![Χρυσάνθη Γκούρου, τι σημαίνει «Aiki Diounot»;](/sites/default/files/public/styles/article_1025x1025/public/imported/articles/2021-07/2021-06-08%2520%252825%2529.png?itok=jpzW2KR3)
Kαθόλου τυχαία, ένα απόγευμα ο δρόμος μου, με έβγαλε στο Παγκράτι. Η είδηση για έναν νέο καλαίσθητο χώρο που άνοιξε εκεί πρόσφατα και στηρίζει τους νέους Έλληνες σχεδιαστές, έφτασε στη μορφή email.
Το ίδιο το όνομα του project σού εξάπτει την περιέργεια από την πρώτη στιγμή.
Aiki Diounot λες, και φαντάζεσαι Κινέζο σοφό να ερωτεύεται μικροκαμωμένη Γαλλίδα αρτίστα και το αποτέλεσμα, ένας σπάνιος γλωσσοδέτης. Ή κάποιος Γάλλος σχεδιαστής που βρέθηκε να ζει στην κουκλίστικη συνοικία της Αθήνας και αποφάσισε να προβάλλει το έργο των Ελλήνων δημιουργών μετά από εμπειρία χρόνων σε couture ateliers του εξωτερικού. Ή μια μαγική φράση που σε κάποιο ξεχασμένο παραμύθι λύνει τα μάγια ενός αρχαίου δράκου.
Τίποτα από τα παραπάνω. Στην πραγματικότητα πίσω από αυτό βρισκεται η Χρυσάνθη Γκούρου, (καμία σχέση με την Κίνα), που αποφάσισε να ακολουθήσει το ένστικτό της στη μόδα και να δημιουργήσει το έξυπνο concept.
'Οπως μας λέει, «το Aiki Diounot ήρθε για να βοηθήσει τους πρωτοεμφανιζόμενους σχεδιαστές να συστηθούν στο κοινό με τις πρώτες τους συλλογές, αλλά ταυτόχρονα να προσφέρει στο fashion conscious κοινό φρέσκες και limited edition δημιουργίες. Το όνομα λοιπόν, θέλει να μας υπενθυμίσει το ταλέντο των νέων σχεδιαστών, λέγοντάς μας πως οι νέοι δημιουργοί δεν αστειεύονται. Προέρχεται από τη φράση “I kid you not”, γραμμένη λίγο διαφορετικά».
«Ξεκίνησα να δουλεύω στο fashion retail μετά την απόφασή μου να εγκαταλείψω την προηγούμενη μου καριέρα σε συμβουλευτική εταιρεία, για να ασχοληθώ με τη μόδα. Είμαι στον χώρο, λοιπόν, τα τελευταία 9 χρόνια ως product manager, ενώ τα τελευταία τρία έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το κομμάτι της παραγωγής. Κάπου εκεί άρχισε να μου μπαίνει το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας, όταν άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο ενδιαφέρον έχει το κομμάτι του ολοκληρωμένου σχεδιασμού μιας συλλογής και της αλληλουχίας των σταδίων παραγωγής, προώθησης και πώλησης».
Η λέξη «τρέξιμο» περιγράφει την εργασιακή της καθημερινότητα.
«Στον ίδιο χρόνο, πρέπει να εξυπηρετώ τις ανάγκες της τρέχουσας σεζόν ταυτόχρονα με την προετοιμασία της επόμενης. Αυτό σημαίνει πολλές και διαφορετικές εργασίες μέσα στη μέρα, εξίσου σημαντικές κι απαιτητικές».
![jenny.gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/imported/editor/2021-07/2021-06-08%2520%252827%2529.png?itok=vpjK_0Hn)
Υπάρχει μια σκέψη που κάνεις όταν τελειώνει η μέρα;
Βέβαια! Τι έχω να κάνω την επόμενη. Είναι κάτι που γίνεται σχεδόν αυτόματα. Όταν πέφτω στο κρεβάτι, σκέφτομαι το πρόγραμμα της επόμενης μέρας κι αν υπάρχει κάποια εκκρεμότητα που έχω ξεχάσει. Ας παραδεχτούμε ότι ό ύπνος δεν είναι το δυνατό μου σημείο τελευταία, (χαχα).
Αυτό που αγαπάει περισσότερο στην καριέρα της είναι «ο συνδυασμός της δημιουργικότητας, της κοινωνικότητας και της οργάνωσης που μου προσφέρει η επιχειρηματική μου δραστηριότητα είναι κάτι που με καλύπτει ως επαγγελματία».
Όταν την ρώτησα τι θα έκανε αν όχι αυτό που κάνει σήμερα, μου αποκάλυψε ότι θα της άρεσε να ασχολείται με οργάνωση events και PR! λέγοντας ότι «είναι κάτι που θα έκανα με μεγάλη ευχαρίστηση».
Πώς νιώθεις ως γυναίκα στον χώρο;
Δεν έχω νιώσει ρατσισμό, αν εννοείς αυτό. Είναι ένας χώρος, στον οποίο οι γυναίκες έχουν πλέον καταξιωθεί και ξεχωρίσει, κι αυτό για μένα αποτελεί μεγάλη έμπνευση.
Γυναίκες σαν την Χρυσάνθη μάς εμπνέουν πάντα. Εμάς αλλά και τις νεότερες γενιές κοριτσιών. Η συμβουλή της προς τα νέα κορίτσια που ονειρέυονται μια καριέρα στον χώρο είναι να κοιτούν τον στόχο, χωρίς όμως να τυφλώνονται από αυτόν: «Ενα βήμα τη φορά και, όπως είπα και στον εικοσάχρονο εαυτό μου, να απολαμβάνει κάθε φάση της ζωής του γιατί απ’ όλες τις καταστάσεις κάτι κερδίζουμε».
Αν πάλι μπορούσε να γυρίσει το χρόνο πίσω θα συμβούλευε τον 20χρονο εαυτό της να αγχώνεται λιγότερο για το μέλλον και να απολαμβάνει περισσότερο το παρόν.
Μία αστεία/περίεργη στιγμή που σου έχει συμβεί στη δουλειά;
Πολύ περίεργη ήταν όλη η προετοιμασία της συλλογής σε συνθήκες καραντίνας. Εξασκήσαμε έντονα τις περιγραφικές μας ικανότητες (από Taboo ως παντομίμα) για να μοιραστούμε πληροφορίες σχεδίων και υφασμάτων μέσω βιντεοκλήσεων και τηλεφώνων. Αγχωτικές στιγμές αλλά και αστείες.
![jenny.gr](/sites/default/files/public/styles/editor_scale/public/imported/editor/2021-07/2021-06-08%2520%252829%2529_0.png?itok=b44k0bj7)
Το μότο της είναι «το ‘χουμε!». Είναι η μαγική φράση που λέει για να θυμίζει στον εαυτό της ότι τα εμπόδια είναι για να τα προσπερνάμε. Και κάπως έτσι, μας δίνει motivation.
Όσο για την φιλοσοφία του Aiki Diounot, θέλει «να έχουν όλοι οι σχεδιαστές την ευκαιρία της πρώτης τους συλλογής. Σε πρακτικό επίπεδο, έρχομαι σε επαφή με απόφοιτους μόδας μέσω των σχολών τους και, αφού συνδιαμορφώσουμε την συλλογή που έχουν να προτείνουν για τη σεζόν, προχωράμε στην παραγωγή των ρούχων και στην αποκλειστική διάθεση τους στο κοινό μέσω του aikidiounot.com αλλά και του Showroom στην οδό Πρατίνου στο Παγκράτι. Οι συλλογές κυκλοφορούν σε περιορισμένα τεμάχια με το όνομα του κάθε σχεδιαστή x Aiki Diounot, ο οποίος έχει με αυτόν τον τρόπο την ευκαιρία να δημιουργήσει ένα κύκλο και να προχωρήσει την καριέρα του».
«Αυτή τη στιγμή οι σχεδιαστές με τους οποίους έχω συνεργαστεί για το καλοκαίρι 2021 είναι τέσσερα παιδιά με πολλή όρεξη, έμπνευση και ταλέντο. Πρόκειται για τον Αθανάσιο Μπαμπάνη, που έχει αντλήσει την έμπνευση σου από τη θάλασσα και τα βότσαλα για να φτιάξει το μοναδικό του print της συλλογής “Waves” χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ακουαρέλες. Στη συνέχεια, η Έλενα Χρήστου μας μίλησε για την περίοδο της καραντίνας και την αγωνία της να βρεθούμε ξανά αγκαλιασμένοι, όπως τα δύο floral print της συλλογή της “Sunday Morning”. Η Μαρία Φέστα, με την συλλογή “Terrazzo”, μας φέρνει μνήμες από τα παιδικά μας χρόνια, με το μοναδικό print της εμπνευσμένο από το μωσαϊκό. Kαι τέλος, η Μαρία Βαρβάρα μας ξανασυστήνει τις σιλουέτες της δεκαετίας του ‘20 σε μία σύγχρονη εκδοχή, με την συλλογή της “Gather Daze”.
Πέραν των σχεδιαστών, οι οποίοι είναι η κεντρική αρτηρία του brand, οι υπόλοιποι συνεργάτες βρίσκονται όλοι στην Αθήνα, καθώς η παραγωγή γίνεται 100% εδώ από Έλληνες εμπόρους υφασμάτων και μικρά τοπικά ραφεία».
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σου;
Θέλω πολύ το Aiki Diounot να εδραιωθεί στο μυαλό του κοινού σαν ένας fashion προορισμός στον οποίο θα μπορούν να βρουν ό,τι πιο φρέσκο και μοναδικό. Σύντομα, θα ήθελα να προστεθεί και η ανδρική μόδα στις συλλογές μας καθώς και κάποια accessories.