Tι σχέση έχει η τεχνολογία με τον κόσμο της ομορφιάς; Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα trends και πώς δημιουργούνται; Τι σημαίνει καινοτομία για μία εταιρία όπως η Avon και τελικά τι είναι αυτό που την κάνει τόσο μοναδική και έχει φτάσει να κατακτήσει το γυναικείο κοινό έχοντας πάνω από 60 εκατομμύρια αντιπροσώπους στο κόσμο;
H Lisa Gallo, Αντιπρόεδρος του τμήματος Ανάπτυξης Προϊόντων της Avon, είναι ο ιδανικός άνθρωπος για να μας δώσει όλες τις παραπάνω απαντήσεις.
Ξεκινώντας την καριέρα της ως χημικός και συνδυάζοντας την αγάπη της για την επιστήμη, με το πάθος της για τα προϊόντα ομορφιάς, η Gallo είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο βασικά πρόσωπα που κινούν τα νήματα σε αυτό που ονομάζουμε beauty industry. Κατά τη διάρκεια της καριέρας της στην Avon, έχει ασχοληθεί με την ανάπτυξη μερικών από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα που κυκλοφόρησαν στην αγορά, ενώ παραμένει ένα βήμα μπροστά σε ό,τι αφορά το μέλλον της ομορφιάς.
Πώς ορίζει η Avon την καινοτομία;
Καινοτομία για εμάς δεν σημαίνει απλά το να φέρνουμε κάτι νέο στους καταναλωτές και τις αντιπροσώπους μας. Παρ' ότι οι περισσότεροι αυτό πιστεύουν, στην πραγματικότητα έχει να κάνει με το να λύνεις ένα πρόβλημα και να δίνεις αξία στο προϊόν που παράγεις. Σημαίνει, λοιπόν, κάτι διαφορετικό ή καλύτερο, που θα τους βοηθήσει να λύσουν κάποιον απ' τους προβληματισμούς τους.
Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγα παραπάνω για τη σύνδεση μεταξύ ομορφιάς και συναισθημάτων;
Είναι κάτι το οποίο πιστεύουμε πολύ. Σημαντικό, για εμάς, δεν είναι μόνο το να γνωρίζουμε τι κάνει ή τι σκέφτεται η καταναλώτριά μας, αλλά το πώς νιώθει. Πιστεύουμε πως ο συναισθηματικός αντίκτυπος των πράξεών της θα επηρεάσει κάθε απόφαση που θα πάρει σχετικά με τις αγορές της. Όταν μπαίνει στην εξίσωση το συναίσθημα, τότε έρχεται το επόμενο βήμα. Όταν έρχεσαι σε επαφή με τους καταναλωτές, καταλαβαίνεις ποιες είναι οι επιθυμίες, οι προβληματισμοί και οι ανάγκες τους, και τότε εμβαθύνεις σε αυτό το συναίσθημα. Τότε μπορείς να δημιουργήσεις ένα προϊόν που θα κάνει τη γυναίκα που θα το αγοράσει να νιώσει πως φτιάχτηκε μόνο για εκείνη. Είναι μοναδικό το συναίσθημα αυτό -όσο συνομιλείς με τους καταναλωτές σου συνειδητοποιείς πως υπάρχει μία ανάγκη που δεν έχει εκφραστεί, μία ανάγκη που δεν γνωρίζουν ακόμα. Μόνο αν ακούσεις τις εμπειρίες τους, θα μπορέσεις να σκεφτείς νέες ιδέες και αργότερα να τις εφαρμόσεις με βάση το feedback τους. Έχει να κάνει με τη συν-δημιουργία. Κι αυτή είναι η ομορφιά του να συνδέεις τα συναισθήματα με την καινοτομία.
Πώς ευελπιστείτε να πετύχετε αυτή τη σύνδεση με τους καταναλωτές σας;
Υποστηρίζουμε πως κάθε γυναίκα είναι influencer με τον δικό της τρόπο -αφήνοντας σχόλια στα social media, κάνοντας posts σχετικά με το προϊόν της, μιλώντας με τις φίλες της- αφού έχει τη δική της επιρροή. Να θυμίσω ότι έχουμε μία ιδιαίτερα δυνατή κοινότητα, έχουμε 60 εκατομμύρια αντιπροσώπους που συνομιλούν με ανθρώπους καθημερινά. Δίνουμε αξία στις βαθύτερες συζητήσεις και στην ανθρώπινη επαφή, αλλά συγχρόνως, ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο και αυτό μας κάνει να προχωράμε στο επόμενο επίπεδο. Οι καταναλωτές θέλουν να ακούν συμβουλές από ανθρώπους σαν κι εκείνους, έτσι, αυτές οι αλληλεπιδράσεις, είτε είναι μέσω των social media, είτε face to face, είναι το ίδιο σημαντικές. Έχει να κάνει με την ανθρώπινη επαφή λοιπόν και τη κοινή αίσθηση του ανήκειν, καθώς αν μιλάς με κάποιον σαν κι εσένα ή με μία influencer ή blogger που εμπιστεύεσαι, θα την πιστέψεις. Και αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς εδώ στην Avon, είναι το γεγονός ότι με αυτή την τεράστια κοινότητα αντιπροσώπων μας δίνεται η ικανότητα να καινοτομήσουμε για την κάθε γυναίκα ξεχωριστά. Είναι πολύ διαφορετικό από το να βάλεις ένα προϊόν με όμορφο περιτύλιγμα σε ένα ράφι -χρειαζόμαστε αυτή την αντιπρόσωπο για να επικοινωνήσει με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία "γλώσσα" για να το κάνει, είτε αυτό είναι τα social media ή η άμεση επαφή μαζί τους.
Πώς μπορεί κάθε τύπος γυναίκας να γίνει influencer με την Avon;
Τι θα πει influencer; Είναι το άτομο που έχει κάτι να πει. Κι αν το σκεφτείς, η κάθε αντιπρόσωπος είναι επίσης influencer: Βρίσκεται εκεί έξω, μιλά με τους φίλους και τους πελάτες της και συγχρόνως έχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία στα social media για να ξεκινήσει μία συζήτηση. Οπότε κάθε γυναίκα γίνεται influencer με τον δικό της τρόπο και το κάνει μιλώντας με τον κόσμο online και offline. Αν αγαπά ένα προϊόν το λέει, κι αν όχι, το λέει επίσης. Αυτές οι συζητήσεις κάνουν μία γυναίκα influencer, είτε είναι μία από τους πελάτες μας, είτε αντιπρόσωπός μας. Εμείς κοιτάμε κάθε blog και κάθε post, έτσι ώστε να γνωρίζουμε τις απόψεις σχετικά με τα προϊόντα μας και το τι συμβαίνει εκεί έξω.
Οπότε δεν χρειάζεται να έχει 1 εκατομμύριο followers στο Instagram!
Όχι! (γελάει) Υπάρχουν διαφορετικές καταναλωτικές βάσεις. Υπάρχουν οι καταναλώτριες που επηρεάζονται ιδιαίτερα από celebrities, από bloggers, από trend setters, από micro-influencers, ή άλλες που επηρεάζονται απλά απ' τις φίλες τους. Εξαρτάται από το ποιος είσαι -τι είδους beauty junkie είσαι, ή αν όχι beauty junkie, απλά μία γυναίκα που θέλει να δείχνει υπέροχη κάθε φορά που βγαίνει απ' το σπίτι. Θα σε επηρεάσουν διαφορετικοί τύποι ανθρώπων, αλλά αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι πως όλες μας θέλουμε να ακούσουμε μία συμβουλή από κάποιον που εμπιστευόμαστε.
Ένα από τα μεγαλύτερα trends της εποχής είναι η φυσική ομορφιά. Σύμφωνα με την Avon, ποιο είναι το επόμενο trend στην ομορφιά;
Υπάρχουν τόσα πολλά trends! Αν πάρουμε ως παράδειγμα την φυσική ομορφιά, θα υπάρξει επόμενη γενιά. Γιατί αυτό που βλέπουμε είναι πως τα trends μεταμορφώνονται και αλλάζουν. Είμαστε μία παγκόσμια εταιρεία, οπότε ένα παράδειγμα φυσικής ομορφιάς σε μία χώρα, μπορεί να είναι διαφορετικό σε κάποια άλλη, οπότε είναι σημαντικό να έχουμε αυτό κατά νου. Τι σημαίνει φυσική ομορφιά στην Ευρώπη και τι στην Βραζιλία, παραδείγματος χάρη; Μας πήρε λίγο καιρό να το εξακριβώσουμε, αλλά μιλώντας με τους καταναλωτές, ανακαλύψαμε πως όταν στη Βραζιλία μιλούν για φυσική ομορφιά εννοούν ένα matte αποτέλεσμα, καθώς αυτό θέλουν να είναι το φυσικό, λόγω του κλίματος και φυσικών παραγόντων όπως η υψηλή υγρασία. Όσον αφορά τα trends, για εμένα, η εξατομίκευση έχει αυξανόμενη σημασία. Δηλαδή, προϊόντα τα οποία είναι εξατομικευμένα για την κάθε γυναίκα, ανάλογα με τις ανάγκες της, είτε είναι μία παλέτα με σκιές, είτε ένα foundation. Οπότε, η προσαρμογή και η εξατομίκευση είναι δύο από τα πιο σημαντικά trends που θα συνεχίσουν να μεγαλώνουν και να αλλάζουν, μέχρι το σημείο που θα υπάρξει το μαγικό ραβδάκι που θα μπορείς να του πεις "Φτιάξε την τέλεια σκιά για εμένα".
Τι ακριβώς είναι το personal shopping και γιατί είναι τόσο σημαντικό για την Avon;
Είμαστε μία εταιρεία ομορφιάς με 60 εκατομμύρια αντιπροσώπους και το personal shopping βρίσκεται στη καρδιά του οτιδήποτε κάνουμε. Δεν θέλουμε απλά να πουλάμε προϊόντα ομορφιάς, θέλουμε να δίνουμε την εμπειρία του personal shopping μέσω ενός εξειδικευμένου αντιπροσώπου. Ένα από τα πράγματα που μάθαμε μετά από έρευνα, είναι πως πολλές μεγάλες εταιρείες επιστρέφουν στην ιδέα του πλασιέ -ενός ατόμου, δηλαδή, που επισκέπτεται τους καταναλωτές στο σπίτι τους και τους μιλά για προϊόντα τα οποία χρησιμοποιεί το ίδιο το άτομο, με σκοπό να τα προωθήσει. Αυτό είναι ο πυρήνας του τι κάνουμε. Πιστεύω πως είμαστε σε πολύ καλό σημείο, καθώς η Avon, εδώ και 130 χρόνια, αναπτύσσει αυτή την προσωπική σχέση με τους καταναλωτές της. Είναι μία ευκαιρία να εκμοντερνίσουμε την κοινότητά μας και να πάμε την εμπειρία του personal shopping στο επόμενο επίπεδο.
Πώς συνδέεται η τεχνολογία και η ανθρώπινη επαφή για εσάς;
Δε νομίζω πως μπορεί να πει κανείς πως τα δεδομένα δεν είναι σημαντικά -είναι. Κάνουμε μεγάλη έρευνα σε trends και σε καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, αλλά αυτό που μας δένει όλους είναι η σύνδεση αυτής της ανθρώπινης επαφής με τα δεδομένα. Από την εμπειρία μου, όσο μελετάς τα δεδομένα αυτά και τα ενσωματώνεις στις συζητήσεις που κάνεις, αποκτάς την κατάλληλη γνώση για να κάνεις μία ιδέα και ένα προϊόν, ιδανικά. Έχει να κάνει με την κατανόηση των καταναλωτών σε συνδυασμό με την τεχνολογία. Είμαι επιστήμονας στον πυρήνα μου και μερικές φορές, οι επιστήμονες τυφλώνονται κατά κάποιον τρόπο από την ανακάλυψη μίας νέας τεχνολογίας. Ωστόσο, αν αυτή η τεχνολογία δεν έχει ως αποτέλεσμα το προϊόν που ενδιαφέρει την καταναλώτρια, ποιος νοιάζεται; Αν δεν φέρεις την τεχνολογία και την κατανόηση μαζί σε ένα προϊόν, σε συνδυασμό και με την συναισθηματική επαφή, δεν έχεις τίποτα.
Τι σημαίνει για εσάς η λέξη ομορφιά;
Αυτό που κάνουμε αφορά την ενδυνάμωση των γυναικών, είτε είναι μέσω της δυνατότητας να φτιάξουν μία καριέρα, είτε να έχουν εισόδημα και να υποστηρίζουν τις οικογένειές τους, είτε να νιώθουν καλά για τους εαυτούς τους. Θέλουμε τα προϊόντα μας να δίνουν στις γυναίκες την αυτοπεποίθηση να βάλουν τα δυνατά τους και να νιώθουν υπέροχα. Να νιώθουν πως μπορούν να πετύχουν τα πάντα. Οπότε, για εμάς, η ομορφιά δεν έχει να κάνει απλά με το να δείχνεις όμορφη αλλά και να νιώθεις όμορφη. Θέλουμε να δώσουμε τη δύναμη στις γυναίκες να πετύχουν ό,τι θελήσουν σε αυτόν τον κόσμο, είτε είναι αντιπρόσωποί μας, είτε χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας.
Ποιο είναι το μέλλον της ομορφιάς;
Το μέλλον της ομορφιάς έχει να κάνει με αυτή τη κοινή αίσθηση του ανήκειν. Με το να αναγνωρίζουμε πως το προϊόν είναι σημαντικό, αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η καταναλώτρια πίσω από αυτό. Να καταλάβουμε τους προβληματισμούς της, τι είναι αυτό που ψάχνει, χωρίς να μας το πει. Υπάρχουν καταπληκτικά προϊόντα εκεί έξω, όπως και εξαιρετικές τεχνολογίες, αλλά στο μυαλό μου, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να ενώσεις την συναισθηματική επαφή με αυτές τις τεχνολογίες, τα δεδομένα και την ανθρώπινη διορατικότητα. Αυτό είναι το κλειδί.
Μάθε περισσότερα για την Avon και τα προϊόντα της