«Όπως του μπαμπά και της μαμάς»: Ημιαυτόματο όπλο για παιδιά στις ΗΠΑ προκαλεί αντιδράσεις
JTeam
21 Φεβρουαρίου 2022
Ζυγίζει λιγότερο από ένα κιλό, έχει μήκος 80 εκατοστά και άρχισε να διατίθεται στην αγορά στα μέσα Ιανουαρίου στην τιμή των 389 δολαρίων. Ο λόγος για το JR- 15 που είναι ημιαυτόματο όπλο, σχεδιασμένο ειδικά για παιδιά κι έχει ως βάση του το είδος του όπλου που έχει προκαλέσει πολλές τραγωδίες στις ΗΠΑ.
Θα μπορούσε να είναι μια κακόγουστη φάρσα αλλά πρόκειται για μια σκληρή πραγματικότητα που έχει ξεσηκώσει ήδη θύελλα αντιδράσεων σε οργανώσεις στρατευμένες στην καταπολέμηση της βίας με τη χρήση πυροβόλων όπλων.
Μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής, WEE1 Tactical, η οποία διαφημίζει στη σελίδα της ένα τουφέκι «όπως το όπλο του μπαμπά και της μαμάς», αναφέρει παράλληλα ότι είναι «το πρώτο από πολλά όπλα που θα βοηθήσουν τους ενηλίκες να εξοικειώσουν τα παιδιά τους με την αθλητική δραστηριότητα της σκόπευσης, με κάθε ασφάλεια».
We agree Governor. Sadly, @NSSF allowed WEE1 Tactical to showcase the JR15s at its SHOT Show along with ghost guns. What’s worse is that the Federal Government @ATFHQ & the @DeptVetAffairs partner with the NSSF on programs. The NSSF is the NRA. Fed Government should cut ties. pic.twitter.com/TbJrPGDzTP
— Newtown Action Alliance (@NewtownAction) February 17, 2022
Το JR- 15 παίρνει γεμιστήρες 5 και 10 φυσιγγίων, διαμετρήματος 0,22 long rifle ενώ το μοντέλο για τους ενήλικες, το AR-15, είναι η πολιτική εκδοχή τουφεκιού εφόδου στρατιωτικού τύπου. Έχει χρησιμοποιηθεί σε σφαγές με ανυπολόγιστο κόστος, ειδικά σε σχολεία που συγκλόνισαν τις ΗΠΑ.
Το AR-15 χρησιμοποιήθηκε μεταξύ άλλων στη σφαγή στο Las Vegas το 2017, μετρώντας 58 θύματα, και σε λύκειο στην πόλη Parkland στη Florida το 2018 με 17 νεκρούς. Οι πρωτοβουλίες για να ελεγχθεί η πώληση των όπλων συνήθως εξαλείφονται αφότου έχουν φτάσει στο Κογκρέσο, όπου το μεγάλο λόμπι των όπλων, η NRA, ασκεί μεγάλη επιρροή.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της οργάνωσης Violence Policy Center, Josh Sugarman, η κατασκευάστρια εταιρεία χρησιμοποιεί πολύ συγκεκριμένα σύμβολα για να προσελκύσει το ανήλικο κοινό της, όπως ένα κρανίο πειρατή, με ξανθιά μοϊκάνα για τα αγόρια, ξανθά κοτσιδάκια για τα κορίτσια και μια πιπίλα στο στόμα.
Μάλιστα, σε σχετική έκθεσή του για τις μεθόδους των κατασκευαστών όπλων των ΗΠΑ για την προσέλκυση νεαρών το 2016, εναντιωνόταν στο γεγονός ότι τα όπλα βάφονται με ζωηρά χρώματα, όπως κόκκινο, ροζ, πορτοκαλί και σχεδιάζονται για να είναι πιο ελαφριά και να έχουν πιο ήπια ανάκρουση.