REAL LIFE WHO

Η πολυπράγμων Μαρέβα Γκραμπόφσκι


25 Οκτωβρίου 2013

Είναι μία γυναίκα που ζει στη σύγχρονη καθημερινότητα με ότι αυτή μπορεί να συνεπάγεται στις μέρες μας. Εργαζόμενη μητέρα με όλες τις υποχρεώσεις που κλείνουν μέσα τους αυτές οι έννοιες τα καταφέρνει εξίσου καλά και στους δύο ρόλους τους. Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι μιλάει στο Jenny.gr τόσο για το brand Zeus and Dione όσο και για το Endeavor και ξεδιπλώνει τις σκέψεις της για τη σημερινή κατάσταση κυρίως της γυναικείας επιχειρηματικότητας.

-Πώς ξεκίνησε η ιδέα του Zeus and Dione;

Ένα βράδυ στη Σύρο, πριν δύο περίπου χρόνια, η Δήμητρα κι εγώ συζητούσαμε για το παράδοξο στην Ελλάδα να μην υπάρχουν εταιρείες στο χώρο της μόδας και του design, που να αξιοποιούν την τεράστια πολιτιστική της κληρονομιά . Αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να διαπιστώσουμε, μέσω μιας έρευνας αγοράς, αν η αίσθησή μας ήταν σωστή. Καταλήξαμε, όντως, στο συμπέρασμα ότι υπάρχει χώρος για μια ελληνική επωνυμία που να παντρεύει δημιουργικά την κλασική πλευρά του αρχαιοελληνικού και φολκόρ στιλ με σύγχρονα στοιχεία, παράγοντας προϊόν εξαγώγιμο σε όλο τον κόσμο. Στη συνέχεια ακολούθησε ένα ταξίδι στην αισθητική της Ελλάδας για να ανακαλύψουμε τα καλύτερα υλικά στο Σουφλί, την Κρήτη, τα Γιάννενα, το Μέτσοβο και να αναβιώσουμε την υφαντουργική κληρονομιά της Ελλάδας μέσα από τις συλλογές μας.

-Πώς αισθάνεστε που είστε συνεργάτιδες με τη φίλη σας; Έχει αλλάξει κάτι στη μεταξύ σας σχέση;

Είναι πολύ σημαντικό στις συνεργασίες μας να μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και φιλοσοφία. Για τη Δήμητρα κι εμένα αυτό ήταν δεδομένο και οδήγησε και στη συγκεκριμένη συνεργασία. Με τη δημιουργία της Zeus & Dione, η φιλία μας έχει δυναμώσει και σε αυτό έχει βοηθήσει το γεγονός ότι έχουμε τους ίδιους στόχους και πάθος για να εξελίσσουμε συνεχώς τη Zeus & Dione ενώ, παράλληλα, από την αρχή είχαμε διακριτούς ρόλους στην εταιρία και συμπληρώναμε η μία την άλλη.

-Είστε εμπνευστής της ιδέας της Endeavor στην Ελλάδα. Τί σας παρακίνησε να το ξεκινήσετε;

Πριν από περίπου δύο χρόνια, βρέθηκα στην Τουρκία και συναντήθηκα με επιχειρηματίες. Όλοι μιλούσαν για το σημαντικό έργο της Endeavor Τουρκίας και τη συμβολή της στην ανάπτυξη επιχειρήσεων και τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας. Έτσι γεννήθηκε στο μυαλό μου η ιδέα της Endeavor. Στην Ελλάδα υπήρχαν όλες οι προϋποθέσεις για κάτι τέτοιο: δεξαμενή επιχειρηματιών με δυνατότητες και προοπτική αλλά ταυτόχρονα μεγάλη ανάγκη για βοήθεια σε δικτύωση και τεχνογνωσία. Τις ανάγκες αυτές καλύπτει πολύ αποτελεσματικά η Endeavor.

-Έχει πετύχει η Endeavor το σκοπό για τον οποίο ξεκίνησε;

Στον πρώτο μόλις χρόνο λειτουργίας του γραφείου, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τη μεγάλη ανταπόκριση από επιχειρηματίες. Έχουμε δεχθεί περισσότερες από 100 αιτήσεις και ήδη έχουν ενταχθεί στο δίκτυο 5 εταιρείες. Ένας άλλος παράγοντας επιτυχίας για το γραφείο είναι η εμπλοκή και έμπρακτη στήριξη που προσφέρουν εθελοντικά τα 11 μέλη του διοικητικού συμβουλίου και οι 40 περίπου mentors , κορυφαίοι επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων, που έχουν αφιερώσει περισσότερες από 200 ώρες για την καθοδήγηση και στήριξη των επιχειρηματιών. Αυτοί αποτελούν την πραγματική προστιθέμενη αξία της Endeavor, που άλλωστε πρόκειται για μια πρωτοβουλία από επιχειρηματίες για επιχειρηματίες.

-Ποια είναι τα οφέλη που αποκομίζει ένας νέος επιχειρηματίας από την Endeavor;

Ο νέος επιχειρηματίας με την ένταξή του στην Endeavor εξασφαλίζει την πρόσβαση σε ένα δίκτυο επιχειρηματιών, από τους οποίους λαμβάνει καθοδήγηση και έμπρακτη στήριξη προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αποκτά, επίσης, πρόσβαση σε ένα εκτεταμένο δίκτυο επενδυτών και σε μια σειρά εκπαιδευτικών και άλλων προγραμμάτων διεθνώς. Και για να μιλήσουμε και με αριθμούς, υπολογίζεται ότι οι εταιρείες που εντάσσονται στο δίκτυο έχουν ρυθμό ανάπτυξης 70% στα πρώτα δύο χρόνια από την ένταξή τους.

-Η οικονομία και η κοινωνία έχουν δεχθεί πλήγμα στη χώρα μας κι όχι μόνο. Πώς φαντάζεστε το μέλλον της Endeavor στην Ελλάδα και πως μπορεί να βοηθήσει τη παρούσα κατάσταση;

Η Ελλάδα βρίσκεται σε περίοδο δομικών αλλαγών. Το όραμα της Endeavor είναι να έχει καταλυτικό ρόλο για μια νέα γενιά Ελλήνων επιχειρηματιών που βλέπουν την κρίση σαν ευκαιρία για να συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη. Η Endeavor δεν «δημιουργεί» επιχειρηματίες, στηρίζει τους επιχειρηματίες με όραμα και δυνατότητες και δημιουργεί τις προϋποθέσεις επιτυχίας και το κάνει στην καταλληλότερη εποχή για τη χώρα, καθώς από τους επιχειρηματίες μπορεί να ξεκινήσει η αλλαγή του κλίματος και η πορεία προς την ανάπτυξη.

-Τί θα συμβουλεύατε μία νέα επιχειρηματία;

Θα τη συμβούλευα να κυνηγήσει το όνειρό της, να επιμείνει στις δυσκολίες και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που της προσφέρονται. Οι δυνατότητες υπάρχουν και οι ευκαιρίες , επίσης, αρκεί οι επιχειρηματίες να έχουν στόχους, πλάνο και όραμα και να μένουν προσηλωμένοι σε αυτά.

-Ποιοι τομείς πιστεύετε ότι μπορούν ακόμα να είναι επικερδείς και ποιοι είναι ανερχόμενοι;

Είναι σημαντικό στην Ελλάδα να επικεντρωθούμε σε τομείς, στους οποίους έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως είναι ο τουρισμός, η αγροτική παραγωγή και τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, καθώς και ικανό ανθρώπινο δυναμικό, όπως η τεχνολογία. Το σημαντικότερο, όμως, είναι σε όλους τους τομείς, οι επιχειρήσεις να είναι καινοτόμες και να προσαρμόζονται συνεχώς σε νέα δεδομένα. Πρέπει να αξιοποιούμε ευκαιρίες και νέες ιδέες και όχι να αναπαράγουμε παλιά αποτυχημένα παραδείγματα.

-Ποια είναι τα 5 βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας επιχειρηματίας για να πετύχει, κατά τη γνώμη σας;

Το σημαντικότερο είναι το πάθος και η αφοσίωση στο στόχο! Πρέπει παράλληλα να είναι δημιουργικός και ευέλικτος για να προσαρμόζεται στα δεδομένα και τις ανάγκες της αγοράς! Και δεν πρέπει ποτέ να υποτιμάμε την αξία της ομάδας για έναν επιχειρηματία. Η επιλογή των κατάλληλων συνεργατών μπορεί να είναι και το Α και το Ω της επιτυχίας του.

-Δώστε μας ένα επιτυχημένο παράδειγμα μιας καινοτόμου επιχείρησης. Πώς αυτό θα μπορούσε να εμπνεύσει τους νέους επιχειρηματίες;

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν καταφέρει να διακριθούν στις αγορές του εξωτερικού και μέσω της Endeavor μου έχει δοθεί η ευκαιρία να τα γνωρίσω. Η εταιρεία ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ας πούμε, που εντάχθηκε πρόσφατα στο δίκτυο της Endeavor, είναι ένα από αυτά. Είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων στη Νότια Ελλάδα, που ξεκίνησε με την παραγωγή σταφίδας και με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της, ξεκίνησε την παραγωγή 100% φυσικού βαλσάμικου ξυδιού, αποκλειστικά από ελληνική σταφίδα, με παρουσία σήμερα σε 28 χώρες. Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα επιχείρησης που αναζητά συνεχώς τρόπους να εξελίσσεται και να κατακτά νέες αγορές, επενδύοντας στην έρευνα και την καινοτομία.

Επίσης, ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία της COCO-MAT που ξεκινώντας από μια ιδέα να αξιοποιήσει φυσικά και οικολογικά προϊόντα για να βελτιώσει την εμπειρία του ύπνου, έφτασε σήμερα να βρίσκεται μεταξύ των ηγέτιδων εταιρειών παγκοσμίως το χώρο των οικολογικών προϊόντων ύπνου για σπίτια και ξενοδοχεία, με καταστήματα σε 12 χώρες. Σήμερα, δίνει έμφαση και στα ξενοδοχεία της για να προσφέρει συνολικά την εμπειρία που υπόσχονται τα προϊόντα της. Στην COCO-MAT είναι σημαντικό ότι η έμφαση στα φυσικά υλικά και το φυσικό τρόπο ζωής συνολικά, διαπερνάει τη φιλοσοφία της εταιρείας και είναι εμφανής σε όλη της τη δραστηριότητα.

[gallery-263043] Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.