Η αισθητικός μου: Ήλιος - Ένας φίλος που απαιτεί σεβασμό

Ελένη Τσούτση
Πέμπτη 1 Αύγουστος 2019

Η έκθεση στον ήλιο είναι κάτι που δύσκολα μπορούμε να αποφύγουμε σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο ήλιος όμως μπορεί να έχει και αρνητικές επιδράσεις στο δέρμα, από ένα απλό κοκκίνισμα, μέχρι εγκαύματα και φωτοδερματίτιδες, αλλά και πολύ σοβαρότερα προβλήματα όπως το μελάνωμα.

Ακόμη, άλλου τύπου ηλιακές επιπτώσεις είναι οι εκφυλιστικές αλλοιώσεις του δέρματος, οι δυσχρωμίες ( πανάδες),η πρόωρη γήρανση του δέρματος, οι ρυτίδες καθώς και η καταστροφή του κολλαγόνου και της ελαστίνης. (ελάστωση του δέρματος). Κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι οι βλάβες του ήλιου είναι σωρευτικές, έτσι λοιπόν ένα έγκαυμα της παιδικής μας ηλικίας θα μας συνοδεύει για πάντα και απλώς θα προστίθενται σε αυτό και οι επόμενες βλάβες.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν δέκα tips για να προστατευτείτε σωστά από το χάδι του.

#1. Τις πρώτες μέρες έκθεσης στον ήλιο φοράμε αντιηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας και αργότερα με χαμηλότερο για να αποκτήσουμε ένα ωραίο χρώμα χωρίς να καούμε.

#2. Φοράμε την αντιηλιακή μας κρέμα 20 με 30 λεπτά πριν εκτεθούμε στον ήλιο και την επαναλαμβάνουμε κάθε 2 ½ με 3 ώρες εφόσον συνεχίζουμε να είμαστε εκτεθειμένοι στον ήλιο ανεξαρτήτως δείκτη προστασίας.

#3. Όταν πάμε στην θάλασσα για μπάνιο φοράμε αντιηλιακά ανθεκτικά στο νερό γιατί οι ακτίνες του ήλιου περνούν μέσα στο νερό.

#4. Όταν βγαίνουμε από την θάλασσα ξεπλένουμε το πρόσωπό μας με γλυκό νερό , το σκουπίζουμε καλά και επαναλαμβάνουμε το αντιηλιακό μας ανεξαρτήτως χρόνου.

#5. 11.00 με 16.00 είναι οι ώρες που απαγορεύεται τα μικρά παιδιά να είναι εκτεθειμένα στον ήλιο.

#6. Βιταμίνη D ή βιταμίνη του ήλιο - Είναι γνωστό ότι η βιταμίνη D χρειάζεται τον ήλιο για να δημιουργηθεί. Είναι αρκετή η έκθεση στον ήλιο λίγη ώρα το πρωί ή το απόγευμα χωρίς αντιηλιακό ώστε να μετατραπεί η προβιταμίνη D σε βιταμίνη D. Δεν χρειάζεται να καιγόμαστε απερίσκεπτα.

#7. Mην παραλείπετε να φοράτε αντιηλιακό στην εξωτερική επιφάνεια των χεριών, του λαιμού και του ντεκολτέ. Αυτά είναι τα πρώτα σημεία που αρχίζουν να φαίνονται τα σημάδια της γήρανσης.

#8. Να έχετε πάντα το αντιηλιακό στην τσάντα σας και ποτέ στο αυτοκίνητο ή εκτεθειμένο στον ήλιο και την ζέστη γιατί θα αλλοιωθεί και να φοράτε πάντα αντηλιακό μέσα στο αυτοκίνητο γιατί λειτουργεί σαν κάτοπτρο.

#9. Αν φοράτε πολύ σκούρα γυαλιά και κυρίως στα παιδιά πρέπει να είναι άριστης ποιότητας και να ελέγχετε ότι απορροφούν πλήρως τις ακτίνες του ήλιου. Γιατί η κόρη του ματιού διαστέλλεται με το σκούρο χρώμα και μπορεί να δημιουργήσουν βλάβες στην όραση.

#10. Αν είστε κάτω από μια ομπρέλα κατά τις 11.00 με 16.00 ( που οι ακτίνες πέφτουν κάθετα) και αυτή βρίσκεται στην άμμο, δίπλα σε πισίνα ή στην θάλασσα, πάνω σε πλακάκια ή τσιμέντο ,να γνωρίζετε ότι σας προστατεύει μόνο 20%.

Να θυμάστε προστατευόμαστε από τον ήλιο όλο τον χρόνο και όχι μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Καλό Καλοκαίρι χωρίς εγκαύματα, με ωραίο χρώμα και υγειές δέρμα…

Μαίρη Αργείτου, www.mariaargeitou.gr. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 674 2622.