Μην αναρωτιέστε τι δώρο θα κάνετε αφού όπως φημολογείται δεν υπάρχει καλύτερη συντροφιά από ένα κάλο βιβλίο. Είναι γεγονός πως το διάβασμα μας χαλαρώνει και μας ταξιδεύει. Χαρίστε λοιπόν στους αγαπημένους σας ένα βιβλίο και ειδικά άμα ξέρετε τις προτιμήσεις τους θα το εκτιμήσουν. Μερικές ιδέες:
"Χορεύουν οι ελέφαντες" από την Σοφία Νικολαϊδου:Απόσπασμα: Αν οι Έλληνες πολιτικοί είχαν περισσότερο τσαγανό και οι μεγάλες δυνάμεις μικρότερη επιβολή. Αν δεν διακυβεύονταν χρήματα κι επιρροή, δηλαδή τα πάντα. Αν το παρελθόν δίδασκε και τα γεγονότα είχαν replay, fast forward και rewind. O γέγονε γέγονε. Θυσίασαν έναν άνθρωπο, έσωσαν μια χώρα. Ο μηχανισμός ήταν παντοδύναμος. Όποιος πίστευε το αντίθετο μάλλον δεν είχε ζήσει τη ζωή του αρκετά. Όμως. Δικαιοσύνη δεν είναι οι νόμοι. Ένα παιδί να ρωτήσεις μπορεί να ξεχωρίσει τι είναι δίκαιο και τι όχι, κι ας μην έχει διαβάσει τον ποινικό κώδικα. Μπορεί μια χώρα να μάθει από τα λάθη της; Κι οι δάσκαλοι; Μπορούν να διδάξουν ένα παιδί;
"Το γονίδιο της αμφιβολίας" από τον Νίκο Παναγιωτόπουλο:
Απόσπασμα: Στις αρχές του 21ου αιώνα, ένας αμερικανός βιολόγος, ο Άλμπερτ Τσίμερμαν, ανακαλύπτει το γονίδιο του καλλιτέχνη. Προτείνει μάλιστα ένα απλό τεστ, με το οποίο μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί αν κάποιος είναι γεννημένος δημιουργός ή όχι. Ένας πολλά υποσχόμενος συγγραφέας, μπροστά στον φόβο μιας πιθανής διάψευσης, παίρνει την απόφαση να ζήσει με την αμφιβολία. Αρνείται να υποβληθεί στο τεστ, που έχει φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο της Τέχνης (και όχι μόνο), χωρίς να συνειδητοποιεί ωστόσο, πως μ’ αυτή του τη στάση καταδικάζει τον εαυτό του στη σιωπή. Θα υποστεί τις οδυνηρές συνέπειες της απόφασής του με γενναιότητα και δεν θα το μετανιώσει παρά για μα στιγμή μονάχα, λίγο πριν τον θάνατό του... Και τότε θα πιάσει πάλι μολύβι και χαρτί για να πλέξει το εγκώμιο της αμφιβολίας, χωρίς να μπορεί να φανταστεί ότι αυτή η εξομολόγηση θα οδηγήσει σε μια καινούργια ανατροπή, ίσως ακόμα πιο ηχηρή από εκείνη που προκάλεσε το περίφημο τεστ.
"Άνθρωποι από λέξεις" από τον Γιάννη Ευσταθιάδη:
Απόσπασμα: Οι "Άνθρωποι από λέξεις" απαρτίζεται από τρία διηγήματα μεγάλου μήκους - χαρακτηρισμός που αναφέρεται τόσο στην έκταση όσο και στην κινηματογραφική τους δομή. Είναι άνθρωποι φτιαγμένοι από υγρές λέξεις ερωτικού παραληρήματος (Ο Έψιλον έρως), άνθρωποι από δόλιες λέξεις ραδιουργίας και φενακισμού (Η σαρδέλα θα κολυμπήσει στην κονσέρβα) ή άνθρωποι από λέξεις παγωμένες και σκληρές για τη φθορά των ανθρωπίνων σχέσεων (Δον Ιωάννης).