Οι δικαστές του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, αυτήν τη στιγμή μπορεί να αποφαίνονται το μέλλον του TikTok, το οποίο προβλέπεται αβέβαιο. Και ακριβώς την ίδια στιγμή, οι Αμερικανοί πολίτες κατεβάζουν σωρηδόν το RedNote, αυτοαποκαλούνται #TikTokRefugees, και πλέον έχουν περάσει στη φάση της αποδοχής της πραγματικότητας: Η ζωή τους θα συνεχιστεί και χωρίς την εφαρμογή. Βέβαια, άντε να το πεις αυτό στους epic δημιουργούς του TikTok, που φρικάρουν (και λογικό) στη σκέψη ότι θα χάσουν το «ψηφιακό ημερολόγιό» τους και την κοινότητα του έχτισαν με κόπο.
Κάλα μέχρι εδώ. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή έχει πάρει την κατηφόρα εδώ και καιρό. Και εμείς, ως καταναλωτές του περιερχομένου, μπορούμε σίγουρα να πούμε ότι το τελευταίο διάστημα α) παρατηρούμε μόνο διαφημίσεις και β) βλέπουμε συνέχεια αλλαγές στον αλγόριθμο. Μήπως, η «golden era» του TikTok έχει ήδη τελειώσει;
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε πως όταν μιλάμε για τη «χρυσή εποχή» του TikTok, αναφερόμαστε στην εποχή πριν από το 2022, όταν τα challenges χορού υπήρχαν παντού στο fyp μας. Γενικά, όλα ήταν κάπως πιο διασκεδαστικά. Εκεί, περίπου στην πανδημία ήταν που έγινε η εκρηκτική αύξηση της συμμετοχής των χρηστών, της πολιτιστικής επιρροής και της δημιουργικής καινοτομίας του. Πώς μπορεί να πήρε την κατηφόρα; Η δημιουργός του DIY, Έρικα Κρίστιασε, υποστηρίζει, όπως διαβάζουμε στο Dazed, ότι η αρχική της σελίδα άρχισε να «χαλάει» μετά τη μεταφορά των δεδομένων του διακομιστή του TikTok στις ΗΠΑ από την Κίνα στην Αμερική, και η YouTuber Αμάντα Γκόλκα υποστηρίζει ότι η συνεχής τοποθέτηση προϊόντων και ο αλγόριθμος που εστιάζει μόνο εκεί που θέλει να εστιάσει, έχει κάνει την εφαρμογή «εχθρική για τον χρήστη».
@dontallyme_ This app has gone downhill ever since post 2020 #tiktok #2020 #oldtiktok ♬ Zuko - Kali
Άλλοι δημιουργοί, υποστηρίζουν ότι η αλλαγή του vibe του TikTok συνέβη το καλοκαίρι του 2023. «Τότε ήταν που ένιωσα ότι ο αλγόριθμος άλλαξε και επικεντρώθηκε περισσότερο στις μηχανές αναζήτησης, καθώς και στην προώθηση του TikTok Shop», υποστηρίζει ο creator Τζέιμς Τανγκ. Όταν ο αλγόριθμος άρχισε να γίνεται αδιαφανής, τότε ξεκίνησαν και οι αυξανόμενες ανησυχίες σχετικά με το ενδεχόμενο η πλατφόρμα να χάσει το «δημοκρατικό πνεύμα της». Φτάνοντας στο σήμερα, το TikTok δεν είναι μια τέλεια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό που έχει ενοχλήσει τους «παθητικούς» πλέον καταναλωτές, είναι η υποβόσκουσα ένταση μεταξύ της ικανότητάς του να αναδεικνύει μια φωνή και της προτεραιότητας του virality. Προς υπεράσπισή του, φυσικά, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι εξακολουθεί να διαπρέπει στην παροχή υπερ-προσωποποιημένου περιεχομένου και πως υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να φτάσει κανείς στο να γίνει star μόνο ανεβάζοντας viral ή διαφοροποιημένα βίντεο.
or you can find me on instagram/twitter ig
Ωστόσο, ακόμα κι αν η «golden era» του TikTok έχει ήδη τελειώσει, οι χρήστες θα συνεχίσουν να αναζητούν άλλες πλατφόρμες που δίνουν προτεραιότητα στη δημιουργικότητα, την κοινότητα και την αυθεντικότητα.
Read More
- Mouth-taping: Όσα πρέπει να ξέρεις για το viral beauty trend του TikTok
- «Ακούμε και δεν κρίνουμε»: Στο νέο trend του TikTok, ζευγάρια αποκαλύπτουν πληροφορίες που έχουν κρύψει μεταξύ τους. Και δεν πάει πάντα καλά
- #WomenInMaleFields: Οι γυναίκες στο TikTok, μοιράζονται τοξικές συμπεριφορές που έχουν βιώσει στο dating