το συνειδητοποίησαν το 2020, όταν εκείνος ανέλαβε τη σκηνοθεσία του Out of Death – ήταν μία από τις 22 ταινίες που ολοκλήρωσε σε μία μόλις τετραετία.

«Την πρώτη μέρα της συνεργασίας μας, μπορούσα να δω από πρώτο χέρι και να καταλάβω ότι υπήρχε κάτι σοβαρότερο και γιατί μου ζήτησαν να μικρύνω τις ατάκες του», δήλωσε ο σεναριογράφος του Out of Death, Mike Burns. Ήξερε μόνο πως έπρεπε να μειώσει τη συμμετοχή του ηθοποιού κατά 5 σελίδες, να αφαιρέσει τους μονολόγους και να απλοποιήσει τους διαλόγους.

Συνεργάστηκαν έναν χρόνο αργότερα, το 2021, για το Wrong Place. Ρώτησε για την κατάσταση του Willis και έμαθε πως είχε γίνει «άλλος άνθρωπος… πολύ καλύτερος από πέρσι». Η πραγματικότητα διέφερε.

«Δε μου φάνηκε καλύτερα – κατάλαβα ότι ήταν χειρότερα. Όταν τελειώσαμε, είπα “Τέλος. Δεν πρόκειται να ξαναδουλέψω με τον Bruce Willis”. Ανακουφίστηκα που αποσύρθηκε».

Οι managers του ηθοποιού δεν τον άφηνα να εργαστεί για πάνω από δύο μέρες, ενώ το συμβόλαιό του όριζε πως το ωράριό του δε θα έπρεπε να ξεπερνά το 8ωρο. Εκείνος, βέβαια, συχνά έφευγε και στις 4 ώρες.

Στο μεταξύ, το κοινό άρχισε να αναρωτιέται γιατί συμμετείχε σε ταινίες χαμηλού budget, οι οποίες έπαιρναν κακές κριτικές. Κατάφερνε να φέρει μικρότερους δημιουργούς στο προσκήνιο, να τους κάνει παγκοσμίως γνωστούς, ενώ τα τελευταία χρόνια συνεργαζόταν αποκλειστικά με δύο εταιρείες παραγωγής: την Emmett/Furla Oasis στο Los Angeles και την 308 Entertainment Inc. στο Vancouver.

Έπρεπε να του υπενθυμίζουν τις ατάκες του, εκείνος είχε κενά μνήμης ενώ είχε μία ομάδα συνοδών που ήταν πάντα δίπλα του στο set. Ο βοηθός του, Stephen J. Eads, ήταν επικεφαλής της ομάδας αυτής. Στο Hard Kill του 2020, «τον καθοδηγούσε διαρκώς. Τον κρατούσε από το χέρι και πάντα τον πρόσεχε», εξήγησε μέλος του συνεργείου.

H ανάμειξη του Eads άρχισε να θεωρείται ύποπτη. Έγινε παραγωγώς ταινιών του Willis και το 2018 έκλεισε συμφωνία με τη MoviePass Films η οποία του κατοχύρωνε $200.000 για κάθε έργο που θα έκανε ο ηθοποιός. Παράλληλα, έταξαν ρόλους στον ηθοποιός Adam Huel Potter, ο οποίος θα έπαιζε σε κάθε ταινία του Willis και θα του θύμιζε τις ατάκες του, μέσω της «ψείρας». Αμειβόταν με $4.150 την εβδομάδα.

Στο Paradise City, το οποίο γυρίστηκε τον Μάιο του 2021, ο σταρ ανυπομονούσε να ξανασυνεργαστεί με τον John Travolta και οι συνεργάτες του αναθάρρησαν.

«Μπορούσες να δεις τον “παλιό” Bruce», εξήγησε ο σκηνοθέτης Chuck Russell. «Έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε και εμείς ό,τι περνούσε από το χέρι μας για να είναι τέλεια η εμπειρία με τον John».

Η κατάστασή του, βέβαια, παρέμενε ανησυχητική. «Θα κάνω ό,τι μπορώ», έλεγε ο Willis. Και πράγματι, προσπαθούσε, αλλά δεν ήταν αρκετό. Όπως δήλωσε στους LA Times κι ο παραγωγός του White Elephant, Terri Martin: «είναι ένας από τους καλύτερους όλων των εποχών και θαυμάζω απεριόριστα το έργο του, αλλά ήταν ώρα να αποσυρθεί».