Διάσημος οίκος παρουσιάζει την συλλογή Υψηλής Ραπτικής του με ένα Αvatar

Μάρθα Κουμπάνη
Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020

H Δευτέρα 6 Ιουλίου είναι η μέρα που εισάγει το λανσάρισμα της πρώτης ψηφιακής Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής, η οποία θα πραγματοποιηθεί τις μέρες που κανονικά θα βλέπαμε τα shows στο Παρίσι. Έτσι στα πλαίσια αυτού του ψηφιακού event, ο βρετανικός οίκος Ralph & Russo τόλμησε κάτι τελείως διαφορετικό, δημιουργώντας ένα avatar, το οποίο θα φορέσει την couture συλλογή του. 

"Πάντα με εντυπωσίαζε ο ψηφιακός κόσμος και η τεχνητή νοημοσύνη" είπε η Tamara Ralph. "Η AI είναι μια διάσταση που πάντα με ενδιέφερε και προσπαθούσα να εξερευνήσω, όμως οι πρόσφατες συνθήκες είναι που τελικά με έκαναν να καταλάβω πως ήρθε η ώρα να ασχοληθώ μ’ αυτό."

Ένα avatar θα φορέσει τη νέα couture συλλογή του οίκου Ralph & Russo

Μετά από μήνες υποχρεωτικού lockdown σε όλο τον κόσμο, και τους κανόνες του social distancing, η διοργάνωση φυσικού show αυτό τον μήνα ήταν πραγματικά αδύνατη. Ο οίκος Ralph & Russo το είδε σαν μια ευκαιρία να ανακαλύψει έναν τελείως νέο κόσμο. 

"Σε εποχές σαν αυτή, πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό, όχι μόνο να εξελίσσεσαι, αλλά και να καινοτομείς. Ενθουσιάστηκα με την προοπτική να κάνουμε κάτι για το brand μας και ειδικά για την Υψηλή Ραπτική, κάτι που θα ξεπερνούσε τα όρια. Και παρόλο που τα avatars δεν είναι κάτι νέο, θεωρώ ότι δεν είναι κάτι που έχει εφαρμοστεί στην couture, με δεδομένη τη χαρακτηριστική φύση της που επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες, το craftsmanship και τις ιδιαίτερες τεχνικές." 

Όταν ήρθε η ώρα να δημιουργηθεί το avatar λοιπόν, η Ralph αποκαλύπτει πως είχε μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα για το ποια ήθελε να είναι αυτή η γυναίκα και το τι θα αντιπροσώπευε. 

"Η διαδικασία να επιλέξουμε και να χτίσουμε το avatar μας, που τη λένε Hauli, ένα παραδοσιακό Σουαχίλι όνομα, συνώνυμο με τη δύναμη, ήταν πολύπλοκη αλλά πραγματικά εντυπωσιακή. Όλα ξεκίνησαν με την έμπνευση, όπως συμβαίνει και σε μια απλή συλλογή, σκεφτόμασταν πώς θα θέλαμε να είναι, και πώς θα της δώσουμε "σάρκα και οστά". Θέλησα να είναι μια όμορφη μαύρη γυναίκα που θα ήταν εμπνευσμένη και θα ενσάρκωνε όλες αυτές τις γυναίκες που αλλάζουν ζωές σε κάθε γωνιά του κόσμου".

"Αντιπροσωπεύει το ίδιο το brand και τις αξίες που πρεσβεύουμε. Είναι η απόλυτη μοντέρνα γυναίκα, που συνδυάζει το παλιό με το νέο, την κομψότητα με τη δύναμη, και επίσης κάνει μια ισχυρή δήλωση στα πλαίσια της προσπάθειας του brand να εμπνεύσει την αλλαγή. Όταν αυτές οι λεπτομέρειες λοιπόν έγιναν συγκεκριμένες, ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με ένα agency για να φτιάξουμε μια βάση για τη Hauli, η οποία τελικά εξελίχθηκε στο τελικό avatar.”

Ralph & Russo

H Ralph εξηγεί πως το να μετατρέψει τη Hauli σε ένα πλήρες avatar που φοράει τη συλλογή, ήταν μακρά και δύσκολη διαδικασία. Η ιδιαιτερότητα που έχουν τα couture κομμάτια απεικονίστηκε με τον καλύτερο τρόπο στην οθόνη καθώς κάθε λουλούδι ή διακοσμητικό στοιχείο τοποθετήθηκε ξεχωριστά πάνω της. "Χρειάστηκε πολύς χρόνος, αλλά άξιζε τον κόπο" λέει. 

"Όπως όλα τα brands, έτσι και εμείς, αντιμετωπίσαμε προκλήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κάτι που σημαίνει ότι έπρεπε να προσεγγίσουμε τη δημιουργική διαδικασία με διαφορετικό τρόπο. Για παράδειγμα, το να προμηθευτούμε υφάσματα από τους συνεργάτες μας σε Γαλλία και Ιταλία ήταν εξαιρετικά δύσκολο μιας και αυτές οι χώρες χτυπήθηκαν πολύ έντονα από την πανδημία. Οπότε εναλλακτικά αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι υπήρχε στην αποθήκη μας. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε ένα τεράστιο δωμάτιο γεμάτο με υπέροχα υφάσματα, από τα οποία μπορούσαμε να επιλέξουμε, και έτσι αυτό δεν μας περιόρισε καθόλου” λέει η Ralph.

ralph-russo-sketch

"Μία άλλη πρόκληση ήταν το ότι δεν μπορούσα να δουλέψω με τις ομάδες μου, ενώ συνήθως περνάμε τις περισσότερες μέρες δημιουργώντας μαζί, κάνουμε σχέδια, αλλαγές, το fitting και όλα όσα συνεπάγονται. Ανησυχούσα πολύ για το πώς θα γίνουν αυτά αν δουλεύουμε από μακριά. Παρόλα αυτά, και πάλι έπρεπε να προσαρμοστούμε, να γίνουμε ευέλικτοι και να συνηθίσουμε να δουλεύουμε κοντά μεν, αλλά με διαφορετικό τρόπο. Τα meetings έγιναν βίντεο κλήσεις, όπου μπορούσαμε να μοιραστούμε σχέδια, ενώ σιγά σιγά αρχίσαμε να ανταλλάζουμε mails όταν αυτό ήταν δυνατό. Εν ολίγοις θα έλεγα πως καταφέραμε να δουλέψουμε καλά αρκετά γρήγορα, γιατί έπρεπε να το κάνουμε.

Η κατάσταση οδήγησε σε πολλές προσωρινές αλλαγές στον τρόπο που δουλεύουμε, και στο πώς παρουσιάζονται οι συλλογές, αλλά παρόλο που όλα έγιναν εξαιτίας της πανδημίας, κάποια από αυτά, ήρθαν για να μείνουν".

ralph-russo-sketch

"Θεωρώ ότι η ένωση αυτών των δύο κόσμων, του παραδοσιακού και του ψηφιακού, ήταν απαραίτητη και η πανδημία την επιτάχυνε. Το τρέχον κλίμα υπογράμμισε τη σημασία του ψηφιακού καναλιού και τώρα για κάθε brand είναι σημαντικό να ενεργοποιηθεί και να φτιάξει μοναδικό περιεχόμενο για να συνδεθεί με το κοινό του ψηφιακά. Αυτό ήταν πάντα πρωτεύον για εμάς, αλλά τους περασμένους μήνες ήρθε ακόμα πιο έντονα στο προσκήνιο. Επιπλέον, διασκέδασα πολύ τη διαδικασία και το βρήκα σαν μια ευκαιρία να μάθω. Οι ευκαιρίες που δίνονται σ’ αυτό το χώρο είναι απεριόριστες και επιτρέπουν ατελείωτη δημιουργικότητα."

"Το να κάνουμε τα ψηφιακά μέσα προτεραιότητα θα είναι η νέα μας κανονικότητα και πιστεύω πως αυτό θα επεκταθεί σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως έχει μεγάλη αξία το να συνδέεσαι με τους πελάτες και το κοινό σου και στην πραγματικότητα, οπότε θεωρώ πως το μέλλον θα πρέπει να βρούμε την ισορροπία ανάμεσα στους δύο κόσμους με τον πιο υπεύθυνο τρόπο".