CELEBRITIES MEN’S POINT

Revenge travel: H νέα αναπάντεχη τάση στα ταξίδια που «ξεπουλάει»


JTeam

21 Μαΐου 2022

Revenge travel: H νέα αναπάντεχη τάση στα ταξίδια που «ξεπουλάει»
Photo credit: Unsplash/@freestocks
Ένας νέος όρος - trend έχει εμφανιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: τα ταξίδια εκδίκησης.

Καθώς όλο και περισσότερες χώρες ανοίγουν ξανά τα σύνορά τους στους τουρίστες, ένας νέος όρος - trend έχει εμφανιστεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: τα ταξίδια εκδίκησης.
Ο όρος έχει χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει ταξίδια τόσο ποικίλα, όπως οικογενειακές συγκεντρώσεις, μεγάλες διακοπές και επισκέψεις σε αγαπημένα μέρη, κάτι που οδηγεί σε ένα ερώτημα: Λοιπόν, τι είναι;
Η "εκδίκηση" έχει γενικά μια αρνητική χροιά, η οποία έρχεται σε αντίθεση με το χαρούμενο συναίσθημα που έχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι για τις πρώτες τους διακοπές μετά από δύο και πλέον χρόνια.
Αλλά η ιδέα του "ταξιδιού εκδίκησης" μπορεί να ερμηνευθεί ως εκδίκηση ενάντια στην πανδημία ή ενάντια στον ίδιο τον Covid.

«Το ταξίδι εκδίκησης είναι μια buzzword των μέσων ενημέρωσης που ξεκίνησε το 2021, όταν ο κόσμος άρχισε να ξανανοίγει και οι άνθρωποι αποφάσισαν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο», λέει η Έρικα Ρίχτερ, αντιπρόεδρος της Αμερικανικής Εταιρείας Ταξιδιωτικών Συμβούλων (ASTA).
Μέρος του προβλήματος είναι ότι δεν υπάρχει ένας καλός τρόπος για να περιγράψουμε την τρέχουσα διάθεση ταξιδιού σε όλο τον κόσμο. Το "μεταπανδημικό ταξίδι" δεν είναι αρκετά ακριβές σαν όρος, αφού η πανδημία δεν έχει τελειώσει σε πολλά μέρη του κόσμου. Διαφορετικές χώρες και περιοχές λειτουργούν με διαφορετικά χρονοδιαγράμματα, με ορισμένες να εξαλείφουν όλα τα εμπόδια εισόδου, ενώ άλλες παραμένουν αυστηρά ελεγχόμενες ή ακόμη και κλειστές για ξένους επισκέπτες.
Η Ρίχτερ συμφωνεί με το γενικό συναίσθημα πίσω από την ιδέα, ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιεί τον όρο «ταξίδι εκδίκησης».
«Είναι ένας άλλος τρόπος να πεις, «Η ζωή είναι μικρή. Θέλω να κλείσω αυτό το ταξίδι. Θέλω να περνάω περισσότερο χρόνο με την οικογένεια. Θέλω να συνδεθώ με την ανθρωπότητα και με τη φύση. Θέλω να εξερευνήσω τον κόσμο και να αναζητήσω εμπειρίες που με κάνουν να νιώθω ζωντανός».

Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Καθώς όλο και περισσότεροι εμβολιάζονται και τα σύνορα ανοίγουν ξανά, οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν ξανά.
Η εταιρεία ταξιδιωτικών κρατήσεων Expedia παρακολουθεί δεδομένα διαδικτυακής αναζήτησης που σχετίζονται με ταξίδια και τουρισμό. Το 2021, η μεγαλύτερη αύξηση στη μέση επισκεψιμότητα ταξιδιωτικών αναζητήσεων - 10% - σημειώθηκε τον Μάιο, την εβδομάδα αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε να παρατείνει τη σύμβασή τους με την Pfizer και να εγκρίνει το εμβόλιο για χρήση σε εφήβους.
Η έρευνα της Expedia διαπίστωσε ότι το 60% των καταναλωτών είχαν σχέδια να ταξιδέψουν στο εσωτερικό και το 27% να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το 2022.
Και πολλοί από αυτούς τους ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για διακοπές από ό,τι θα έκαναν στο παρελθόν. Δυο χρόνια παραμονής στο σπίτι σημαίνει για ορισμένους ανθρώπους ότι έχουν εξοικονομήσει χρήματα και μπορούν τώρα να κλείσουν ένα πιο εντυπωσιακό ξενοδοχείο, ένα αεροπορικό εισιτήριο πρώτης θέσης ή ένα ακριβό ταξίδι που θα γίνει μια φορά στη ζωή.

Επιπλέον, όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν αλλάξει οριστικά τις πολιτικές τους για την εξ' αποστάσεως εργασία μετά την πανδημία.
Μια έρευνα του Pew που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο έδειξε ότι το 60% των εργαζομένων με δουλειές που μπορούν να γίνουν από το σπίτι δήλωσαν ότι θα ήθελαν να εργάζονται από το σπίτι όλο ή τον περισσότερο χρόνο όταν η πανδημία τελειώσει, αν τους δοθεί η επιλογή.
Για μερικούς ανθρώπους, η εργασία από το σπίτι δεν σημαίνει απαραίτητα από το σπίτι -θα μπορούσε να σημαίνει διαμονή σε ένα Airbnb σε άλλη χώρα πυνδυάζοντας εργασία και ταξίδια.
Ορισμένοι προορισμοί προσελκύουν εργαζόμενους από απόσταση. Νησιά της Καραϊβικής, όπως τα Μπαρμπάντος και η Ανγκουίλα, προσφέρουν βίζα ειδικά για τους εξ' αποστάσεως εργαζόμενους ή «ψηφιακούς νομάδες» ως τρόπο ενίσχυσης του τουρισμού τους.

Η Christie Hudson υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Expedia (εργάστηκε για την έρευνα της εταιρείας), που παίρνει μέρος στο trend, είπε:

«Τα αποτελέσματα της έρευνας δεν με εξέπληξαν. Κυρίως, επειδή, αντανακλούν τόσο δυνατά τα όσα νιώθω. Στη διάρκεια του περασμένου διήμερου ταξιδιού μου κανόνισα περισσότερες επισκέψεις σε σπα και αναβάθμισα το εισιτήριό μου σε πρώτης θέσης. Ένιωθα πως το αξίζω».

Οπότε πείτε το «ταξίδι εκδίκησης» ή όχι. Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι προφανές ότι οι άνθρωποι έχουν αλλάξει τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες από τότε που ξεκίνησε η πανδημία και αυτό το αίσθημα του "ω, επιτέλους!" έχει δύναμη τόσο μεγάλη, ικανή να πουλά αεροπορικά εισιτήρια και πακέτα ξενοδοχείων.

Ακολουθήστε το jenny.gr στο google news και συντονιστείτε στον παλμό της διεθνούς showbiz, με συνεχή updates γύρω από την ποπ κουλτούρα και τους αγαπημένους σας celebrities.