Κορωνοϊός: Κορυφαία πολιτιστικά events αναβάλλονται - Σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις στη βιομηχανία τη μόδας μέχρι το 2021
13 Μαρτίου 2020
Ο Κορωνοϊός θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις μεταξύ άλλων και στην βιομηχανία της μόδας. Καθώς η πανδημία εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς, πολλά από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα της άνοιξης αναμένεται να αναβληθούν. Φεστιβάλ όπως το South by Southwest, Coachella και Glastonbury αναβάλλονται, ενώ ακόμα δεν γνωρίζουμε τι πρόκειται να συμβεί με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, μετά από την απόφαση των γαλλικών αρχών να απαγορεύσουν επ 'αόριστον δημόσιες συγκεντρώσεις περισσότερων από 1.000 ατόμων.
Παρά το γεγονός ότι ο Covid- 19 έχει ήδη επιδείξει σημαντικές επιπτώσεις, η βιομηχανία της μόδας δεν έχει ακόμη αισθανθεί την τις οικονομικές και άλλες συνέπειες που προκάλεσε η παγκόσμια έξαρση του COVID-19.
Η άφιξη του κορωνοϊού στην Ιταλία στις 21 Φεβρουαρίου συνέπεσε με την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο, η οποία έτρεξε από τις 18 έως τις 24, γεγονός που οδήγησε ορισμένους παρευρισκόμενους να ακυρώσουν τα ταξίδια τους και να επιστρέψουν νωρίς, ενώ ορισμένοι σχεδιαστές - μεταξύ των οποίων ο Giorgio Armani - ακύρωσαν τα shows. Ο πανικός ακολούθησε στην PFW, όπου ακυρώθηκαν περισσότερες παρουσιάσεις και πτήσεις και χρησιμοποιήθηκαν περισσότερες μάσκες προσώπου - συμπεριλαμβανομένης μιας ειδικά σχεδιασμένης για το Chanel show.
Τώρα, η Νέα Υόρκη - γνωστή και ως το επίκεντρο μόδας της Αμερικής - βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Αυτό σημαίνει ότι οι οίκοι μόδας (καθώς και οι εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης, οι εταιρίες δημοσίων σχέσεων και άλλα) έχουν δηλώσει μια πολιτική από το σπίτι για τους υπαλλήλους τους.
Φωτογραφήσεις, καμπάνιες, press previews και ταξίδια αναβάλλονται.Το Copenhagen Fashion Summit αναβλήθηκε για τον Οκτώβριο, ενώ το H&M’s Global Change Award Gala ανακλήθηκε εντελώς.
Η οικονομική καταστροφή δεν έχει αρχίσει ακόμα όμως έρχεται, αφού οι πολλοί αγοραστές θα ακυρώσουν τα σχέδιά τους να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια της Week Market του Παρισιού - την εβδομάδα που οι σχεδιαστές και οι αγοραστές συναντιούνται σε εκθέσεις και εκθεσιακούς χώρους για να αγοράσουν και να πουλήσουν τις επερχόμενες συλλογές τους. Πολλά από τα labels θα διαθέσουν τις συλλογές μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
Η βουτιά της χρηματιστηριακής αγοράς δεν βοηθά τα πράγματα. Σύμφωνα με το WWD, η εβδομάδα 28 Φεβρουαρίου του 2020 ήταν μία από τις χειρότερες που γνώρισε η αμερικανική αγορά από την ύφεση του 2008. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αγορές του Λονδίνου και του Παρισιού παρουσίασαν επίσης σημαντικές μειώσεις. Τα δημοφιλή εμπορικά σήματα όπως η Burberry, η Hermès, η Revolve και η Lululemon Athletica σημείωσαν δραματικές απώλειες στην τιμή των μετοχών, ενώ οι σημαντικότερες ήταν οι εταιρείες Revolve και Lululemon, οι οποίες υποχώρησαν κατά 4,4%.
Τα fashion labels στην Ιταλία και την Κίνα έχουν αρχίσει να κλείνουν τα φυσικά καταστήματα τους καθώς οι κυβερνήσεις και στις δύο χώρες συμβουλεύουν τους κατοίκους να αποφεύγουν τους δημόσιους χώρους και την άσκοπη επαφή με άλλους. Η Capri Holdings, η οποία είναι ιδιοκτήτρια των Michael Kors, Versace και Jimmy Choo, έχει κλείσει ήδη 150 καταστήματα στην Κίνα και με τη σειρά της προέβλεψε μείωση κατά 100 εκατομμύρια δολάρια στα έσοδα για το επόμενο τρίμηνο.
Με τoυς Κινέζους εργαζόμενους να παραμένουν στο σπίτι, πολλά εργοστάσια αγωνίζονται, κάτι που θα είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για τη βιομηχανία δεδομένου του πόσα εμπορεύματα μόδας παράγονται εκεί. Σύμφωνα με τη Statista, η Κίνα αντιπροσώπευε σχεδόν το 38% των παγκόσμιων εξαγωγών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων το 2018. Τώρα η παραγωγή μειώθηκε σημαντικά, πράγμα που σημαίνει ότι όλα τα εμπορικά σήματα, που βασίζονται σε κινεζικά εργοστάσια για να παράγουν τα εμπορεύματά τους δεν θα λαμβάνουν τις παραγγελίες τους εγκαίρως ή καθόλου.
Σε συνέντευξή του στη WWD, ο πρόεδρος της Confindustria Moda, Claudio Marenzi εξήγησε ότι «Θα είναι ένας δύσκολος χρόνος». "Νομίζω ότι η επιβράδυνση αυτής της στιγμής θα επηρεάσει και το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η σεζόν άνοιξη 2020 θα είναι η πιο δραματικά πληγείσα από την κρίση, όμως θα δούμε αρνητικές επιπτώσεις και την επόμενη σεζόν αλλά μέχρι και την άνοιξη του 2021. Ο ιός θα μπορούσε να πάψει να υπάρχει μέχρι τότε, αλλά ο Marenzi υποθέτει ότι από την στιγμή που τα καταστήματα θα είναι γεμάτα από απούλητα αγαθά από το 2020, οι πωλήσεις για το 2021 θα συνεχίσουν να επηρεάζονται. "Συνοψίζοντας, αυτή η κρίση θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στη βιομηχανία μας μέχρι τον Ιούνιο του 2021."
Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και μάθετε τα πάντα γύρω από τις τάσεις της μόδας, τα τέλεια outfits και τα πιο hot fashion news.