REAL LIFE WHO

Όταν ο Ormond Gigli τράβηξε την πιο iconic φωτογραφία του - 43 γυναίκες με πολύχρωμα φορέματα στα παράθυρα μιας σειράς brownstones


ΑΝΘΙΑ ΦΙΛΙΠΠΗ

12 Ιουλίου 2025

Όταν ο Ormond Gigli τράβηξε την πιο iconic φωτογραφία του - 43 γυναίκες με πολύχρωμα φορέματα στα παράθυρα μιας σειράς brownstones
Φωτογραφία: ormondgigli.com
Το 1960, ο φωτορεπόρτερ Ormond Gigli κατάφερε να δημιουργήσει μία από τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες του 20ού αιώνα: 43 γυναίκες με κομψά, πολύχρωμα φορέματα, τοποθετημένες σε 41 παράθυρα μιας σειράς brownstones της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τα κτίρια κατεδαφιστούν

Η άκρως σουρεαλιστική φωτογραφία «Girls in the Windows» έμελλε να μείνει στην ιστορία και να γίνει το πιο εμβληματικό έργο του, μέσα από το οποίο αιχμαλώτισε την ομορφιά μιας εποχής που χανόταν.

Η ιστορία του Ormond Gigli

Γεννημένος το 1925, ο Ormond Gigli έφηβος ακόμη, πήρε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή ως δώρο από τον πατέρα του, με το πάθος του για τη φωτογραφία να τον οδηγεί στη School of Modern Photography, απ’ όπου αποφοίτησε το 1942.

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό ως φωτογράφος και μετά τον πόλεμο, πέρασε ένα διάστημα κάνοντας μια μποέμικη ζωή στο Παρίσι. Το 1952, η καριέρα του εκτοξεύτηκε όταν ένας συντάκτης του περιοδικού LIFE του ανέθεσε να φωτογραφίσει celebrities και να καλύψει τις Εβδομάδες Μόδας του Παρισιού. Ανάμεσα στις προσωπικότητες που φωτογράφισε ήταν οι Sophia Loren, Anita Ekberg, John F. Kennedy, Gina Lollobrigida, Diana Vreeland, Marlene Dietrich, Judy Garland, Louis Armstrong, Laurence Olivier, Alan Bates και Richard Burton.

Η ιστορία πίσω από την εμβληματική του φωτογραφία

Το στούντιο του Gigli βρισκόταν στην East 58th Street, στο Μανχάταν. Απέναντι, μια σειρά από κλασικά brownstones είχε προγραμματιστεί να κατεδαφιστούν και εκείνος, θέλοντας να κρατήσει ζωντανή τη χάρη αυτών των κτιρίων πριν εξαφανιστούν για πάντα, σκέφτηκε να γεμίσει τα παράθυρα με γυναίκες ντυμένες με εντυπωσιακά φορέματα.

Ο ίδιος ο Gigli είχε παραδεχθεί ότι ήταν το πιο τολμηρό και προσωπικό του project.

«Οι περισσότεροι επαγγελματίες φωτογράφοι ονειρεύονται μια εικόνα που θα τους χαρακτηρίσει. Η δική μου είναι οι “Girls in the Windows”».

Όπως είχε δηλώσει στο Time Magazine ο ίδιος ο Gigli, δεν υπήρχε προϋπολογισμός για μοντέλα και χορηγούς έτσι, συνεννοήθηκε με τον εργολάβο του εργοταξίου για να σταματήσει προσωρινά τις εργασίες και να καθαρίσουν τα παράθυρα και επικοινώνησε με ένα πρακτορείο μοντέλων ζητώντας εθελόντριες για το project του. Ζήτησε να φορέσουν ό,τι ήθελαν και να έρθουν κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος.

Ζήτησε από τον δήμο να σταθμεύσει μια Rolls Royce στο πεζοδρόμιο, ώστε να ολοκληρώσει το σκηνικό του και, ο Gigli στήθηκε με τη φωτογραφική του μηχανή στη σκάλα πυρασφάλειας του στούντιό του, απέναντι από το κτίριο, και καθοδηγούσε τα μοντέλα με μια ντουντούκα.

Τα fun facts πίσω από το εμβληματικό κλικ

Η φωτογραφία του τραβήχτηκε λίγες μόλις ώρες πριν ξεκινήσει η κατεδάφιση ενώ ανάμεσα στις γυναίκες που συμμετείχαν ήταν η ίδια του η σύζυγος και η σύζυγος του υπεύθυνου κατεδάφισης. Επιπλέον, στη φωτογραφία δεν υπάρχουν δύο ίδιες φιγούρες. Κάθε γυναίκα στέκεται με διαφορετικό τρόπο και φορά επίσης διαφορετικό χρώμα.

Jenny.Gr
Φωτογραφία: ormondgigli.com