Η σχέση με το γιατρό είναι και αυτή μια σχέση χημείας. Εκτός του ότι πρέπει να είναι ένας πολύ καλός γιατρός, θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ σας επικοινωνία και το αίσθημα της εμπιστοσύνης.
Πολλές φορές το πολυτελές ιατρείο, τα πολλά διπλώματα, ή το κατάλληλο marketing δεν αποτελούν εγγύηση για την σοβαρότητα και αξία του γιατρού. Εάν καταλάβετε ότι είναι ψυχρός, απόμακρος και δεν σας θυμάται, καλό είναι να βρείτε άλλο γιατρό.
Όταν τώρα πρόκειται για τον παιδίατρο, προσέξτε πως συμπεριφέρεται στο παιδί σας. Η επίσκεψη στο γιατρό είναι συνήθως μία τρομακτική εμπειρία. Ο «καλός» γιατρός θα προσπαθήσει σιγά – σιγά να κάνει το μικρό σας να αισθανθεί άνετα.
Πρέπει να κατέβει στο επίπεδο του παιδιού να του εξηγήσει τι συμβαίνει και γιατί, να του εκφράσει ενδιαφέρον. Αν αντίθετα, δεν του δίνει σημασία, το αγνοεί και απευθύνεται μόνο σε σας, ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να αλλάξετε γιατρό. Ακόμη και ο καλύτερα εκπαιδευμένος και έμπειρος γιατρός πρέπει να «ακούει» τον ασθενή του και να ενδιαφέρεται για τις ανησυχίες του.
Οι περισσότεροι γιατροί είναι πολύ απασχολημένοι. Όμως ο καλός γιατρός θα βρει τον χρόνο να απαντήσει στις ερωτήσεις σας. Είναι πολύ βασικό να νιώθετε ασφάλεια πως ότι και αν συμβεί μπορείτε να τον βρείτε ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Επίσης, θα πρέπει να είναι συνεχώς ενήμερος για τις τελευταίες ιατρικές ανακαλύψεις και εφαρμογές.
Πώς μπορείτε να καταλάβετε ότι δεν είναι καλός;
Ο «κακός» γιατρός έχει κακή φήμη. Αν μπορείτε κάντε μία έρευνα, ρωτώντας γνωστούς και φίλους, συγγενείς, ή άλλους γιατρούς συναδέλφους τη γνώμη τους. Μία τέτοια έρευνα θα σας βοηθήσει να βρείτε τον κατάλληλο γιατρό για σας και την οικογένειά σας.
Ο γιατρός ασφαλώς θα πρέπει να ζητά εξετάσεις όταν αυτό είναι απαραίτητο, αλλά να είστε προσεκτικοί αν αυτό συμβαίνει όλη την ώρα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις ο γιατρός ζητά και άλλες εξετάσεις από περίσσεια προσοχή, δεν πρέπει όμως αυτό να συμβαίνει γιατί δεν εμπιστεύεται την κρίση του.
Όμως όλα αυτά είναι απλώς συμβουλές. Ο γιατρός πέρα από τα διπλώματα τις καλές συστάσεις και την πείρα του, πρέπει να σας εμπνέει εμπιστοσύνη, ασφάλεια και άνεση να του μιλήσετε για το τυχόν πρόβλημα ή τις ανησυχίες σας. Η ανθρώπινη προσέγγιση ασθενούς και γιατρού είναι απαραίτητη.