Το Instagram αποτελεί εδώ και χρόνια την κυρίαρχη τάση - ειδικά στις νεότερες γενιές- στον κόσμο των κοινωνικών μέσων. Όμως, όπως όλα δείχνουν, στον κόσμο της τεχνολογίας τίποτα δεν είναι μόνιμο!
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για την «πτώση» του Instagram. Ένας από αυτούς δεν είναι άλλος από την άνοδο, νέων, πιο «φρέσκων» κοινωνικών μέσων, τα οποία λατρεύει το μεγαλύτερο μέρος της γενιάς Z, όπως το Tik Tok.
Όσο αγαπητό κι αν εξακολουθεί να είναι το Instagram, υπάρχουν μερικά σημάδια που αποδεικνύουν ότι οδηγείται σε έναν «αργό θάνατο»:
1. Το περιβάλλον του έγινε λίγο.. «ακατάστατο»
Προσπαθώντας να διατηρήσουν τους χρήστες τους αφοσιωμένους, οι δημιουργοί πρόσθεσαν τόσες πολλές νέες λειτουργίες που δυσχεραίνουν την πραγματική ουσία της εφαρμογής.
Γενικά, το Instagram ήταν μια εφαρμογή εστιασμένη στην εικόνα που έφερε επανάσταση στην έννοια των φίλτρων. Τους τελευταίους μήνες, έχουμε δει μια μετατόπιση από την εστίαση στην εικόνα, στο περιεχόμενο.
Αντίθετα, η εφαρμογή προσελκύει τους χρήστες μέσω βίντεο, από το TikTok μάλιστα, τα οποία έχουν αποθηκευτεί και μεταφερθεί από τους χρήστες στο Instagram, για να κερδίσουν περισσότερους followers εκεί.
Εάν οι χρήστες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να προσελκύσουν κόσμο σε μια άλλη εφαρμογή, τότε σίγουρα κάτι πάει λάθος.
2. Επικεντρώθηκε στα δυνατά σημεία των άλλων παρά στις δικές του αδυναμίες
Φοβούμενο ότι θα χάσει χρήστες, μετά την άνοδο του TikTok, το Instagram καινοτόμησε γρήγορα, προσθέτοντας μια νέα δυνατότητα σε μια προσπάθεια να αναγκάσει τους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν ξανά την εφαρμογή.
Το μόνο που έκανε ήταν να παράγει ένα αντίγραφο μιας εξαιρετικά επιτυχημένης εφαρμογής, χάνοντας τη θέση τους ως πρωτοπόρο.
Αν παρείχε κάτι απίστευτα ανώτερο από την πλατφόρμα του TikTok, ίσως θα κάναμε μια εντελώς διαφορετική συζήτηση. Ωστόσο, δεν το έκανε. Έδωσε προτεραιότητα στην ταχύτητα παράδοσης προϊόντων σε σχέση με την ποιότητα. Έχασε τα πλεονεκτήματά του, προσπαθώντας να υιοθετήσει μια νέα καινοτομία που είδε σε άλλες εφαρμογές, καθιστώντας το, όλο και πιο αδύναμο στη διαδικασία.
3. «Γέννησε» το Influencer Marketing και αυτό τώρα είναι εναντίον του
Το Instagram άλλαξε τους αλγορίθμους του, καθιστώντας το πολύ πιο δύσκολο για τους bloggers να αποκτήσουν ακόλουθους και να προωθήσουν τις δημοσιεύσεις τους.
Πίστευε ότι ήταν υπό έλεγχο, ωστόσο, δεν θα μπορούσε να ήταν πιο λάθος. Οι Influencers της πλατφόρμας διαμαρτύρονται τακτικά στις σελίδες τους για το πόσο μισούν τον νέο αλγόριθμο του Instagram, κάνοντας το ίδιο το Instagram να φανεί ως ο «κακός» της υπόθεσης.
Τελικά, η απόκτηση αυτού του είδους αρνητικής δημοσιότητας θα κάνει τους χρήστες να αισθάνονται πιο «απογοητευμένοι» από την εφαρμογή.
4. Στερείται από ανάπτυξη της μάρκας του
Δημιούργησαν ένα λογότυπο και ένα εικονίδιο, το οποίο φυσικά ξεχωρίζει και μπορεί να αναγνωριστεί παντού, αλλά το ερώτημα είναι: είναι πραγματικά αυτό αρκετό;
Εάν κάνετε αναζήτηση σε ολόκληρη την εφαρμογή, υπάρχουν ελάχιστες περιοχές όπου χρησιμοποιείται η καθιέρωση επωνυμίας. Προηγουμένως, η απλότητα και η καθαρή δομή του πλέγματος του Instagram ήταν ισχυρές ως ταυτότητα, ωστόσο, ακόμη και αυτή η δομή έχει προσαρμοστεί ώστε να περιλαμβάνει πολλά μεγέθη εικόνων με συνδυασμό περιεχομένου βίντεο και εικόνας, χωρίς να διατηρεί πλέον την καθαρή ποιότητα που κάποτε είχε.
5. Προσπαθεί πολύ να είναι στη μόδα
Με την ενσωμάτωση μιας πλατφόρμας ανταλλαγής μηνυμάτων, πολλαπλών μορφών περιεχομένου, πολλαπλών επιλογών δημοσίευσης, κατέβαλε την κύρια λειτουργία κοινής χρήσης εικόνων, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει ότι οι χρήστες δεν θα φύγουν, χάνοντας τη μοναδικότητά του.
Συγκριτικά για παράδειγμα, το Pinterest θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, επειδή δεν έχει προσπαθήσει να ανταγωνιστεί και να αλλάξει. Έμεινε πιστό στον εαυτό του, όπως ακριβώς θα έπρεπε να είχε κάνει και το Instagram.
Δείτε ακόμη: Η ζωγράφος με συναισθησία που δημιουργεί εικόνες από μουσική
Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits