Η Eβδομάδα Mόδας του Λονδίνου πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ψηφιακά χωρίς να θυμίζει σε τίποτα το glam της fashion week

Μάρθα Κουμπάνη
Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2020

Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε ψηφιακά. Τι διαφορετικό είχε;

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η LFW πραγματοποιήθηκε ψηφιακά και δεν θύμιζε σε τίποτα την Eβδομάδα Μόδας του Λονδίνου όπως την ξέραμε, με τα εντυπωσιακά shows, το glamour και την λάμψη. Δεν υπήρχαν live επιδείξεις, front row ή φωτογραφίες backstage.

Με την απαγόρευση κάθε είδους ταξιδιού, εξαιτίας του κορωνοϊού, και με τα μέτρα του social distancing να εξακολουθούν να ισχύουν στη Βρετανία, δεν υπήρξαν θεατές για να γνωρίσουν τις νέες δημιουργίες των αγαπημένων τους σχεδιαστών. Με τους περισσότερους οίκους μόδας να συνεχίζουν να μάχονται με την οικονομική παγκόσμια κρίση, μόνο λίγες καινούριες συλλογές παρουσιάστηκαν.

 

 

Το βρετανικό συμβούλιο μόδας γνώριζε από την αρχή ότι η ψηφιακή παρουσίαση της ανδρικής Εβδομάδας Μόδας, για την Άνοιξη 2021, θα ήταν ένα πείραμα. H τριήμερη διοργάνωση, στήθηκε σε μια ιστοσελίδα, με streamed events, καθώς και νέο περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από brands, retailers, πολιτιστικά ιδρύματα, συνεργάτες μέσων ενημέρωσης και μαθητές σχεδίου μόδας.

Σίγουρα, η ψηφιακή Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου δεν έδωσε τόσο μεγάλη βαρύτητα στα ρούχα, αφού και αρκετά ηχηρά ονόματα της βρετανικής μόδας απουσίαζαν,  αλλά ενίσχυσε την προβολή του ταλέντου νέων, ανερχόμενων σχεδιαστών.  Επίσης, όσοι παρακολουθούσαν κάποιο show είχαν τη δυνατότητα να συμμετέχουν και να παρακολουθήσουν διάφορα διαδραστικά events, όπως video art και να κάνουν ερωτήσεις στον σχεδιαστή real time. 

Επιπλεόν, υπήρξαν σχεδιαστές που προτίμησαν να οργανώσουν έναν έρανο για κάποια μειονότητα ή αδύναμη κοινωνική ομάδα του Ηνωμένου Βασιλείου, αντί να κάνουν κάποιο πάρτι μετά την επίδειξη.

Η πλατφόρμα ήταν ανοιχτή σε όλους, όχι μόνο στη βιομηχανία και τα μέσα ενημέρωσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο που έλαβε χώρα η ψηφιακή Εβδομάδα Μόδας της Σαγκάης, προς τα τέλη Μαρτίου, καταγράφηκαν 11 εκατ. θεατές που την παρακολούθησαν. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ που πουλήθηκαν, κατά τη διάρκεια των live streamings, έφτασαν σχεδόν τα 2,75 εκατ. δολάρια.

Kεντρική Φωτογραφία: Alternative View - LFW September 2016 Getty/Ideal Image