CELEBRITIES MEN’S POINT

Overtraining: Τα σημάδια που δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει με την προπόνηση


JTeam

23 Ιανουαρίου 2022

Overtraining: Τα σημάδια που δείχνουν ότι το έχεις παρακάνει με την προπόνηση
Μπορεί κάθε μέρα να θες να δίνεις πόνο στη γυμναστική αλλά αν αναγνωρίζεις τα παρακάτω συμπτώματα στον εαυτό σου, καλύτερα να προσέξεις.

Αν δεν παραλείπεις ποτέ την άσκηση από τη ζωή σου αλλά παρόλα αυτά, βλέπεις ότι συνεχίζεις να έχεις χαμηλή ενέργεια και κακή απόδοση, τότε ίσως έχεις πάθει overtraining και ήρθε η ώρα να αναγνωρίσεις τα σημάδια.

Οι ειδικοί καταλήγουν πως είναι πολύ συγκεκριμένα τα συμπτώματα ενώ το σύνδρομο της υπερβολικής προπόνησης είναι επικίνδυνο για την υγεία ακριβώς επειδή μπορεί να μην το καταλαβαίνεις με αποτέλεσμα να συνεχίζεις να προπονείσαι ακόμη πιο σκληρά χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα.

Τα προειδοποιητικά σημάδια για να δεις αν ευθύνεται το overtraining που νιώθεις τόσο κουρασμένος μετά την προπόνηση, είναι τα εξής:

1. Ασυνήθιστες τιμές στους καρδιακούς σου ρυθμούς

Αν πιάνεις τον εαυτό σου, να έχει πολύ διαφορετικές τιμές από το συνηθισμένο μετά την προπόνηση, τότε αυτό είναι ένα ισχυρό σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά. Καλό είναι να αρχίσεις τις μετρήσεις στους καρδιακούς σου παλμούς κυρίως πριν ξεκινήσεις τη μέρα σου, κι αν παρατηρήσεις υψηλές ή χαμηλές τιμές, καλύτερα να επισκεφθείς τον γιατρό σου.

2. Ακόρεστη δίψα

Αν νιώθεις ότι διψάς διαρκώς, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχεις πάθει overtraining. Αυτό συμβαίνει γιατί μπορεί το σώμα σου να είναι σε καταβολισμό, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι αρχίζει να καταναλώνει τους δικούς του μυς για πρωτεΐνη με αποτέλεσμα να νιώθεις αφυδατωμένος. Η λύση είναι να πίνεις άφθονο νερό, να κοιμάσαι καλά και φυσικά να μετριάσεις τις προπονήσεις.

3. Αϋπνία

Μπορεί να μην υποψιάζεσαι την υπερβολική προπόνηση γι' αυτό που σου συμβαίνει αλλά αν επιστρέφεις ξεθεωμένος από τη γυμναστική και παρόλα αυτά το βράδυ δεν κλείνεις μάτι, τότε μάλλον ευθύνεται το overtraining. Αυτό έχει επηρεάσει το νευρικό σου σύστημα και τις ορμόνες σου με αποτέλεσμα να μην απολαμβάνεις έναν ποιοτικό ύπνο. Η λύση; Κατανάλωσε υγιεινό φαγητό και κάνε διάλειμμα τουλάχιστον για 1 εβδομάδα από τη γυμναστική.

4. Αδυναμία συγκέντρωσης

Όταν κάνεις focus διαρκώς στα σετ των επαναλήψεων και προσπαθείς ώστε να μη σου ξεφεύγει κανένα, φέρνεις τα αντίθετα αποτελέσματα αφού από την υπερβολική προσπάθεια να εκτελέσεις σωστά τις προπονητικές σου ασκήσεις, χάνεις τη συγκέντρωσή σου. Και αυτό αρχίζει να εξαπλώνεται φυσικά, και στην καθημερινότητά σου.

5. Αυξημένοι τραυματισμοί

Αυτό το σημάδι υποδηλώνει ότι, όχι μόνο το παρακάνεις με τις προπονήσεις, αλλά κι ότι κάτι δεν κάνεις καλά με τις ασκήσεις. Αν έχεις πολύ περισσότερους και συχνότερους τραυματισμούς σε σχέση με πριν, τότε πρέπει να αναδιαμορφώσεις το καθημερινό πρόγραμμα της άθλησής σου, κάνοντας τα σετ, όπως σου υποδεικνύουν οι προπονητές σου.