Δαμάσκηνα: Τα φρούτα που χαρίζουν μακροζωία!

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015
Reasons-Plums-Should-Be-Your-Favorite-Fruit-This-Fallκαθτεα.jpg

Σε πολλές χώρες τα δαμάσκηνα δεν είναι πολύ γνωστά, ίσως επειδή οι περισσότεροι δεν ξέρουν τα οφέλη, που μπορούν να προσφέρουν. Τα δαμάσκηνα έχουν μια ποικιλία χρωμάτων και μεγεθών και μπορείτε να τα απολαύσετε κατά τα τέλη του καλοκαιριού και στις αρχές του φθινοπώρου, ανάλογα με το που ζείτε. Επίσης, μπορείτε να τα βρείτε φρέσκα ή αποξηραμένα και το μόνο σίγουρο είναι, ότι θα εκπλαγείτε από τα οφέλη που προσφέρουν στην υγεία.

Ακριβώς όπως οι φράουλες, τα βατόμουρα, τα κεράσια και τα μοβ σταφύλια, έτσι και τα δαμάσκηνα είναι μια πλούσια πηγή ισχυρών αντιοξειδωτικών, τις ανθοκυανίνες, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρα σας από διάφορες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου. Ενσωματώστε τα δαμάσκηνα στη καθημερινή σας διατροφή, για να κερδίσετε μακροζωία.

Αν θέλετε να ενισχύσετε την υγεία της καρδιά σας, τα δαμάσκηνα είναι τα κατάλληλα φρούτα. Και αυτό γιατί είναι πλούσια σε κάλιο (ένα φρέσκο δαμάσκηνο περιέχει περίπου 113 mg), το οποίο βοηθάει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην ανακούφιση ή στην πρόληψη της καρδιακής νόσου και του εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μπορεί τα καρότα να κατέχουν τη πρώτη θέση όσο αφορά την υγεία των ματιών, όμως και τα δαμάσκηνα προσφέρουν πολλά οφέλη στην όραση σας. Αυτά τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, μια από τις πιο σημαντικές βιταμίνες για υγιή μάτια και καλή όραση. Περιέχουν επίσης, ζεαξανθίνη που προστατεύει τον αμφιβληστροειδή σας από τις βλαβερές υπεριώδεις ακτίνες.

Και φυσικά ένα από τα πιο γνωστά οφέλη που προσφέρουν τα δαμάσκηνα, είναι η πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Είτε τα καταναλώσετε φρέσκα είτε αποξηραμένα, θα σας βοηθήσουν στη πρόληψη ή στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες. Προσθέστε μερικά αποξηραμένα δαμάσκηνα στο γιαούρτι σας ή στη βρώμη ή προτιμήστε τα φρέσκα και βοηθήστε τη λειτουργία του εντέρου σας. Ωστόσο, εάν πάσχετε από χρόνια δυσκοιλιότητα, μην βασίζεστε μόνο στα δαμάσκηνα - δείτε το γιατρό σας το συντομότερο δυνατόν.

Μη διστάσετε λοιπόν, να εντάξετε αυτά τα φρούτα στη διατροφή σας, γιατί μπορείτε να τα καταναλώσετε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Από  smoothies μέχρι σε πίτες και μαρμελάδες, στο χέρι σας είναι, ώστε την επόμενη φορά που θα πάτε για ψώνια, να μην προσπεράσετε το ράφι με τα δαμάσκηνα.