Design πολιτιστικών προϊόντων: ποια είναι τα souvenirs του αύριο;

Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2016

Παίρνοντας ως δεδομένο πως ένας τομέας της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας θα μπορούσε να είναι ο πολιτισμός σε μια παραλληλία με τον τουρισμό, αυτό που παίρνει μαζί του σαν αναμνηστικό ο επισκέπτης είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο.

Το souvenir είναι το αντικείμενο αυτό που εμπεριέχει την ανάμνηση από τον τόπο που έχει επισκεφθεί κάποιος, είναι το άμεσο ερέθισμα που ενεργοποιεί και ανακαλεί όλες τις όμορφες μνήμες και εικόνες. Πότε χρηστικό, πότε διακοσμητικό, δεν παύει να είναι επιλεγμένο με φροντίδα και το διεθνές αγοραστικό κοινό στο οποίο πρέπει να απευθύνονται δεν παύει να είναι ολοένα και πιο απαιτητικό με πολλές προσλαμβάνουσες και άλλα τόσα ερεθίσματα.

Από μέρους των πωλητηρίων των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, αυτό που ζητήθηκε είναι σύγχρονη, επικαιροποιημένη οπτική γλώσσα, με φαντασία και ευρηματικότητα. Κι όλα αυτά για τον design διαγωνισμό του ΤΑΠ που είχε σκοπό την μαζική παραγωγή αναμνηστικών αντικειμένων με έμπνευση από θεματικές ενότητες εκθεμάτων Μουσείων, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων.

Μεγάλη σημασία στην επιλογή των τελικών σχεδίων δόθηκε στο στοιχείο της μοναδικότητας και της πρωτοτυπίας. Τα προϊόντα που θα παραχθούν θα διατίθενται κατ’ αποκλειστικότητα από τα πωλητήρια των Μουσείων που διαχειρίζεται το ΤΑΠ.

Κάθε διαγωνιζόμενος κλήθηκε να προβεί στο σχεδιασμό και στην δημιουργία 3 συνολικά σχεδίων, επιλέγοντας ένα θέμα από κάθε μία από συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που περιείχαν εκθέματα των ελληνικών μουσείων, μνημεία κλπ. Δείτε λοιπόν πιο είναι το souvenir του μέλλοντος από Έλληνες δημιουργούς.