Πώς θα απαλλαγείτε από τη δυσκοιλιότητα τώρα που μένετε σπίτι

Τζουλιάννα Καρνέζη
Σάββατο 4 Απρίλιος 2020

Αυτή την περίοδο που όλοι μένουμε στο σπίτι και που τα γυμναστήρια είναι κλειστά, κινούμαστε λιγότερο από ό,τι πριν. Η καθιστική ζωή έχει σαν αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να υποφέρουν από ακανόνιστες κινήσεις του εντέρου. 

Αν λοιπόν έχετε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό κάποια αλλαγή στην εντερική κίνηση τότε καλό θα είναι να λάβετε τα μέτρα σας.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε για να απαλλαγείτε από τη δυσκοιλιότητα είναι να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, εντάσσοντας περισσότερες φυτικές ίνες στην καθημερινότητα μου. Προσπαθήστε να καταναλώνετε περίπου 20 γραμμάρια ινών την ημέρα και να πίνετε αρκετή ποσότητα νερού, ώστε να βοηθήσετε την κίνηση του εντέρου.

Καλές πηγές ινών περιλαμβάνουν:

Τα πίτουρα και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως σε δημητριακά, ψωμιά και καστανό ρύζι

Τα λαχανικά όπως λαχανάκια Βρυξελλών, καρότα και σπαράγγια

Φρέσκα φρούτα ή αποξηραμένα φρούτα όπως σταφίδες, βερίκοκα και δαμάσκηνα

Τα όσπρια 

Εκτός όμως από την ένταξη των φυτικών ινών καλό είναι να περιορίσετε τις τροφές με υψηλή σε λιπαρά, όπως τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα και επεξεργασμένα κρέατα. Επίσης είναι σημαντικό να εντάξετε τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας- μπορείτε να γυμνάζεστε μέσα στο σπίτι- γιατί  με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσετε τη καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. 

Οι παρακάτω τροφές μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας.

Γιαούρτι

Παρόλο που τα γαλακτοκομικά προϊόντα τείνουν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας, το γιαούρτι μπορεί να τα μειώσει. Αυτό συμβαίνι γιατί περιέχει προβιοτικά, τα οποία είναι καλά βακτήρια που κρατούν το σύστημα του εντέρου σας υγιές.

Δαμάσκηνα

Τα δαμάσκηνα περιέχουν τη σορβιτόλη που χρησιμεύει και ως καθαρτικό, βοηθώντας τις κινήσεις του εντέρου.

Πλιγούρι βρώμης

Ίσως η πιο δημοφιλής επιλογή για πρωινό μετά τα αυγά. Το πλιγούρι βρώμης βοηθάει όσους υποφέρουν από δυσκοιλιότητα.

Λιναρόσπορος

Οι σπόροι λιναριού είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά. Μόλις μία κουταλιά σπόρων λίνου περιέχει 3 γραμμάρια ινών, δηλαδή 8-12% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης για άνδρες και γυναίκες, αντίστοιχα. Μπορείτε να προσθέσετε λιναρόσπορο σε πολλά γεύματα και smoothies.

Μαύρα φασόλια

Ένα φλιτζάνι μαύρα φασόλια παρέχει στο σώμα σας περισσότερα από 15 γραμμάρια διαλυτής ίνας, η οποία παίζει ζωτικό ρόλο στις κινήσεις του εντέρου.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο περιέχει περίπου το 10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης διαιτητικών ινών, εξασφαλίζοντας μια υγιή πέψη.

Αμύγδαλα

Πλούσια σε υγιή λίπη, τα αμύγδαλα περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των διαλυτών ινών. Ωστόσο, απαιτείται μετριοπάθεια. Στόχος να μην καταναλώνετε περισσότερο από μια χούφτα αμύγδαλα την ημέρα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα.