UPDATE

Η Ελευθερία Γεωργάκαινα και η SOCIEL σου δείχνουν πώς να κάνεις το επαγγελματικό σου upgrade


JTeam

2 Ιουνίου 2022

Ελευθερία Γεωργάκαινα - Sociel
Με στόχο της κάθε επαγγελματίας να πετυχαίνει τους στόχους του, αναδεικνύοντας τα πιο δυνατά του σημεία, η Ελευθερία Γεωργάκαινα, δημοσιογράφος και brand strategist δημιούργησε τη sociel.gr. Μια εταιρεία που στην αρχή ξεκίνησε να ασχολείται μόνο με τα social media και σήμερα παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες marketing και επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα παραδίδει και webinars που μπορεί ο κάθε επαγγελματίας να παρακολουθήσει για να γίνει η ζωή του… λίγο καλύτερη!

του Γιάννη Μπαϊρακτάρη

H Ελευθερία Γεωργάκαινα, δημιουργός και διευθύντρια της sociel, είναι δημοσιογράφος κι έχει εργαστεί στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον περιοδικό τύπο, για 25 χρόνια. Είναι μητέρα δυο παιδιών και στον ελεύθερό της χρόνο της δεν μπαίνει στα social media, γιατί της αρέσει να απολαμβάνει τη θάλασσα, τον ήλιο και την παρέα της χωρίς περισπασμούς. Τον υπόλοιπο χρόνο όμως, είναι διαρκώς μέσα στα social media, αφού είναι κομμάτι της δουλειάς της. Μάλιστα με το Instagram έχει ιδιαίτερη σχέση, αφού δημιούργησε τα πρώτα webinars στην Ελλάδα, που συνδυάζουν ταυτόχρονα βασικές γνώσεις marketing, επικοινωνίας, branding, και copywriting, μόνο για τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Τώρα ετοιμάζει ένα ακόμη webinar, με τίτλο «BOOST YOUR BUSINESS». Θα γίνει ζωντανά στις 6 Ιουνίου 2022 μέσω zoom και θα έχει ως θέμα τη στρατηγική και τα βασικά βήματα για να πετύχει ένας επαγγελματίας τους στόχους του. Λίγες ημέρες πριν γίνει αυτό, η Ελευθερία Γεωργάκαινα μίλησε στο jenny.gr για την ιδέα της Sociel, τα λάθη που κάνουμε στα social media τις τεχνικές που θα μας οδηγήσουν σε σίγουρη επιτυχία.

Αρχικά, πείτε μας λίγα πράγματα για τη SOCIEL.

Η SOCIEL ξεκίνησε ως μια boutique εταιρεία για social media marketing, με εξειδίκευση στο Instagram. Πλέον η SOCIEL έχει… μεγαλώσει, έχει εξελιχθεί κι ασχολείται με όλο το κομμάτι της επικοινωνίας, του branding και του marketing, επαγγελματιών κι επιχειρήσεων. Αυτό που κάνουμε είναι να μελετάμε το brand ή τον επαγγελματία που έρχεται σε εμάς και να του προτείνουμε, με βάση τις ανάγκες αλλά και το budget του, τις κατάλληλες κινήσεις σε επίπεδο επικοινωνίας. Δε μένουμε όμως εκεί. Φτιάχνουμε το προφίλ επαγγελματιών, με βάση το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Δημιουργούμε προϊόντα, για επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες κι εμπειρίες για τον καταναλωτή σε επαγγελματίες που πωλούν προϊόντα…

Ενδιαφέρον ακούγεται αυτό… Τι εννοείτε όταν λέτε «δημιουργείτε προϊόντα κι εμπειρίες»;

Όλοι κάτι πουλάμε. Τις γνώσεις μας, την εμπειρία μας, τα ταλέντα μας, τον εαυτό μας, τις υπηρεσίες μας. Μπορεί όλα αυτά να μην είναι σε… συσκευασία, όμως εμείς αυτό κάνουμε, τη «δημιουργούμε», επιλέγοντας τι θα βάλουμε μέσα. Για παράδειγμα δημιουργήσαμε ένα προϊόν, ένα πακέτο δηλαδή με κάποιες συγκεκριμένες υπηρεσίες ενός πελάτη μας. Δώσαμε όνομα, μορφή, τιμή σε αυτό και κάναμε προωθητικές ενέργειες για συγκεκριμένο διάστημα ώστε να γίνει γνωστό στην αγορά. Αντίστοιχα σε κάποια άλλη εταιρεία που πουλάει προϊόντα, δημιουργήσαμε ένα concept τόσο στο κομμάτι της εικόνας και της επικοινωνίας, όσο και των ίδιων των καταστημάτων. Έτσι ο πελάτης επισκεπτόμενος τα καταστήματα, ή το e-shop, βίωνε μια όμορφη εμπειρία. Γιατί θεωρώ πως όλα, μα όλα, στη ζωή έχουν να κάνουν με το πώς κάνεις τον άλλο να αισθανθεί. Αυτό θα θυμάται.

Και το προφίλ επαγγελματιών πώς φτιάχνεται;

Όλοι μας απευθυνόμαστε σε ένα κοινό. Ή θέλουμε να το στοχεύσουμε και να απευθυνθούμε σε αυτό. Με στρατηγική λοιπόν, καταλήγουμε στο πλάνο που θέλουμε να ακολουθήσουμε με τον κάθε επαγγελματία και θέτουμε στόχους. Για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι θα χρειαστεί να αλλάξει ή να βελτιωθεί το προφίλ του. Κι όταν λέμε προφίλ εννοούμε την εικόνα του. Και ως φυσική εικόνα αλλά και όσον αφορά στην παρουσία του στα sites, τον τύπο, τα social media, τα MME… παντού. Αυτό το κομμάτι της δουλειάς πραγματικά με συναρπάζει, γιατί παρατηρώ τις αλλαγές που μπορούν να γίνουν στους ανθρώπους, αρκεί να θέλουν και να εμπιστευθούν. Ευτυχώς αυτή τη στιγμή οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζομαι, με εμπιστεύονται και θέλουν τη γνώμη μου ακόμη και για θέματα που είναι και… εκτός δουλειάς.

Ελευθερία Γεωργάκαινα - Sociel

Πώς το πετυχαίνετε αυτό;

Λέω την αλήθεια. Στα πάντα. Δεν είναι εύκολο, αλλά έτσι νιώθω καλά. Δε στρογγυλεύω, γιατί με ενδιαφέρει η επιτυχία του ανθρώπου που έρχεται κοντά μου. Ας πούμε, ένας άνθρωπος που δυσκολεύεται να μιλήσει μπροστά σε κόσμο, ή δεν είναι ελκυστικός ο λόγος του, δεν θα του προτείνω να κάνει video ή να βγει στην τηλεόραση. Θα δουλέψουμε πολύ μαζί πριν το κάνει. Θα του το πω, ότι χρειάζεται δουλειά. Θα βρούμε κάτι άλλο που τον αναδεικνύει. Είναι στοιχείο του χαρακτήρα μου να λέω την αλήθεια, να παθιάζομαι, να «δίνομαι» στους ανθρώπους με τους οποίους συμπορεύομαι. Εξάλλου οι άνθρωποι δεν είναι άλλες προσωπικότητες στη δουλειά και άλλες στην προσωπική τους ζωή.

Είστε πολλά χρόνια στο χώρο της δημοσιογραφίας. Πώς γεννήθηκε η ιδέα της SOCIEL;

Όταν η περίοδος των περιοδικών, που τόσο αγαπώ ακόμη, άρχισε να σβήνει και οι αναγνώστες στράφηκαν στον digital κόσμο, κατάλαβα -όσο δύσκολο κι αν ήταν- πως έπρεπε να κάνω το επόμενο βήμα. Είδα λοιπόν πως υπήρχε ένα κενό στο κομμάτι των social media και ειδικά του Instagram που ήταν ανερχόμενο και πλέον όλος ο κόσμος ήταν και είναι εκεί (και οι εταιρείες φυσικά).

Τα social media συνδυάζουν όλα όσα ήξερα πολύ καλά. Όταν πρέπει να επιλέξεις θέματα και να γράψεις τίτλους για να «τραβήξεις» τους τηλεθεατές να δουν το δελτίο/ την εκπομπή που παρουσιάζεις στην τηλεόραση ή τους αναγνώστες για να αγοράσουν το περιοδικό που φτιάχνεις με την ομάδα σου, έχεις μάθει πώς να μιλήσεις στον κόσμο. Ξέρεις τι θέλει. Πώς θα δημιουργήσεις μήνυμα και με ποια εικόνα. Μέσα από τη δουλειά μου στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τα περιοδικά η εμπειρία μου δεν έμεινε μόνο στο γράψιμο ή στην εικόνα. Επεκτάθηκε και στο κομμάτι του marketing, της επικοινωνίας, αφού είχα την τελική ευθύνη στη διεύθυνση των περιοδικών. Για να έχει λοιπόν ένας επαγγελματίας ή μια επιχείρηση έναν πετυχημένο λογαριασμό χρειάζονται όλ΄αυτά που προανέφερα. Και φυσικά αισθητική και στρατηγική. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε το εγχείρημα της SOCIEL.

Δημιουργήσατε και webinars. Σε ποιους απευθύνονται και τι μπορούμε να μάθουμε μέσα από αυτά;

Το κοινό που έχουν όλα τα webinars, είναι ότι απευθύνονται σε όλους όσους θέλουν να πάνε ένα βήμα πιο μπροστά ως επαγγελματίες, είτε όμως δεν έχουν το budget να απευθυνθούν σε μια εταιρεία όπως η sociel για να τους αναλάβει, είτε έχουν τη διάθεση να μάθουν για γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους, να έχουν άποψη. Στο www.sociel.gr θα βρει κανείς όλα τα webinars για το Instagram που μπορεί να τα παρακολουθήσει ανά πάσα στιγμή, καθώς κι ένα νέο που θα βγει ζωντανά στον αέρα στις 6 Ιουνίου.

Πιο συγκεκριμένα: Το μεγάλο πολύ αναλυτικό webinar «Instagram for business- Γίνε expert» με 59 ενότητες, που συνδυάζει όλα όσα χρειάζεται να ξέρει κάποιος για τη δημιουργία, διαχείριση και στρατηγική ενός καταπληκτικού προφίλ. Επίσης και δυο μικρότερα που είναι κομμάτια αυτού. Το «60 λεπτά για να πετύχεις στο Instagram», για να έχει κάποιος βασικές γνώσεις και το webinar «Instagram- Δημιούργησε μοναδικό περιεχόμενο».

Ελευθερία Γεωργάκαινα - Sociel

Τώρα στο ΒΟΟST YOUR BUSINESS, που θα γίνει στις 6 Ιουνίου ζωντανά θα αναφέρεστε στα social media;

Θα αναφέρομαι και στα social media, όμως το θέμα δεν θα είναι μόνο αυτό. Θα γίνει αναφορά σχετικά με τη στρατηγική και το ποια είναι τα ιδανικά social media για τον κάθε επαγγελματία. Το βασικό θέμα είναι τι μπορεί να κάνει μια επιχείρηση ή ένας επαγγελματίας για να φέρει τους πελάτες στους οποίους στοχεύει, να τους διατηρήσει, να πετύχει στην αγορά και να γίνει γνωστός. Με συγκεκριμένα βήματα στρατηγικής και προτεραιότητες με βάση τις ανάγκες του.

Ο λόγος που κάποιοι πετυχαίνουν και κάποιοι άλλοι όχι, είναι επειδή δεν έχουν στρατηγική, δεν έχουν προετοιμαστεί και απλώς κάνουν κινήσεις χωρίς να ξέρουν. Δε γνωρίζουν ποια πράγματα είναι αναγκαία και ποια λιγότερο. Όμως όταν ξέρεις βήμα βήμα και με βάση τις συνθήκες, την εποχή, το είδος του επαγγέλματος ή της επιχείρησής σου τι θα κάνεις, δεν το βάζεις κάτω και είσαι ευέλικτος, δεν υπάρχει περίπτωση να μην πετύχεις.

Ποιος μπορεί να παρακολουθήσει το νέο σεμινάριο;

Όσοι είναι επαγγελματίες. Όσοι θέλουν να μάθουν ένα νέο τρόπο να σκέφτονται για την επιχείρησή τους. Να πάρουν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως : «τι να κάνω για να πάω καλά», «τι χρειάζεται η αγορά, «ποια social media να χρησιμοποιήσω», «πώς να μιλήσω στους πελάτες μου». Όσοι αναζητούν τρόπους για να προχωρήσουν και να πάνε μπροστά. Και μάλιστα, ένας λόγος που κάνω ζωντανά για πρώτη φορά αυτό το σεμινάριο, είναι για να αναπτύξουμε βήματα στρατηγικής για όλους όσοι θα λάβουν μέρος στο σεμινάριο, να κάνουμε πρακτική δουλειά δηλαδή, επί τόπου.

Πόσο κοστίζει και τι πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να παρακολουθήσει το σεμινάριο;

Κοστίζει 35 ευρώ και η τιμή είναι τόσο χαμηλή γιατί στόχος είναι να μπουν όσοι περισσότεροι επαγγελματίες μπορούν για να μάθουν σημαντικά πράγματα που θα τους βοηθήσουν να πετύχουν, σε αυτή τη δύσκολη εποχή που ζούμε. Όποιος θέλει να το παρακολουθήσει λοιπόν θα μπει στο www.sociel.gr για να μας στείλει ένα mail με τα στοιχεία του κι εμείς θα του στείλουμε το Link του zoom που θα γίνει τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα.

Ελευθερία Γεωργάκαινα - Sociel

Ποιο θα λέγατε ότι είναι το πιο κοινό λάθος των επαγγελματιών κι επιχειρήσεων που εντοπίζετε στην επαφή μαζί τους;

Κοιτάξτε ζούμε σε μια δύσκολη εποχή κι όλοι προσπαθούν να περικόψουν και να κερδίσουν ταυτόχρονα. Δεν θα μιλούσα για λάθος γιατί κατανοώ την αγωνία του επαγγελματία, απλώς δεν έχει τα εργαλεία για να κάνει αυτό που θα τον βοηθούσε. Και τι θα ήταν; Να κάνει πλάνο σε επίπεδο budget και να επενδύσει στην εικόνα του και την προώθησή. Από τα μέσα που μπορεί κι αντέχει. Και να έχει υπομονή. Δεν μπορεί κανείς να έχει αποτέλεσμα από τη μια μέρα στην άλλη. Ούτως ή άλλως, όλο αυτό χρειάζεται «χτίσιμο», όμως θεωρώ πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος.

Πείτε μας μερικά λάθη που γίνονται στα social media;

Τα συνεχόμενα posts, τα πολλά stories σε μια μέρα, τα posts μόνο με selfies, τα πολλά emoticons σε ένα post, τα σχόλια με καρδούλες σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε καλά, τα τεράστια κουραστικά κείμενα, τα ορθογραφικά λάθη. Όμως αυτά φτιάχνουν. Το θέμα είναι να έχει κανείς μέτρο με τη χρήση των social media, γιατί νιώθω πως έχουν υποκαταστήσει την αληθινή ανθρώπινη επαφή. Κάνεις like ή δεν κάνεις και κάτι δηλώνεις με αυτό, χωρίς να έχεις κοιτάξει τον άλλο στα μάτια. Κρυβόμαστε πίσω από τα social media. Χάνουμε στιγμές. Για να βγάλουμε το τέλειο story, βλέπουμε το ηλιοβασίλεμα μέσα από την οθόνη του κινητού μας, ενώ είναι εκεί απέναντί μας. Οπότε επειδή το καλοκαίρι είναι εδώ, ας το ζήσουμε!

  • Aν θέλετε να παρακολουθήσετε τα σεμινάρια της sociel μπείτε εδώ
  • Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη sociel και τις υπηρεσίες της πατήστε εδώ
  • Βρείτε τη sociel στο Instagram

Φωτογραφίες: Xριστίνα Κοντογιάννη / Mua: Μαριλένα Σόκο