REAL LIFE WHO

Jeff Bezos, ο ιδρυτής του Αmazon


22 Ιανουαρίου 2014

"To μόνο επικίνδυνο είναι το μην εξελίσσεσαι." 

Υπάρχουν άτομα ικανά να προηγούνται των υπόλοιπων θνητών, να αντιλαμβάνονται αναγκασμένοι να δράσουν, ακόμα και με κίνδυνο να φανούν απερίσκεπτοι ή και βλάκες. Είναι άτομα αισιόδοξα, που πιστεύουν στον εαυτό τους και ακολουθούν το ένστικτό τους. Ο Jeff Bezos είχε αυτή την εμπειρία όταν κοίταξε για πρώτη φορά σε αυτό το μεγάλο ανεξερεύνητο δάσος που ήταν το ίντερνετ και αντιλήφθηκε τις εμπορικές δυνατότητες που μπορούσε να φτάσει να έχει ο εικονικός τρόπος. Δεν ήταν ο μόνος.

Ο Πιερ Ομιντυάρ, ιδρυτής του eBay, του οίκου δημοπρασιών στο ίντερνετ, επίσης ήξερε να αναγνωρίζει την εμπορική ευκαιρία. Ωστόσο, η επιχείρηση του Jeff Bezos, η Amazon. com, ήταν τόσο ελκυστική, που μετατράπηκε σε σημείο αναφοράς για οποιονδήποτε ήθελε να πουλήσει προϊόντα στο μεγάλο δίκτυο.  Όλος ο κόσμος ήθελε να το κάνει. Μετά την επιτυχία, ο Jeff Bezos συνήθιζε να λέει με κάποια ειρωνεία:

"Αν μου έδιναν ένα νόμισμα των πέντε σεντς για κάθε επενδυτή που δεν πίστεψε στην ιδέα μου, θα γινόμουν το ίδιο πλούσιος".

Ο Jeff Bezos σπούδασε μηχανολογία-ηλεκτρολογία και πληροφορική. Το 1994 άφησε τη δουλειά του στη Wall Street και μετακόμισε στο Seatle, όπου ίδρυσε την Cadabra.com, ένα online βιβλιοπωλείο με περισσότερους από 200,000 τίτλους.

Καιρό μετά το βάφτισε Αmazon, από τον ποταμό Αμαζόνιο.

Τότε οι καταχωρισμένοι στο ίντερνετ εμφανίζονταν αλφαβητικά, κι έτσι με το όνομα αυτό εξασφάλιζε ότι θα εμφανιζόταν ανάμεσα στους πρώτους. Μια ιδέα καλή και απλή!

Αν το 1996 η Amazon είχε 2,000 επισκέπτες τη μέρα, ένα χρόνο μετά αυτοί πολλαπλασιάστηκαν επί 25. Τον Μάιο του 1997 η Amazon.com μπήκε στο χρηματιστήριο με το σύμβολο ΑΜΖΝ και τον Δεκέμβριο του 1999 το Time Magazine ανακήρυττε τον Jeff Bezos «Πρόσωπο της χρονιάς».

Σήμερα, η Amazon.com είναι τελείως διαφοροποιημένη, σε διαφορετικές γραμμές προϊόντων: DVD, μουσικά CD, software, βιντεοπαιχνίδια, ηλεκτρονικά, ρούχα, έπιπλα, φαγητά, βιβλία κτλ. Με τον ίδιο τρόπο όπως η Google ή η Microsoft, έχει απορροφήσει πολυάριθμες εταιρείες, όπως η Audible (audiobook), η BookSurge (βιβλία χαμηλής ζήτησης), η Mobipocket (δημιουργεί ebooks και αναλώσιμα για ηλεκτρονικά βιβλία) ή η Fabric.com (εταιρεία ραπτικής). Επιπλέον, έχει λανσάρει τα δικά της προϊόντα, όπως το Amazon Kindle, που χρησιμεύει για να διαβάζει κανείς ηλεκτρονικά βιβλία.

Ο Bezos προχώρησε ένα βήμα στην εξέλιξη του εμπορίου αντικαθιστώντας τα συμβατικά μαγαζιά με ένα μεγάλο κεντρικό σύστημα πωλήσεων. Ενώ οι συνήθεις έμποροι έπρεπε να ξοδέψουν εκατομμύρια στην κατασκευή μαγαζιών για να προσελκύσουν τους πελάτες τους, ο Bezos, μπορούσε να διευρύνει την πελατεία του χωρίς σχεδόν επιπρόσθετα έξοδα.

Όμως, η Amazon είναι κάτι παραπάνω από ένα μαγαζί, αφού επιτρέπει στους αναγνώστες να εκφράζουν τις γνώμες τους και να ανταλλάσσουν ανέκδοτα. Και αν αυτό είναι μια ένδειξη του ηλεκτρονικού κόσμου που πρόκειται να έρθει, ένας τόπος όπου η τεχνολογία θα μας επιτρέπει να αγοράζουμε, να επικοινωνούμε και να μειώνουμε τις αποστάσεις, τότε ο Jeff Bezos έχει  κάνει πολύ περισσότερα από το να κατασκευάσει ένα μαγαζί στο ίντερνετ: έχει συμβάλει στο να μπουν τα θεμέλια του μέλλοντός μας.

Παρόλο που η Amazon ήταν επί χρόνια στο κόκκινο, σήμερα έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις απώλειές της και συνεχίζει πιο ακμαία και ανταγωνιστική από ποτέ. Ο ίδιος ο Jeff Bezos το συνόψισε ως εξής:

"Η προδιάθεσή μας να μην γινόμαστε κατανοητοί, ο προσανατολισμός σε μακροπρόθεσμους στόχους και η ανθεκτικότητά μας στο να αποτυγχάνουμε κατ΄επανάληψιν είναι οι τρεις άξονες της φιλοσοφίας μας που καθιστούν δυνατό το να κάνουμε τα πράγματα που κάνουμε".

Η άποψη αυτή μας αρέσει και την αποδεχόμαστε. Μας δίνει απίστευτο κουράγιο και δύναμη το γεγονός πως μέσα από τις αποτυχίες μπορείς να να συνεχίσεις να προχωράς προς την επιτυχία. Τα πράγματα δεν βγαίνουν πάντα με την πρώτη, αλλά αυτός που σπέρνει πρώτος μαζεύει και πρώτος τον καρπό.

Πηγή: «Το σκάφανδρο του αισιόδοξου: Οδηγός επιβίωσης σε δύσκολους καιρούς»

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.