Οι top δίαιτες για το 2019

Τζουλιάννα Καρνέζη
Τετάρτη 26 Δεκέμβριος 2018
40652197_322414454976344_8218952066253814427_n.jpg

Με το που μπαίνει το νέο έτος πολλοί άνθρωποι δεσμεύονται ότι θα κάνουν αλλαγές και μια από αυτές είναι ότι θα αδυνατίσουν ή ότι θα ξεκινήσουν να τρώνε πιο υγιεινά. Γι αυτό και η US News & World Report έβγαλε τις καλύτερες δίαιτες για το 2019.

#1: Κετογονική δίαιτα

Η κετογονική δίαιτα αναπτύχθηκε το 1920 στο νοσοκομείο John Hopkins ως θεραπεία για την επιληψία. Από τότε έχουν γίνει πάρα πολλές μελέτες που αποδεικνύουν την αποτελεσματικότατα της κετογονικής δίαιτας στην αντιμετώπιση των επιληπτικών κρίσεων. Πρόκειται για μια διατροφή υψηλή σε λίπηκαι χαμηλή σε υδατάνθρακες, η οποία οδηγεί στην παραγωγή κετονών στον οργανισμό, κατάσταση γνωστή ως κέτωση. Σκοπός της συγκεκριμένης δίαιτας είναι η χρήση του λίπους σαν κύριο καύσιμο για τον οργανισμό αντί τη γλυκόζη. Η κετογονική δίαιτα βασίζεται κυρίως στην κατανάλωση τροφών πλούσιων σε καλά» λιπαρά (μονοακόρεστα, πολυακόρεστα), όπως  ελαιόλαδο, αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, ελιές, ταχίνι, λιπαρά ψάρια. Απαγορευμένες τροφές της κετογονικής δίαιτας είναι τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα αμυλούχα λαχανικά, πολλά φρούτα, τα γλυκά, η ζάχαρη, το μέλι και τα όσπρια.

Διαβάστε εδώ: Πώς θα δεν θα πάρετε βάρος στην εμμηνόπαυση

#2: Δίαιτα DASH

Η δίαιτα DASH σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους ανθρώπους να μειώσουν την υψηλή αρτηριακή πίεση και θεωρείται από τις πιο αποτελεσματικές, υγιεινές και ασφαλείς δίαιτες για το 2019. Χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα φρούτων, λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης, άπαχων πρωτεϊνών και γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Ενώ μειώνει την πρόσληψη σε αλμυρές και υψηλών κορεσμένων λιπαρών τροφές. Η δίαιτα DASH έχει σα στόχο τη μείωση της υπέρτασης από όπου πήρε και το όνομα της: Dietary Approach to Stop Hypertension – DASH. Εκτός όμως από τη μείωση της υπέρτασης, όσοι ακολουθούν τη συγκεκριμένη δίαιτα χάνουν τα κιλά με φυσιολογικό ρυθμό και όχι με δραματικό τρόπο όπως μπορεί να συμβαίνει με άλλες δίαιτες.

# 3: Μεσογειακή διατροφή

Η μεσογειακή διατροφή είναι βασισμένη στις διατροφικές συνήθειες των κατοίκων της Κρήτης και της νότιας Ιταλίας στη δεκαετία του 1960. Η επιστήμη δεν αφήνει πλέον καμία αμφιβολία: η συγκεκριμένη διατροφή αποτελεί σύμμαχο για την υγεία και τη μακροζωία. Τα όσπρια, τα λαχανικά, τα φρούτα, το ελαιόλαδο, τα δημητριακά, οι σπόροι, το ψάρι συμβάλουν στην άμυνα του οργανισμού σε πολλές ασθένειες. Όσοι ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή δεν χάνουν μόνο κιλά αλλά καταφέρνουν να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο διατροφής και μαθαίνουν να τρώνε σωστά.

Διαβάστε εδώ: Γνωστή διαιτολόγος αποκαλύπτει το μυστικό για να χάσουμε εύκολα τα περιττά κιλά

# 4: Flexitarian Diet

Πρόκειται για μία διατροφή κυρίως χορτοφαγική, που όμως επιτρέπει μερικές την κατανάλωση κρέατος. Συγκεκριμένη η flexitarian διατροφή ερμηνεύεται ως ευέλικτη –φυτοφαγική κατά βάση- διατροφή. Έρευνες δείχνουν πως όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή συνηθίζουν να τρώνε λιγότερο και να ζυγίζουν λιγότερο. Αν λοιπόν ακολουθήσετε μια διατροφή στα πρότυπα της χορτοφαγίας με την επιλογή να προσθέτετε που και που λίγο κρέας, τότε θα νιώθετε χορτάτοι και θα έχετε καταναλώσει λιγότερες θερμίδες. Με απλά λόγια η flexitarian διατροφή θα μπορούσε να είναι το δίδυμο αδελφάκι της μεσογειακής διατροφής, αφού και στις δυο συνίσταται η καθημερινή κατανάλωση τροφίμων φυτικής προέλευσης και λιγότερο η κατανάλωση κρέατος.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.