Ο Ηλίας και ο Χάρης ανακρίνουν τους Deux Hommes για το jenny.gr

Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2016

Τα τελευταία 20 χρόνια, ο Δημήτρης Αλεξάκης και ο Γρηγόρης Τριανταφύλλου, είναι οι fashion darlings της ελληνικής σκηνής των fashion designers, κερδίζοντας την καθολική αποδοχή και την αναγνώριση ακόμα και των ομολογουμένως αυστηρών και άκρως απαιτητικών συναδέλφων τους. Οι δημιουργίες των Deux Hommes, χαρακτηρίζονται καινοτόμες, σύγχρονες και συνεχώς μεταβαλλόμενες, με έντονη μοναδικότητα και χαρακτήρα, ακροβατώντας  με περίτεχνες τεχνικές, ανάμεσα στο  artsy chic και στον μινιμαλισμό.

IMG_3294

Οι fashion editors Ηλίας Μιχαλόλιας και Χάρης Γκοτζαμανίδης συνομιλούν μαζί τους, για τα σχέδια τους, τις απόψεις τους για την ελληνική μόδα σήμερα και τα καινούρια φαινόμενα που σχετίζονται με αυτήν.

Θυμίστε μας, πως δημιουργήθηκαν οι Deux Hommes, ποιο ήταν το όραμα σας και ο ενθουσιασμός σας;

Η μόδα για εμάς είναι μια μεγάλη περιπέτεια που είναι καλύτερα να τη μοιράζεσαι, και το να μοιράζεσαι εμπειρίες, δημιουργία και οράματα κάνει την απόλαυση διπλάσια. Σαν Deux Hommes υπάρχουμε μια εικοσαετία, αλλά πολύ νωρίτερα, τη διετία 1986-1987, στη σχολή design Βελουδάκη, όπου σπουδάζαμε, έχοντας μια πολύ φιλική σχέση, καταλάβαμε ότι ο ηθικός κώδικας και o τρόπος αντιμετώπισης του αντικειμένου της δουλειά μας, αλλά και η φιλοσοφία του προϊόντος που θέλαμε να δημιουργήσουμε ήταν κοινός. Οδηγηθήκαμε έτσι αυτόματα, σαν φυσική εξέλιξη, στο να ξεκινήσουμε μια νέα ιστορία μαζί. Ψάχναμε λοιπόν να βρούμε κάτι που να μας περιγράφει χωρίς να μας φωτογραφίζει σαν πρόσωπα και ονοματεπώνυμα.

Από που αντλείτε και πως διατηρείτε ενεργό το πάθος σας για τη μόδα;

Η ανάγκη να δημιουργήσεις ένα ρούχο, είναι μια διαρκής επιθυμία στο πίσω μέρος του μυαλού. Μερικές φορές έρχεται στην επιφάνεια πολύ πιο γρήγορα, όταν βοηθούν και οι εξωτερικές συνθήκες, άλλες φορές μπορεί να είναι σε αναμονή, δηλαδή, να χτίζεται, και να δημιουργείται σιγά σιγά. Το να εξελίσσεις το DNA σου, δηλαδή αυτά τα συστατικά των δημιουργιών σου και με κάποιο τρόπο να τα ξαναφτιάχνεις ελκυστικά για το κοινό σου, αυτό μας κρατάει ενεργούς δημιουργικά, δηλαδή αυτή η στιγμή που θα έρθει, και θα πεις κάτι πάρα πολύ καινούριο και ουσιαστικό.

Η λογική του διαλόγου και των αντιθέσεων ανάμεσα στο κορίτσι και στη γυναίκα, στο glamour και στον μινιμαλισμό, σε πράγματα που είναι γεωμετρικά και σε άλλα που είναι soft, απαλά, ρευστά, υπάρχουν στη φιλοσοφία μας και πυροδοτούν τη δημιουργία μας. Άλλες φορές είναι η ανάγκη, σαν δράση αντίδραση, ανάμεσα στο τι υπάρχει τριγύρω, τι κυκλοφορεί πάρα πολύ και αρχίζει να γίνεται τετριμμένο. Τότε νιώθεις, ότι η δική σου ανάγκη είναι να διαφοροποιηθείς και να δεις το επόμενο, να εξελίξεις το ίδιο σου body of work, δίνοντας  μια καινούρια κατεύθυνση. Συνήθως έχουμε την  ανάγκη  να δούμε, περισσότερο θαρραλέες  εικόνες γυναίκας, που δεν είναι κοινωνικά ακριβώς τοποθετημένες, και να απομακρυνθούμε από το ύφος της γυναίκας bourgeois, της εντός εισαγωγικών καθώς πρέπει.

χαρης και ηλιας 2121

Μπορείτε να μας το προσδιορίσετε με κάτι συγκεκριμένο, για παράδειγμα στη φετινή σας συλλογή τι ήταν αυτό;

Είχαμε και έχουμε πάντα μια μεγάλη αγάπη για τον αμερικάνικο ‘silver screen’ κινηματογράφο και  διαδοχικά για τον ευρωπαϊκό, τον οποίο ανακαλύψαμε στην εφηβεία μας και τον θεωρούσαμε μια δημιουργία ποιο ώριμη, με υπαρξιακές ανησυχίες και με διαφορετικούς τύπους γυναικών. Η αντίστιξη ανάμεσα στο glamour του ενός και στην εσωτερική ομορφιά του άλλου βρίσκεται μέσα  σ’ αυτή τη συλλογή, σαν ανοιχτός διάλογος ανάμεσα στα δυο αυτά σινεμά. Αυτόν τον τρόπο διαλόγου χρησιμοποιήσαμε για να αναμίξουμε στη συλλογή μας τις ρετρό αναφορές, που είναι πάντοτε παρούσες σ’ αυτό που κάνουμε.

Μπορείτε να μας αναφέρετε ποιες ταινίες κατά τη γνώμη σας είναι σταθμοί για την μόδα και  αποτελούν ενδεχομένως  και για εσάς πηγή έμπνευσης.

Έχοντας μια αδυναμία στο ευρωπαϊκό σινεμά που τροφοδοτεί, διαρκώς, την έμπνευση μας, θα ξεχωρίσουμε δυο ταινίες του γαλλικού κινηματογράφου, με γκαρνταρόμπα Chanel και οι δυο, το La regle du jeu του Jean Renoir, (γιου του γνωστού ζωγράφου Pierre August Renoir) του 1939 και το L’ année dernière a Marienbad του Allain Resnais του 1961.

Υπάρχει κάποια περίοδος στην ιστορία της μόδας που σας εμπνέει και παράλληλα σας επηρεάζει;

Η δεκαετία του 1960 είναι παρούσα σχεδόν πάντα στα πράγματα που κάνουμε. Θεωρούμε ότι εκεί τοποθετούνται χρονικά οι μεγαλύτερες δημιουργίες των masters της μόδας, των Yves Saint Laurent, Cristobal Balenciaga, Pierre Cardin, Mary Quant, Andre Courreges. Τα νεολαιίστικα κινήματα επίσης αυτής της εποχής και ο τρόπος που επέδρασαν στη μόδα με στοιχεία από τη σεξουαλική επανάσταση, τα κινήματα των hippies αλλά και των bohemians, η ανάγκη να οραματιστείς το μέλλον, η μόδα του δρόμου… όλα αυτά περιλαμβάνονται και συμπυκνώνονται πάρα πολύ στα πράγματα που μας αρέσουν.

χαρης και ηλιας 2654652

Σημείο στην Αθήνα που είναι το αγαπημένο σας και αποτελεί πηγή έμπνευσης για εσάς, και που θα συστήνατε σε κάποιον επισκέπτη της πόλης να βρεθεί εκεί.

Αγαπημένα σημεία στην Αθήνα είναι εκείνα που μπορείς να δεις την πόλη από ψηλά. Το θέατρο πέτρας στην Πετρούπολη, η Ακρόπολη, η Πάρνηθα, τα Τουρκοβούνια, ο Λυκαβηττός, είναι  μερικά σημεία από τα οποία μπορεί  κανείς να δει και ξανά αγαπήσει την Αθήνα με έναν τρόπο διαφορετικό. Θα καταλάβει που ζει και θα γοητευτεί, έχοντας κρατήσει μια απόσταση από τους θορυβώδης ρυθμούς του κέντρου και τις δεύτερες σκέψεις που αυτοί γεννούν.

Ποια είναι η γνώμη σας για τα social media αναφορικά με το εάν βοηθούν ή όχι ένα fashion brand;

Ανήκουμε σε μια γενιά σχεδιαστών, στην οποία τότε η μόδα ήταν εντός εισαγωγικών λίγο ελιτίστικη. Δεν περνούσε δηλαδή μέσα από την αποδοχή ενός μεγάλου κοινού η πυροδότηση της καριέρας ενός σχεδιαστή, αρκούσε μόνο να ήταν αγαπημένος, κάποιων κριτικών μόδας και κάποιων πολύ ισχυρών περιοδικών. Τα social media βοηθούν σίγουρα, καθώς  υπάρχουν  διεθνή φαινόμενα,  social media stars, που χτίζουν την καριέρα τους πάνω σ αυτό.

Capture

Έχετε μπει στη διαδικασία να σκεφτείτε ότι πρέπει να το κάνετε και εσείς γιατί η εποχή είναι που το απαιτεί και είναι ένα σύγχρονο  και δημοκρατικό εργαλείο τα social media;

Θεωρούμε ότι αποτελεί  φαινόμενο των καιρών αλλά  άκρως  δημοκρατικό και θεμιτό εργαλείο που αναδεικνύει τα δικά του αστέρια, δημιουργώντας ένα καινούριο τοπίο που το ανακατεύει, το ανανεώνει και το μετασχηματίζει  συνεχώς. Το πως ο κόσμος όμως απορροφά αυτό το πλήθος των πληροφοριών και το φιλτράρει, αποτελεί ένα ερωτηματικό. Όπως επίσης και το εάν δημιουργούνται συνθήκες ομοιομορφίας και αγέλης σε βάρος της μοναδικότητας.

Λόγω των social media και του internet γενικότερα πολύς κόσμος έχει πρόσβαση στον χώρο της μόδας και της ενημέρωσης σχετικά με αυτή. Πιστεύετε ότι η μόδα έχει γίνει αντικείμενο λίγο προς κατανάλωση; Πολλοί δηλώνουν γνώστες ενώ μπορεί και να μην είναι.

Εμείς, σίγουρα δεν είμαστε αρμόδιοι για να το κρίνουμε αυτό. Έχουμε πολύ ισχυρά φίλτρα και τέτοιους μηχανισμούς κριτικής και έχουμε βασανίσει τους ίδιους μας τους εαυτούς σε σχέση με το τι κάνουμε. Κάποιος που εμφανίζεται μέσα στη μόδα από το πουθενά σαν αστροναύτης, σαν ένα ξένο σώμα, η διάρκεια της ύπαρξης του θα είναι αυτή που θα τον κρίνει τελικά. Παρατηρούμε βέβαια ότι κάποια πρόσωπα με την ίδια ευκολία που μπαίνουν στον χώρο, με την ίδια ευκολία γίνονται και τετριμμένα, κορεσμένα, και το ευρύ κοινό, σχεδόν αντανακλαστικά τα εξαφανίζει.

κνκξβιλιθξν

Πείτε μας τη γνώμη σας για τους fashion bloggers στην Ελλάδα και εάν πιστεύεται ότι ασκούν θετική  επιρροή στους followers και στις  εταιρίες ρούχων, οι οποίες δαπανούν οικονομικά πακέτα για τις μεταξύ τους συνεργασίες.

Είναι αλήθεια ότι είναι ένας οικονομικότερος και ευκολότερος τρόπος για να έχουν οι ελληνικές εταιρίες πρόσβαση σε  ένα μεγάλο  κοινό. Σαν φαινόμενο έχει λογική. Σε αντίθεση με την Ελλάδα όμως, υπάρχει μια επιβράδυνση αυτού του φαινομένου στο εξωτερικό, όπου αρχίζει σιγά σιγά να καταλαγιάζει, να ξεθυμαίνει, γιατί ο καθένας, έχει γίνει σταρ του εαυτού του, δημιουργώντας το δικό του  ψηφιακό  βασίλειο.

Ποια είναι η γνώμη σας για τους celebrities που δημιουργούν τα δικά τους ρούχα στην Ελλάδα;

Νομίζω ότι θα λειτουργούσε πραγματικά καλά, εάν αυτά τα ονόματα που είναι τόσο επιδραστικά για το ευρύ κοινό χρησιμοποιούσαν σχεδιαστές νεότερους ή και καταξιωμένους, ακόμα και αφανώς, ώστε να αναλάβουν την απαιτητική δουλειά, η οποία έχει ανάγκη ειδικές γνώσεις. Έτσι το αποτέλεσμα του προϊόντος θα ήταν επιτυχημένο αισθητικά, ποιοτικά και εμπορικά.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σας σχέδια;

Εκτός από τις collection μας που συνεχίζουμε να παράγουμε συστηματικά, σε μικρότερο όμως όγκο και μέγεθος σε σχέση με αυτές του παρελθόντος, αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχουμε σαν επιλογή μέσα στην ελληνική πραγματικότητα για το ελληνικό κοινό, άλλα και σαν επιλογή σε σχέση με τα αντίστοιχα ξένα προϊόντα.

Watch the exclusive video for Jenny.gr: