REAL LIFE WORKING GIRL

Βιολέττα Λάππα: Η γυναίκα πίσω από το brand που αγαπάνε όλοι οι γονείς!


Ελένη Κεχαγιά

14 Φεβρουαρίου 2019

f2993.jpg

Ήθελε από μικρή να μπει στον κλάδο των επιχειρήσεων. Με σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ, συνέχισε τις σπουδές της στο University College London - MSc in Construction Management and Economics και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Executive MBA. Κατάφερε να κάνει τα όνειρά της πραγματικότητα, αφού σήμερα είναι στο τιμόνι ως Εμπορική Διευθύντρια του σύγχρονου δικτύου καταστημάτων Mothercare με 42 καταστήματα στην Ελλάδα, αλλά και στα Βαλκάνια. Η Βιολέττα Λάππα απολαμβάνει τον κόπο της κάθε μέρας και δε σταματά να εμπνέεται και να έχει ως στόχο τη ποιότητα της δουλειάς της. Και μαζί της και όλοι οι γονείς απολαμβάνουν τα πληθώρα των επιλογών που δίνει για τα παιδιά μας μέσα από τα καταστήματά της.

Πώς βρεθήκατε σε αυτή τη δουλειά;

Από μικρή με μάγευε το επιχειρείν και ενώ το αρχικό μου πλάνο δεν ήταν να ασχοληθώ με την τότε οικογενειακή μας επιχείρηση που ήταν μια κατασκευαστική εταιρεία, η εξαγορά μιας μικρής εμπορικής εταιρείας με 6 καταστήματα Mothercare μου προσέφερε την τέλεια διέξοδο για τα όνειρά μου. Έτσι κάπως ξεκίνησα από το 2001 κοντά στην τότε εμπορική διευθύντρια την ανάπτυξη του Mothercare brand στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, κλείνοντας ένα κύκλο δύο ετών που δούλεψα ως σύμβουλος στην εταιρεία PricewaterHouse Coopers. Τα χρόνια που ακολούθησαν μετά το 2000 ήταν πολύ δημιουργικά, πολύ παραγωγικά, με μοναδικές εμπειρίες που μας χάρισαν πολλές μεγάλες επιτυχίες. Αναπτύξαμε ένα σύγχρονο δίκτυο καταστημάτων Mothercare με 32 καταστήματα στην Ελλάδα. Επεκταθήκαμε στα Βαλκάνια και συγκεκριμένα στην Ρουμανία, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και την Αλβανία με δικά μας καταστήματα.

Τι περιλαμβάνει η εργασιακή σας καθημερινότητα;

Κάθε μέρα είναι διαφορετική και αυτό μου αρέσει πολύ στη λιανική. Γι' αυτό και θα σας περιγράψω μια τυπική εβδομάδα. Τη Δευτέρα ξεκινάω πάντα από το γραφείο. Είναι η μέρα ανασκόπησης και ανάλυσης των πωλήσεων της προηγούμενης εβδομάδας και η μέρα των συνεργασιών. Συνεργασίας με τους merchandisers για θέματα πωλήσεων, διαθεσιμότητας εμπορευμάτων και πλάνο λανσαρίσματος προϊόντων και με την ομάδα του marketing για αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των προωθητικών ενεργειών. Μαζί είναι και η ημέρα που λαμβάνουμε αποφάσεις για τυχόν αλλαγές στο πλάνο της εβδομάδας. Η Τρίτη είναι η μέρα που βλέπω τους visual merchandisers και τους area managers και συζητάμε τα θέματα των καταστημάτων. Το υπόλοιπο της εβδομάδας είναι λιγότερο προγραμματισμένο όμως σίγουρα περιλαμβάνει επισκέψεις σε καταστήματα, συνεργασίες με τις διάφορες ομάδες, αλλά και μεμονωμένες συζητήσεις. Τη ρουτίνα του προγράμματος σπάνε τα συχνά ταξίδια στο εξωτερικό για εκθέσεις και παραγγελίες.

Υπάρχει μια σκέψη που κάνετε όταν τελειώνετε για την ημέρα;

Πριν φύγω από το γραφείο κάνω πάντα μια λίστα με τις εκκρεμότητες που πρέπει να ξεκινήσω την επόμενη ημέρα. Στο δρόμο για το σπίτι πάντα με πιάνει διάθεση ανάλυσης και αξιολόγησης της ημέρας που πέρασε. Στις χαλαρές μου στιγμές είναι που σκέφτομαι πιο δημιουργικά και κάνω τα μελλοντικά μου πλάνα. Αυτές τις στιγμές είναι που αγαπώ περισσότερο από όλες.

Τι είναι αυτό που αγαπάτε περισσότερο στην δουλειά σας;

Η συχνή εναλλαγή σκηνικών, η συνεχής επικοινωνία με τους συνεργάτες, τους πελάτες, τους προμηθευτές, η δημιουργικότητα. Κοιτώντας προς τα πίσω αυτό που με ευχαριστεί περισσότερο από όλα είναι ότι επιλέξαμε ικανούς και γεμάτους όρεξη συνεργάτες, δημιουργήσαμε ομάδες που δουλεύουν με περίσσιο ζήλο και μαζί με αυτούς δημιουργήσαμε ένα πετυχημένο δίκτυο καταστημάτων. Όλοι αυτή είναι η δεύτερη οικογένεια μου. Με το πέρας των χρόνων ασχολούμαι όλο και περισσότερο με τη διαχείριση ανθρώπων σε καθημερινή βάση, προσπαθώ να τους καταλάβω, να τους εξελίξω και να τους κινητοποιήσω και αυτό με ευχαριστεί αφάνταστα.

Αν δεν ήσασταν αυτό τι θα ήσασταν;

Νομίζω ότι από μικρή θα έστηνα κάτι δικό μου, με μαγεύει η δημιουργικότητα, το καινούριο, η ευελιξία και η ταχύτητα, στοιχεία που νομίζω δύσκολα μπορεί να βρει κάποιος εάν η δουλειά δεν είναι δική του. Η αλήθεια είναι ότι δεν ικανοποιούμαι εύκολα και δεν εφησυχάζομαι από την επιτυχία. Δουλεύοντας σε μια οικογενειακή επιχείρηση, είχα πάντα τον καημό να στήσω και κάτι δικό μου, κάτι το οποίο δε μου προσφέρθηκε. Στα πλαίσια της επιχειρηματικής μου αυτής αναζήτησης μαζί με ένα αδερφικό μου φίλο δημιουργήσαμε το 2014 το Once Upon a Villa, μια εταιρεία που εξειδικεύεται στην προώθηση και ενοικίαση πολυτελών κατοικιών σε καλοκαιρινούς προορισμούς σε διάφορα μέρη στην Ελλάδα. Αυτό είναι το νέο μου παιδάκι το οποίο χαίρομαι πολύ που και αυτό μεγαλώνει και προοδεύει με γρήγορους ρυθμούς.

Πώς νιώθετε ως γυναίκα στο χώρο;

Η πραγματικότητα όταν ξεκίνησα να δουλεύω 2000 ήταν δύσκολη, όχι μόνο επειδή ήμουν γυναίκα αλλά και κόρη του πατέρα μου, ενός ήδη πολύ επιτυχημένου ανθρώπου. Αυτό όμως με έκανε πιο δυνατή, έμαθα να είμαι πιο διπλωματική και πιο διαλλακτική και τελικά τα κατάφερα. Μετά από τα 20 πλέον χρόνια εργασιακής εμπειρίας, θεωρώ ότι επαγγελματικά η γυναίκα πρέπει να διατηρεί τη γυναικεία της αύρα για να πετύχει. Πιστεύω βέβαια ότι τα δεδομένα στον εργασιακό χώρο όπως και την κοινωνία έχουν πλέον αλλάξει και είναι πιο δεκτικά και ισότιμα για τις γυναίκες.

Τι συμβουλή θα δίνατε στον 20χρoνο εαυτό σας;

Κοιτώντας προς τα πίσω θα ήθελα να αντιμετώπιζα τις καταστάσεις με μεγαλύτερη ηρεμία, αυτοσυγκράτηση και υπομονή. Βέβαια όλα αυτά ονομάζονται ωριμότητα που η εμπειρία και τα χρόνια φέρνει αντικαθιστώντας τη νεανική ορμή.

Τι θα λέγατε σε ένα κορίτσι που θα ξεκινήσει τώρα την καριέρα της;

Να προσπαθήσει να έχει ξεκάθαρους στόχους και να στήσει έτσι τις σπουδές και τα πρώτα επαγγελματικά της βήματα που να την οδηγήσουν εκεί που θέλει ακόμη και εάν αυτά δεν την ικανοποιούν απόλυτα αρχικά. Να πιστέψει στον εαυτό της και να μη φοβηθεί να έχει όνειρα με προσπάθεια και θυσίες μπορεί να πετύχει ότι πραγματικά θέλει.

Μια αστεία/περίεργη στιγμή που σας έχει συμβεί σε σχέση με τη δουλειά σας και θα θυμάστε για πάντα

Όταν ξεκίνησα στα 26 μου για να μάθω τη δουλειά πέρασα από όλα τα τμήματα και βεβαίως δούλεψα πολύ στα καταστήματα. Μια μέρα που δούλευα στην Ερμού μια κυρία σχετικά ηλικιωμένη που εξυπηρέτησα έβγαλε να μου δώσει φιλοδώρημα.

Πότε κλείνετε το κινητό σας;

Ως μάνα και επιχειρηματίας ποτέ.

Το μότο σας

‘’Υπομονή και Επιμονή’’ μου το έμαθε πολύ καλά ο πατέρας μου! Δυσκολεύτηκα αρχικά αλλά το εμπέδωσα καλά.

*Το Working Girl, είναι μία στήλη η οποία παρουσιάζει γυναίκες επαγγελματίες που διαπρέπουν στον χώρο τους. Οι ερωτήσεις που τους θέτουμε είναι πάντα οι ίδιες γιατί στόχος μας είναι να αναδειχθεί η μοναδικότητα, η διαφορετικότητα και ο τρόπος προσέγγισης της κάθε γυναίκας μέσα από μία ενιαία βάση.