Όταν ο Σαλβαδόρ Νταλί σχεδίασε το logo για τα πιο διάσημα γλειφιτζούρια του κόσμου
ΑΝΘΙΑ ΦΙΛΙΠΠΗ
26 Ιουλίου 2025

Το πρώτο γλειφιτζούρι στην ιστορία κυκλοφόρησε το 1958, από την ισπανική μάρκα γλειφιτζουριών Gol. Οι γεύσεις που κυκλοφόρησαν ήταν οι γνωστές μέχρι και σήμερα, φράουλα, πορτοκάλι, λεμόνι, κόλα και μέντα. Η ιδέα ήταν του ιδρυτή Ενρίκ Μπερνά, ο οποίος πρόσθεσε στις έως τότε καραμέλες ένα «καλαμάκι» και τα ονόμασε «Gol» επειδή έμοιαζαν με μπάλα ποδοσφαίρου που μπαίνει στο τέρμα.
Με την πάροδο του χρόνου, η εταιρεία μεγάλωσε και το 1963 τελικά άλλαξε την ονομασία της σε Chupa Chups. Αναζητώντας για μια δημιουργική αλλαγή, μια ανανέωση, ο Μπερνά προσέγγισε τον Σαλβαδόρ Νταλί για να τον βοηθήσει με το re – design του logo του brand, μάλιστα, όπως λέγεται, ο Μπερνά εξέφρασε τις «ανησυχίες» του στον φίλο του, Σαλβαδόρ Νταλί, και εκείνος προθυμοποιήθηκε να τον βοηθήσει.

Όταν ο Σαλβαδόρ Νταλί σχεδίασε το logo για τα πιο διάσημα γλειφιτζούρια του κόσμου
Όπως διαβάζουμε στο BuzzFeed, ο σουρεαλιστής, ευφυής καλλιτέχνης, βασιζόμενος στο δικό του προσωπικό στιλ, ζωγράφισε μια πορτοκαλοκίτρινη μαργαρίτα με τις λέξεις Chupa Chups σε κατακόκκινο χρώμα και πρότεινε το περιτύλιγμα με το σχέδιο να τοποθετείται στο πάνω μέρος του γλειφιτζουριού ώστε ο καταναλωτής να το βλέπει καλύτερα.
«Αυτός που θέλει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των άλλων πρέπει να τους προκαλεί», έλεγε ο Νταλί και, ίσως αυτό να είχε στο μυαλό του, στο πρώτο από όλα τα σχέδια που έφτιαξε για την εταιρία. Το πρώτο σχέδιο του Νταλί, πάνω σε μια εφημερίδα, περιελάμβανε τη φράση στα καταλανικά: «És rodó i dura molt, Chupa Chups», η οποία μεταφράζεται ως: «Είναι στρογγυλό και διαρκεί πολύ, Chupa Chupa». Και κάπως έτσι το νέο λογότυπο της Chupa Chups έγινε τόσο γρήγορα αναγνωρίσιμο όσο και τα χαρακτηριστικά του ρολόγια.
Μέχρι και σήμερα το λογότυπο είναι ευρέως γνωστό σε κόσμο σε κάθε γωνιά της γης, ακόμη κι αν λίγοι είναι εκείνοι που θυμούνται πως ο Νταλί βρίσκεται πίσω από το σχέδιο.