UPDATE #NOW

Tι θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών τον Ιούνιο;


16 Ιουνίου 2014

Απογευματινές βόλτες στην Παραμυθίας. Τζαζ στον κήπο του Νομισματικού, απόηχοι από παλιές συναυλίες στον Λυκαβηττό, λαθραίες μπύρες στα βραχάκια. Τ’ αγόρια στο σπίτι, βραδιές Μουντιάλ. Παγωτά κι επιτραπέζια στην βεράντα, “άναψε ένα φιδάκι”. Πλανόδιοι μουσικοί. Χαλάνδρι, Ερυθραία, Πλατεία Αγίας Ειρήνης, τα αστικά νησάκια μας. Βραδινή βόλτα στην Αεροπαγίτου, μουσικές απ’ το Ηρώδειο, κλισέ, πασέ, πες ό,τι θες, δεν την αλλάζω. Το πάσιον φρουτ στα κοκτέιλ. Το Φεστιβάλ Αθηνών.

Από την Τζούλια Διαμαντοπούλου.

Ό,τι αγαπώ στην καλοκαιρινή Αθήνα, χωρίς σειρά προτεραιότητας. Ψέματα. Άφησα επίτηδες τελευταίο το Φεστιβάλ. Για δύο μήνες η πόλη χωράει από Ψαραντώνη μέχρι Ιζαμπέλ Ιπέρ. Χωράει κι εμάς.

Τι θα δώ;

Προτάσεις για τον Ιούνιο. Χωρίς σειρά προτεραιότητας, αλήθεια τώρα. Υποκειμενικές και λίγες. Υπάρχουν δεκάδες ακόμα -και θα τις βρεις όλες στο: greekfestival.gr.

«Όλος ο ουρανός πάνω στη γη» (Το σύνδρομο της Γουέντι)

Capture

Ποιήτρια/ περφόρμερ/ σκηνοθέτιδα/ γυναίκα/ μισογύνης/ νικήτρια του Αργυρού Λέοντα στην Μπιενάλε της Βενετίας... Υπάρχουν πολλές περιγραφές για την Ανχέλικα Λίντελ. Εκείνη προτιμά να αυτοσυστήνεται ως «Πολίτης που αντιστέκεται», ν’ αναρτά γυμνές φωτογραφίες στην ιστοσελίδα της και να αυτοτραυματίζεται επί σκηνής. Η καταλανή καλλιτέχνιδα που υποστηρίζει πως με την ποίησή της εκδικείται τη νιότη που χάνει, έρχεται στην Αθήνα με το τελευταίο έργο της. Η μαζική δολοφονία του ‘11 στη Νορβηγία συνδέεται με τον Πήτερ Παν -το αγόρι που, όπως τα θύματα εκείνης της κατασκήνωσης, δε θα μεγαλώσει ποτέ- αλλά και με την Γουέντυ, το σύμβολο της ασφυκτικής γυναικείας αγάπης. Αξίζει να τη δεις -κι όχι μόνο γιατί εκπροσώπεί το πρωτοποριακό θέατρο διεθνώς. Η Λίντελ, τολμά. Τολμά να μιλήσει για το τέλος της νεότητας, την εγκατάλειψη και τα γηρατειά, τολμά να σε ξεναγήσει στο τρομακτικό της σύμπαν, τολμά ν’ αντισταθεί στον πόνο και τη θλίψη δημιουργώντας «κάτι οτιδήποτε, αρκεί να είναι όμορφο».

Από τις 15 έως τις 17/6 (Πειραιώς 260).

“Αδερφοί Καραμαζώφ” και “Κήποι-Στάχτες”

Πέρσι παρουσίασε το “Κήπος- Στάχτες” σ’ ένα παλιό νεοκλασικό του Κολωνού. Δεν το διαφήμισε, δεν έβαλε καν εισιτήριο, κατάφερε όμως να μας εκπλήξει. Γιατί στο θέατρο του Ηλία Κουνέλα πρωταγωνιστής είναι η ανθρώπινη εμπειρία. Η παράσταση μετατρέπεται σε αφορμή, στόχος γίνεται το κοινό βίωμα, η συνάντηση ηθοποιού-θεατή. Φέτος έρχεται στο Φεστιβάλ με νέες εμπειρίες: Την «Εμπειρία της Παράστασης «Κήπος- Στάχτες» και την «Εμπειρία της Ανάγνωσης: Αδερφοί Καραμαζώφ» (έξι ηθοποιοί διάβασαν από κοινού το τελευταίο μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι και μοιράζονται μαζί σου το ταξίδι τους). Αξίζει να το δεις –κι όχι μόνο γιατί προσδιορίζει εκ νέου τους όρους site specific και αυτοαναφορικότητα. Η παράσταση παρουσιάζεται στο προαύλιο του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά, στ’ Αναφιώτικα της Πλάκας, κάτω από τη φωτισμένη Ακρόπολη και με μυρωδιά από γιασεμί αντί σκηνικών ...

“Αδερφοί Καραμαζώφ”: 19-22 και 26-29/6, Πλάκα “Κήπος-Στάχτες”: 23-28 & 30/6, 1-5 & 7-12/7, Κολωνός

“Green Porno”

Η κόρη της Ίνγκριντ Μπέργκμαν και του Ρομπέρτο Ροσελλίνι δε χρειάζεται συστάσεις. Μούσα του Ντέιβιντ Λιντς, μοντέλο και ηθοποιός, η Ιζαμπέλα Ροσελίνι έρχεται να μας μιλήσει, με το απαραίτητο χιούμορ, για τη σεξουαλική ζωή του σκουληκιού, της μέλισσας και της λιβελλούλης... Η θεατρική διασκευή των ταινιών μικρού μήκους που έγραψε η ίδια, ακροβατεί μεταξύ χειροποίητου καρτούν και δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ. Αξίζει να τη δεις –κι όχι μόνο γιατί σπάνια την απολαμβάνουμε επί σκηνής. Την παράσταση σκηνοθετεί ο πολυβραβευμένος Ζαν Κλοντ Καριέ, συνεργάτης του Πήτερ Μπρουκ.

Από τις 24 – 26/6 , Πειραιώς 260.

“Η Μπαλάντα του γέρου ναυτικού”

fiona-so-frontpage_685x300

Μπορεί να τη θυμάσαι ως την ενοχλητική θεία του Χάρι Πότερ ή την Marnie του True Blood. Ίσως πάλι γιατί, πριν δύο χρόνια, η σπουδαία Φιόνα Σω, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα με την “Μπαλάντα” στη Μικρή Επίδαυρο. Σήμερα, η παράσταση που ταξίδεψε στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου, επιστρέφει στο Φεστιβάλ πληρέστερη, για να αφηγηθεί το ταξίδι του Ανθρώπου στον Κόσμο και τον Αγώνα του να δώσει νόημα στη ζωή. Αξίζει να τη δεις –κι όχι μόνο γιατί η Σω είναι μία από τις χαρισματικότερες ηθοποιούς της γενιάς της. Ο εμβληματικός ποιητής Κόλεριτζ, πατέρας της Μπαλάντας, ήταν ο λογοτέχνης που κατέρριψε τα στερεότυπα του Ρομαντισμού, ανοίγοντας, με φόρα, το δρόμο στον Μεταμοντερνισμό.

Από τις 24-25/6,στην Πειραιώς 260.

“Η χήρα και ο γραμματιζούμενος”

Ίσως, η πιο ξεχωριστή πρόταση του φετινού Φεστιβάλ: κινεζική όπερα υπό τη συνοδεία πρωτόγνωρων κρουστών, μουσικοί που παίζουν χρησιμοποιώντας τις μύτες των ποδιών τους και ηθοποιοί πιστοί στη λεπτότητα και τη δεξιοτεχνία της κινεζικής θεατρικής παράδοσης. Αξίζει να τη δεις –κι όχι μόνο για ν’ ανακαλύψεις πως τα δίδυμα αγάπης-μίσους, πόθου και συστολής, είναι πανανθρώπινα και διαχρονικά. Το είδος της συγκεκριμένης όπερας, η όπερα Λίγιουανσι, έχει ρίζες στον 11ο αιώνα ενώ οι κωδικοποιημένες κινήσεις και οι ήχοι της, αποτελούν μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.

Από τις 21-22/6, στην Πειραιώς 260.

Ακόμα, μη χάσεις:

Το “Στη σωφρονιστική αποικία του Φραντς Κάφκα” από τον σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπο και την ομάδα του “Σημείο Μηδέν” (εξέλιξη της παράστασης του 2009 στα πρώην κρατητήρια της Γκεστάπο στην Κοραή), την πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του Χρήστου Στέργιογλου με τις “Ικέτιδες” σε κλειστό χώρο και την συγκλονιστική Όλια Λαζαρίδου στο “Η Γυναίκα της Ζάκυνθος” σκηνοθετημένη με ακρίβεια παρτιτούρας από τον ταλαντούχο Δ. Αβδελιώδη, σε μία παράσταση που ξαναδίνει ζωή στα «άδεια κοχύλια» των αρχαίων θεάτρων.

“Η σωφρονιστική αποικία του Φραντς Κάφκα”: 18-20/6, Πειραιώς 260 “Ικέτιδες”: 22-23/6, Πειραιώς 260 “Η γυναίκα της Ζάκυνθος”: 26/6, Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας, Μεγάλα Προπύλαια

Πού θα βρεθούμε μετά από…

Την Πειραιώς: Στο Γκάζι, στην πολύβουη Βουτάδων (διαλέγεις και κάθεσαι), στο «Νηπιαγωγείο», στο «Κ44»... Στα Πετράλωνα, στο Λόλα και στο «6». Εναλλακτικά, η ταράτσα του BIOS παραμένει ένα από τα καλύτερα πράγματα που μου ‘χουν συμβεί σ’ αυτήν την πόλη.

Την Πλάκα: Στο μικροσκοπικό “Blue Bird”, στο «Βάθος Κήπος» αν έχεις διάθεση για περπάτημα ή στο «A for Athens”. Προσωπικά, θα πίνω ρακόμελα στο «Γιασεμί» (στα σκαλάκια της Μνησικλέους) κι ας έχει καύσωνα.

Τον Κολωνό: Μεταξουργείο και Κεραμεικό: Κεραμείο, Μπλε Παπαγάλος και Kreuzberg.

Kάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.