Για χρόνια, οι γυναίκες προσπαθούσαμε να «χωρέσουμε» σε στερεότυπα ομορφιάς που καθόριζαν οι βιομηχανίες της μόδας και της ομορφιάς. Η αναζήτηση της «αέναης ομορφιάς» και του «τέλειου σώματος», βάσει μιας ουτοπικής εικόνας, οδηγούσε σε αναχρονιστικές και επικίνδυνες πρακτικές, όπως η υπερβολική δίαιτα και άσκηση, καθώς και στη χρήση ακραίων μεθόδων πλαστικής χειρουργικής, με σοβαρές συνέπειες για την σωματική και ψυχική υγεία.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, παρατηρείται ένας ολιστικός επαναπροσδιορισμός στην έννοια της ομορφιάς. Η αναγνώριση και η αποδοχή της διαφορετικότητας, αλλά και της μοναδικότητας της ομορφιάς κάθε γυναίκας επαινούνται ως ύψιστες αξίες.
Οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας και εταιρείες – κολοσσοί στον κλάδο της ομορφιάς παγκοσμίως, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι διαφημιστικές καμπάνιες άρχισαν να επικοινωνούν διαφορετικά με το γυναικείο φύλο και να προωθούν ηχηρά μηνύματα αυτοσεβασμού, αυτό-αποδοχής και αγάπης, προβάλλοντας ρεαλιστικά γυναικεία σώματα και αληθινά δέρματα με «ατέλειες» - γιατί άλλωστε, στις μέρες μας όλες αυτές οι διαφορετικές ατέλειες που έχει η κάθε μια μας χωριστά, είναι εκείνες που μας κάνουν πραγματικά μοναδικές και όμορφες. Όλα αυτά, αναμφισβήτητα, αποτελούν σημαντικά βήματα προόδου και έχουν ανοίξει τον δρόμο προς μια πιο υγιή αντίληψη της ομορφιάς.
Στον αντίποδα, παρά την αυξημένη αποδοχή της διαφορετικότητας, παρατηρείται επίσης μια συνεχώς αυξανόμενη τάση προς τις πλαστικές επεμβάσεις, τα εμφυτεύματα, τα fillers και τα ενέσιμα υαλουρονικού οξέος, τα οποία αυτή τη στιγμή βάσει στατιστικών βρίσκονται στην κορυφή των γυναικείων προτιμήσεων.
Αυτή η αντικρουόμενη συνθήκη δημιουργεί πράγματι πολλά ερωτηματικά σε σχέση με το πόσο τελικά είναι ανθρωπίνως εφικτό να αποβάλλουμε από μέσα μας όσα για χρόνια μας «στοίχειωναν». Ενώ, μπορεί να ερμηνευτεί με πολλούς και ποικίλους τρόπους: Η κοινωνική πίεση σε σχέση με την εξωτερική εμφάνιση είναι ακόμα υπαρκτή, παρά τις προσπάθειες για αλλαγή. Επίσης, η επαγγελματική ανταγωνιστικότητα σε πολλούς τομείς εξακολουθεί να συνδέεται με την εξωτερική εμφάνιση, γεγονός που μπορεί να οδηγεί σε αυξημένη ζήτηση αισθητικών επεμβάσεων. Ένα ακόμα κεφάλαιο με σημαντικό μερίδιο ευθύνης είναι η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των social media.
Πλατφόρμες, όπως το Tik Tok, δημιουργούν πια τις δικές τους «τάσεις». Μας βάζουν σε μια διαδικασία άστοχης σύγκρισης με την εξωτερική εμφάνιση άλλων γυναικών ανά τον κόσμο, ενώ τα φίλτρα στα οποία δίνεται εύκολη πρόσβαση σε γυναίκες κάθε ηλικίας παραποιούν εντελώς την πραγματική μας εικόνα και δημιουργούν μια τοξική σχέση με την «αλήθεια» του καθρέφτη μας.
Μήπως τελικά όλα αυτά με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωπες καθημερινά είναι ένας φαύλος κύκλος που δεν μας επιτρέπει να εξελιχθούμε; Μήπως η αναμεταξύ μας «σύγκριση» στο βάθος είναι αυτή που δεν μας επιτρέπει να αγαπήσουμε τόσο εμάς τις ίδιες όσο και τις άλλες γυναίκες γύρω μας; Αν δεν κατακτήσουμε για αρχή αυτό, τότε πώς θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή σχέση μεταξύ μας και να «μιλήσουμε» στην κοινωνία για όλα όσα μας ενώνουν, για όλα όσα μας αξίζουν, για όλα μας ανήκουν; Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να αποδεχτούμε την μοναδική μας ομορφιά, να την θαυμάσουμε και να την μετατρέψουμε σε δύναμη.