HOME SWEET HOME HOME TIPS

Αυτό είναι το σημείο με τα περισσότερα μικρόβια στην κουζίνα

18 Ιανουαρίου 2023

Αυτό είναι το σημείο με τα περισσότερα μικρόβια στην κουζίνα
pexels
Το μυαλό σου ίσως πάει (λανθασμένα) στους διακόπτες του φούρνου ή στο χερούλι του ψυγείου

Νέα έρευνα μόλις κατέρριψε έναν δυνατό μύθο γύρω από τα σημεία με τα περισσότερα μικρόβια μες στην κουζίνα. Είναι πολύ πιθανό να υποθέτεις ότι το νούμερο ένα σημείο που θέλει προσοχή, είναι τα χερούλια και οι διακόπτες του φούρνου που πιάνουμε συνεχώς όταν μαγειρεύουμε. Λάθος! Η πρόσφατα έρευνα θεωρεί ως βασικό ένοχο των μικροβίων τα βαζάκια για μπαχαρικά.

Όσο κι αν εκπλήσσεσαι, που η απάντηση δεν είναι μια πιο προφανής, οι ερευνητές της μελέτης για να καταλήξουν σε συμπεράσματα, παρατήρησαν τον τρόπο που 371 συμμετέχοντες έφτιαχναν μπέργκερ με γαλοπούλα και το πόσες επιφάνειες άγγιζαν για το τελικό αποτέλεσμα. Όσοι συμμετείχαν, πίστευαν απλώς ότι έπρεπε να δοκιμάσουν νέες συνταγές.

Αυτό που διαπιστώθηκε λοιπόν, είναι ότι τα βαζάκια με τα μπαχαρικά είναι οι μεγαλύτεροι φορείς των μικροβίων. Για την ακρίβεια, παρατηρήθηκε ότι το 48% αυτών που ανοίχτηκαν, μετέφεραν βακτήρια από τη γαλοπούλα συγκριτικά με το 20% των υπόλοιπων επιφανειών. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Food Protection, δείχνει ότι σχεδόν κανείς δεν σκέφτηκε μετά την παρασκευή των συνταγών, να καθαρίσει τα βαζάκια αυτά με αποτέλεσμα να καταλήγουν να είναι τα πιο βρώμικα.

Jenny.Gr
pexels

Τα αποτελέσματα εξέπληξαν ακόμη και τους ειδικούς γύρω από την ασφάλεια του φαγητού ενώ σκοπεύουν να κάνουν κι άλλες έρευνες για να ενισχύσουν ή μη, τα νέα ευρήματα. Για να μην πανικοβάλλεσαι πάντως, αν πλένεις καλά τα χέρια σου όσο μαγειρεύεις, δεν κινδυνεύεις να μεταφέρεις μικρόβια που μένουν παγιδευμένα σε αντικείμενα όπως ένα μικρό βαζάκι που δεν υποψιάζεσαι καν.

Άλλο αντικείμενο που έχει αποδειχθεί ότι μαζεύει πολλά μικρόβια στην κουζίνα, είναι η πλάκα κοπής για το κρέας. Έρευνες έδειξαν πως οι πλάκες κοπής έχουν 200 φορές περισσότερα βακτήρια από αυτά που έχει το κάθισμα τουαλέτας. Το κρέας, λόγω της ζωικής του προελεύσεως, είναι γεμάτο με βακτήρια και μικρόβια. Για να απολυμανθεί, βάλε 2 κ.σ. χλωρίνη σε 3,5 λίτρα νερό, και άσε μέσα την πλάκα για λίγα λεπτά. Μην την μουλιάσεις για πολλή ώρα γιατί θα καταστρέψεις το ξύλο.