Τελικά πόση πρωτεΐνη πρέπει να τρώμε;

Τρίτη, 10 Μαΐου 2016
10higher-powers-eggs.jpg

Μια νέα μελέτη δείχνει ότι οι ενήλικες πρέπει καταναλώνουν πολύ περισσότερη πρωτεΐνη, από αυτή που συστήνουν οι εθνικές κατευθυντήριες οδηγίες. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα που διεξάχθηκε στο Πανεπιστήμιο του Μισισίπι υποστηρίζει ότι η κατανάλωση πρωτεΐνης, μπορεί να μειώσει την απώλεια μυϊκής μάζας, κυρίως μετά τα 50 έτη. Η μέχρι τώρα συνιστώμενη ποσότητα είναι 0,8 γραμμάρια ανά σωματικό βάρος. Όμως η νέα μελέτη προτείνει περισσότερο από τη διπλάσια ποσότητα, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε τη μυϊκή μάζα. Αυτό που μπορεί να σκεφτείτε είναι ότι το συμπέρασμα ακούγεται προφανές: όσο περισσότερη πρωτεΐνη φάμε τόσο περισσότερους μύες θα έχουμε. Όμως, η ποσότητα που οι ερευνητές συστήνουν, ξεπερνά κατά πολύ τις μέχρι τώρα κατευθυντήριες γραμμές.

Για παράδειγμα για έναν άνθρωπο που ζυγίζει 80 κιλά, η συνιστώμενη διαιτητική πρόσληψη είναι 64 γραμμάρια πρωτεΐνη, δηλαδή 0,8 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους. Αντ αυτού η νέα μελέτη δείχνει ότι για να επωφεληθεί το άτομο που φέραμε ως παράδειγμα, χρειάζεται να προσλαμβάνει από 90 μέχρι και 135 γραμμάρια πρωτεΐνης μέσα στην ημέρα, δηλαδή περίπου 1,5 gr/ kg σωματικού βάρους.

Η ίδια μελέτη εξετάζει και το είδος αλλά και τον τρόπο που πρέπει να καταναλώνουμε τις πρωτεΐνη. Με απλά λόγια συστήνει να γίνεται μια ισόποση κατανομή μέσα στην ημέρα, επίσης προτρέπει να καταναλώνουμε φυτικές πρωτεΐνες, όπως είναι τα φασόλια, κουνουπίδι, βρώμη, αμύγδαλα, κινόα κ.α.

Τελικά μήπως πρέπει να αρχίσουμε να αμφισβητούμε τη σημερινή συνιστώμενη ποσότητα πρωτεΐνης; Η απάντηση ακόμα δεν μπορεί να δοθεί με ακρίβεια, αλλά το σίγουρα είναι ότι μελέτη άνοιξε ένα παράθυρο διαλόγου στην επιστημονική κοινότητα.