Το Netflix σκέφτεται να βάλει διαφημίσεις επειδή χάνει χρήστες. Μάλλον θέλει να χάσει κι άλλους

Unsplash/Charles Deluvio

Το Netflix αποφάσισε ότι οι διαφημίσεις είναι μονόδρομος, μετά την απώλεια χιλιάδων χρηστών

Το Netflix ανακοίνωσε χτες, Τρίτη, ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 ήταν αρκετά επιζήμιο για την πλατφόρμα. Έχασε 200.000 χρήστες και αναμένεται να χάσει επιπλέον  2.5 εκατομμύρια χρήστες μέχρι τα μισά της χρονιάς. Πράγμα κακό, αν σκεφτείς ότι το Netflix περίμενε ότι θα προσθέσει 2.5 εκατ. χρήστες κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Το σύνολο των θεατών αυτή τη στιγμή ανέρχεται στους 221.6 εκατ. παγκοσμίως.

Τι έχει συμβεί στο Netflix;

Σύμφωνα με την πλατφόρμα, η πανδημία έπαιξε τον ρόλο της. Το 2020 υπήρξε αλματώδης ανάπτυξη, η οποία μείωσε ταχύτητα την επόμενη χρονιά. Ο ανταγωνισμός από παραδοσιακές εταιρίες Μέσων, οι οποίες έχουν μπει στην αγορά του streaming αλλά και το μοίρασμα των κωδικών σε περισσότερους από έναν, οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα.

Υπάρχουν φυσικοί και οι πιο μεγάλοι παράγοντες, που αφορούν τα γεωπολιτικά γεγονότα, την κρίση στην οικονομία και φυσικά ο Covid, που δεν λέει να τελειώσει. Για παράδειγμα, ο αποκλεισμός της Ρωσίας από το Netflix κόστισε στην εταιρία 700.000 χρήστες.

Το σχέδιο του Netflix μας έχει προβληματίσει

Το πρώτο μέρος του σχεδίου της πλατφόρμας για ανάκαμψη είναι συμφέρον για όλους μας. Θέλει να βελτιώσει το περιεχόμενο, αναβαθμίζοντας την ποιότητα αλλά εισάγοντας και ένα νέο εργαλείο, στο οποίο θα κάνεις διπλό "thumbs up" για να διαχωρίζεις αυτά που σου αρέσουν από αυτά που λατρεύεις να βλέπεις. Θα αλλάξουν επίσης οι κανονισμοί για το μοίρασμα των κωδικών, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια στο ποιοι και πόσοι βλέπουν από ένα λογαριασμό.

Το πρόβλημα σε αυτές τις αλλαγές είναι ότι υπάρχει η σκέψη για διαφημίσεις. Αν και ο CEO του Netflix, Reed Hastings, δήλωνε ανέκαθεν αλλεργικός σε αυτή την ιδέα, μάλλον τώρα το ξεπέρασε και υποστηρίζει ότι είναι μία πιθανή μελλοντική επιλογή.

«Όσοι ακολουθούν το Netflix, ξέρουν ότι είμαι κατά της πολυπλοκότητας των διαφημίσεων και υπέρ της απλότητας των συνδρομών. Αλλά είμαι ακόμα πιο υπέρ της επιλογής που κάνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Όταν λοιπόν πληρώνεις λιγότερα και δεν έχεις πρόβλημα με το να βλέπεις διαφημίσεις, δεν είναι παράλογο να υπάρχει και αυτό στην πλατφόρμα».

Αν και δεν είναι μία κίνηση που θα πραγματοποιηθεί τον επόμενο μήνα, δεν αποκλείεται να το δούμε σε ένα ή δύο χρόνια. Και ενώ αυτή η αλλαγή θα συνοδευτεί από χαμηλότερες συνδρομές, δεν παύει να είναι μία γελοία κίνηση που θα πείσει ακόμη περισσότερους να κάνουν θεαματική έξοδο από το Netflix και να στραφούν σε άλλες, παρόμοιες πλατφόρμες. Αν θέλουμε διαφημίσεις, ανοίγουμε και την τηλεόρασή μας.

TAGS