Πώς να χάσετε τα τελευταία 5 κιλά

Τρίτη, 31 Μαΐου 2016
alcohol-bar-drinks-party.jpg

Συμβαίνει και στις πιο καλές οικογένειες, έτσι μπορεί να συμβεί και σε εσάς. Έχετε μπει στην τελική ευθεία της δίαιτας και σας μένουν μόνο λίγα κιλά να χάσετε, προκειμένου να αποκτήσετε το σώμα των ονείρων σας. Όμως, ξαφνικά η ζυγαριά δεν ανταποκρίνεται στην προσπάθεια που κάνετε και ενώ περιμένετε με ανυπομονησία να χάσετε τα τελευταία κιλά, αντικρίζετε έναν τοίχο. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 4 με 5 κιλά είναι και τα πιο δύσκολα για να χαθούν, παρόλα αυτά υπάρχουν τρόποι που μπορούν να σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από αυτά και να φτάσετε στον στόχο σας. Ξεκινήστε από σήμερα κιόλας.

  • Ενισχύστε τη σωματική δραστηριότητα

Αν κάνετε μια σωματική δραστηριότητα εδώ και αρκετό καιρό, τότε πιθανότατα το σώμα σας έχει συνηθίσει στη ρουτίνα. Η λύση είναι να αρχίσετε να ασκείστε λίγο περισσότερο και να αυξήσετε την ένταση, ώστε να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός και να χάσετε πιο εύκολα τα κιλά.

  • Ενισχύστε την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος

Οι ανισορροπίες στο πεπτικό σύστημα έχουν συνδεθεί με την αύξηση του σωματικού βάρους. Έτσι αν αποκαταστήσετε την ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο, θα μπορέσετε να χάσετε πιο εύκολα τα τελευταία κιλά. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε αν παίρνετε προβιοτικά, είτε σαν συμπληρώματα είτε από τις τροφές. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Yγείας, τα προβιοτικά είναι μη παθογόνοι οργανισμοί που όταν καταναλωθούν σε επαρκή ποσότητα έχουν πολλά οφέλη για την υγεία και για την αντιμετώπιση ορισμένων παθήσεων.

  • Μειώστε το αλάτι

Η μεγάλη πρόσληψη αλατιού ενδέχεται να προκαλέσει κατακρατήσεις των υγρών στο σώμα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεστε να χάσετε βάρος. Οι διεθνείς συστάσεις προτείνουν τη πρόσληψη 2300mg νατρίου την ημέρα, που αναλογεί σε 1 ¼ κ. γλυκού αλατιού. Ωστόσο είναι σημαντικό να προσέχετε και το αλάτι που είναι κρυμμένο στα τρόφιμα, όπως στις κονσέρβες, στα καπνιστά κρέατα, στα πατατάκια.

  • Καταναλώστε περισσότερες φυτικές ίνες

Αρχίστε να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, ώστε να φουσκώνετε και να νιώθετε χορτάτοι μέσα στην ημέρα. Το σώμα σας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διασπάσει τις ίνες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κορεσμός. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηροί καρποί και όσπρια είναι μερικά τρόφιμα που πρέπει να επιλέγετε, ώστε να αυξήσετε την ποσότητα των φυτικών ινών.

  • Κοιμηθείτε σωστά

Αν δεν κοιμάστε τουλάχιστον 7 ώρες το βράδυ, τότε μειώνονται τα επίπεδα της λεπτίνης, μια ορμόνη που δημιουργεί το αίσθημα του κορεσμού, ενώ αυξάνονται εκείνα της γκρελίνης, γνωστή και ως ορμόνη της πείνας. Μελέτες έχουν δείξει ότι αν νιώθετε υποτονικοί όταν ξυπνάτε το πρωί, τότε καταναλώνετε κατά μέσο όρο 500 θερμίδες περισσότερο, από ό,τι συνήθως. Η έλλειψη ύπνου επιβραδύνει επίσης τον μεταβολισμό σας, έτσι ώστε να καίτε 20 τοις εκατό λιγότερες θερμίδες την ημέρα.

Και κάτι τελευταίο. Σίγουρα έχετε ακούσει συμβουλές τύπου: «Κόψε τους υδατάνθρακες και θα χάσεις κιλά» ή «Μην τρως βραδινό για να αδυνατίσεις»! Μην τις ακούτε, γιατί δεν έχουν επιστημονική υπόσταση. Το αδυνάτισμα είναι απλά μαθηματικά! Που σημαίνει ότι πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνετε.