UPDATE

«Η κουλτούρα μιας εταιρείας είναι οι άνθρωποί της»: Η Έφη Χατζηγιαννοπούλου-Bersoux στο JennyGr για την GrowthGirls και την γυναικεία ενδυνάμωση στον εργασιακό χώρο


Δήμητρα Πραντάλου

22 Οκτωβρίου 2024

«Η κουλτούρα μιας εταιρείας είναι οι άνθρωποί της»: Η Έφη Χατζηγιαννοπούλου-Bersoux στο JennyGr για την GrowthGirls και την γυναικεία ενδυνάμωση στον εργασιακό χώρο
Μιλήσαμε με την Έφη Χατζηγιαννοπούλου με αφορμή το πρόσφατο course σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Content Marketing, που στέφθηκε με επιτυχία

Η Έφη Χατζηγιαννοπούλου-Bersoux ίδρυσε το δικό της digital agency το 2019, έχοντας ήδη μεγάλη και σπουδαία προϋπηρεσία στον χώρο του μάρκετινγκ. Η GrowthGirls «γεννήθηκε» από το όραμά της να έχει τον έλεγχο στον τρόπο που κάνει τη δουλειά της και στις σημαντικές αποφάσεις που καθορίζουν πώς τρέχουν τα έργα marketing. Παράλληλα, ήθελε να είναι σε θέση να επηρεάζει θετικά τις ζωές των συνεργατών και των πελατών της.

Τούτου λεχθέντος, η GrowthGirls προάγει την γυναικεία ενδυνάμωση στον εργασιακό χώρο, ενώ το 2023 δόθηκε η δυνατότητα στις γυναίκες εργαζόμενες, να μπορούν να παίρνουν άδεια έμμηνου ρύσεως. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η GrowthGirls ξεχωρίζει και το σωστό εργασιακό περιβάλλον είναι ένας εξ αυτών.

Πρόσφατα, η Έφη Χατζηγιαννοπούλου-Bersoux δίδαξε και το πρώτο course σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, μέσω του Growth Hacking University και του AI Academy, που αφορούσε το AI στο Content Marketing, το οποίο στάθηκε και αφορμή για να μιλήσουμε μαζί της.

Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισες όταν ξεκίνησες την GrowthGirls;

Κάθε δυσκολία την έβλεπα και τη βλέπω σαν ένα καλοδεχούμενο challenge που με βγάζει εκτός του comfort zone μου και ωθεί εμένα και την ομάδα μου να γίνουμε καλύτεροι. Μία από τις μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισα καθώς η εταιρεία μεγάλωνε ήταν να διασφαλίσω ότι το όραμα και οι αξίες της εταιρείας διατηρούνταν αλώβητα από όλη την ομάδα, κάτι που απαιτεί συνεχή επικοινωνία και αφοσίωση.

Σε προσωπικό επίπεδο, η πρόκληση ήταν να παραμείνω προσηλωμένη στη μεγάλη εικόνα, αποκτώντας την πειθαρχία που απαιτεί το επιχειρείν, ενώ προσπαθούσα να κρατήσω ισορροπία ανάμεσα στη λήψη σωστών αποφάσεων και την ενσυναίσθηση. Είμαι πολύ υπερήφανη που μέσα από αυτή τη διαδικασία εξέλιξης, η εταιρεία έχει εξαιρετική ανάπτυξη κρατώντας τον πήχη ψηλά.

Ποιο είναι το μοντέλο που ακολουθείς που κάνει την GrowthGirls να διαφοροποιείται;

Αυτό που διαφοροποιεί τη GrowthGirls ως growth marketing agency είναι η ικανότητά μας να συνδυάζουμε την αποδοτικότητα των γρήγορων αποφάσεων που βασίζονται στα δεδομένα με μια δημιουργική και καινοτόμα προσέγγιση. Αυτός ο συνδυασμός μας δίνει την ευελιξία που χρειάζονται οι εταιρείες για ταχεία ανάπτυξη, είτε πρόκειται για startups είτε για μεγάλους διεθνείς οργανισμούς.

Η GrowthGirls είναι μια εταιρία που προάγει τη γυναικεία ενδυνάμωση στον εργασιακό χώρο, πού βρισκόμαστε σήμερα στην Ελλάδα, όσον αφορά το φυλετικό χάσμα; Και πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα από τις εταιρείες του εξωτερικού;

Τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους, καθώς η Ελλάδα υστερεί σε πολλούς σχετικούς δείκτες. Το φυλετικό χάσμα δεν αφορά μόνο τις εταιρείες αλλά, κυρίως, την ίδια την κοινωνία. Η κουλτούρα μιας εταιρείας είναι οι άνθρωποί της. Δεν μπορεί, λοιπόν, να αποκοπεί από την κοινωνία στην οποία αυτοί ζουν και εργάζονται. Όσο και αν προσπαθεί μια εταιρεία να θέσει τους κανόνες της και να δημιουργήσει το δικό της “μικρόκοσμο,” τα βαθιά ριζωμένα mindset μπορούν να αλλάξουν ουσιαστικά μόνο μέσω της εκπαίδευσης και της αλλαγής της κοινωνίας.

Βλέπουμε πως ενώ στις εταιρίες, όπως και στη δική σου, εφαρμόζεται η άδεια της έμμηνου ρύσεως, στην Ελλάδα αυτό δεν συμβαίνει. Δεν υπάρχει μεν αυτό το νομικό πλαίσιο, αλλά αν υπήρχε δε, πιστεύεις ότι οι γυναίκες θα την αποδεκτούν ή θα φοβηθούν το «στίγμα», όπως συμβαίνει με την άδεια μητρότητας;

Καλώς ή κακώς, ή θα φοβόμαστε ή θα διεκδικούμε. Και τα δύο μαζί δεν γίνονται. Για πολύ καιρό υπήρχε η άποψη πως για να επιτύχει μια γυναίκα πρέπει να μάθει να αγνοεί τη φύση της και πως το να ακούει το σώμα της θεωρείται δείγμα αδυναμίας. Όμως η δύναμή μας έρχεται από την ικανότητά μας να φροντίζουμε τον εαυτό μας και αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους, όχι μόνο για τις γυναίκες.

Το να θέτεις όρια δείχνει δύναμη και όχι αδυναμία. Οι γυναίκες έχουν αποδείξει πως η επαγγελματική τους αξία είναι ανεξάρτητη από την οικογενειακή τους κατάσταση επομένως το στίγμα προκύπτει από προκαταλήψεις και απέναντι σε αυτές οφείλουν όλοι να υψώνουν τη φωνή τους.

Για να υπάρξει σημαντική διαφορά, από που πρέπει να ξεκινήσει η αλλαγή στην νοοτροπία των γυναικών στον εργασιακό χώρο; Από τους εργοδότες ή τις εργαζόμενους; (Για παράδειγμα, πολλές γυναίκες δεν παίρνουν τις νόμιμες γονικές άδειες που δικαιούνται, για να μην παρουσιάσουν κακή εικόνα)

Η αλλαγή πρέπει να έρθει και από τις δύο πλευρές. Οι εργοδότες πρέπει να φροντίζουν για ένα υγιές και δίκαιο περιβάλλον εργασίας και οι εργαζόμενες να διεκδικούν αυτά που δικαιούνται χωρίς φόβο. Οι άδειες δεν είναι “χάρη”, είναι δικαίωμα.

Ξέρουμε ότι σε συνεντεύξεις γυναικών, εξακολουθούν να τις ρωτάνε αν θα μείνουν έγκυες σύντομα. Ποιος είναι, κατά την γνώμη σου, ο σωστός τρόπος να το χειριστούν οι γυναίκες εκείνη τη στιγμή;

Ποτέ δεν θα έπρεπε να βρεθεί σε τέτοια θέση μια γυναίκα. Μια τέτοια ερώτηση υποτιμά την αξία των ικανοτήτων της και δείχνει πολλά για την κουλτούρα μιας εταιρείας. Η μόνη απάντηση σε κάτι τέτοιο θα ήταν πως δεν σχετίζεται καθόλου με τις ικανότητες της και το τί μπορεί να συνεισφέρει με την αξία της.

Jenny.Gr

Τι χρειάζεται ένας εργαζόμενος για να είναι πιο παραγωγικός;

Σαφήνεια στην επικοινωνία, βελτιστοποιημένες διαδικασίες και να τους δίνεται ο “χώρος” να εξελιχθούν.

Όσον αφορά το AI, που είναι ένα θέμα που συζητιέται έντονα, πώς πιστεύεις ότι συμβάλλει θετικά; Και στο χώρο του marketing και γενικότερα.

Το ΑΙ έχει φέρει δυνατότητες που δεν υπήρχαν ποτέ ξανά. Μιλάμε για μια τεχνολογική επανάσταση που έχει μεταμορφώσει τη δουλειά μας. Για παράδειγμα μπορεί να αυτοματοποιεί επαναλαμβανόμενα tasks και να υλοποιεί τα “βαρετά” χρονοβόρα tasks, απελευθερώνοντας χρόνο για πιο δημιουργική και στρατηγική σκέψη. Επιτρέπει τη γρήγορη αξιοποίηση δεδομένων και πληροφοριών για τη δημιουργία προσωποποιημένου marketing αλλά και forecasts που μας επιτρέπουν να παίρνουμε καλύτερες αποφάσεις. Βελτιώνει την ποιότητα της δουλειάς μας με τις απίστευτες δυνατότητες που δίνει σε γρήγορη επεξεργασία κειμένου, εικόνων, βίντεο, audio.

Όπως είπε και ο Bill Gates, το ΑΙ είναι σαν την πυρηνική ενέργεια, πολλά υποσχόμενο αλλά και επικίνδυνο. Για να μην αποβεί επικίνδυνο, πρέπει να μάθουμε να το χρησιμοποιούμε σωστά.

Σχετικά με το course για το AI στη δημοσιογραφία, πώς μπορεί να την επηρεάσει θετικά;

Τα τελευταία χρόνια διδάσκουμε courses σχετικά με την Τεχνητή Νοημοσύνη, μέσω του Growth Hacking University και του AI Academy. Το πρώτο μας course αφορούσε το AI στο Content Marketing. Από τότε έχουμε αναπτύξει πολλά εξειδικευμένα courses που καλύπτουν τον ευρύτερο κλάδο του Marketing, του Hospitality, του HR και φυσικά της Δημοσιογραφίας.

Αναπόφευκτα, η δημοσιογραφία είναι ένας τομέας που συνδέεται άμεσα με τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης. Από τη δημιουργία και βελτιστοποίηση γραπτού περιεχομένου, μέχρι την απομαγνητοφώνηση και υποτιτλισμό, το research και το fact-checking, καθώς και τη δημιουργία βίντεο και visuals υψηλής ποιότητας και το content repurposing.

Είχα εκπλαγεί όταν ένας δημοσιογράφος μου ανέφερε πως ακόμη και σήμερα σε αρκετό βαθμό η απομαγνητοφώνηση γίνεται “ακούγοντας και γράφοντας”. Τη στιγμή που πλέον αυτά μπορούν να γίνουν αυτόματα σε μερικά λεπτά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά μπορεί το υλικό απομαγνητοφώνησης να υποστεί επιμέλεια για να είναι έτοιμο σε χρήση σε διάφορες μορφές. Ένας δημοσιογράφος μπορεί να δει απίστευτα οφέλη στην ταχύτητα που κάνει τη δουλειά του, στην ποιότητα του αποτελέσματος αλλά και να ανοίξει τους ορίζοντες του και να γίνει ένα μικρό media house.