REAL LIFE

Το κοινωνικό πείραμα της Teleperformance Greece που μας δείχνει εάν τα έμφυλα στερεότυπα έχουν εξαλειφθεί


Branded Content Team

28 Μαρτίου 2024

Το κοινωνικό πείραμα της Teleperformance Greece που μας δείχνει εάν τα έμφυλα στερεότυπα έχουν εξαλειφθεί
«Gender Unity for Gender Equality» το κεντρικό μήνυμα της φετινής καμπάνιας της εταιρείας.

Εν έτει 2024, ασυνείδητα έμφυλα στερεότυπα συνεχίζουν να υπάρχουν στην καθημερινότητά μας. Παρά τον εκσυγχρονισμό της κοινωνίας μας, κατάλοιπα του παρελθόντος παραμένουν και εμφανίζονται άλλοτε με άμεσο και άλλοτε με έμμεσο τρόπο.

Με γνώμονα τα παραπάνω, η Teleperformance στην Ελλάδα πραγματοποιεί μια σειρά δράσεων με στόχο την ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, ώστε να καταφέρουμε όλοι μαζί να φέρουμε ουσιαστική αλλαγή στην κοινωνία μας. Την περσινή χρονιά, εργαζόμενοι της Teleperformance στην Ελλάδα κλήθηκαν να λύσουν έναν γρίφο και να δώσουν μια αυθόρμητη απάντηση στην ιστορία που άκουγαν, ενώ φέτος η εταιρεία πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, με μία εξωστρεφή πρωτοβουλία που απευθύνθηκε με μεγάλη απήχηση σε πολυάριθμο κοινό, μέσω των social media.

Gender Unity for Gender Equality – Η Φετινή Καμπάνια της Teleperformance για την Ημέρα της Γυναίκας

Και φέτος, η Teleperfomance στην Ελλάδα συνεχίζει να προσπαθεί για την κατάρριψη των έμφυλων στερεοτύπων και την εξάλειψη των ασυνείδητων προκαταλήψεων. Αυτή τη φορά, αποφάσισε να διεξάγει ένα πείραμα, καλώντας το κοινό να συμμετάσχει και αξιοποιώντας ξανά το στοιχείο της αυθόρμητης αντίδρασης. Πρόκειται για μία καμπάνια που είχε τη μορφή έρευνας γνώμης, και η οποία απευθύνθηκε στο κοινό τριών αγαπημένων influencers.

Η εταιρεία συνεργάστηκε με τη Μαίρη Συνατσάκη (mairiboo), την Αθηνά Τσαγκαράκη (athinoid) και την Ειρήνη Αντωνοπούλου (panathema_se), οι οποίες ξεκίνησαν την καμπάνια αναρτώντας στους προσωπικούς τους λογαριασμούς το τμήμα μίας φωτογραφίας. Έπειτα, κάλεσαν τους followers τους να φανταστούν το πλαίσιο της μεγάλης εικόνας, τη χρονιά και τους εμπλεκόμενους.

Τι είδε το κοινό (πάνω από 1.000.000 άνθρωποι) που εκτέθηκε σε αυτό το πείραμα:

Jenny.Gr

Τα αποτελέσματα του πειράματος είχαν μεγάλο ενδιαφέρον, αφού έδειξαν πως, δυστυχώς, έμφυλες προκαταλήψεις επιβιώνουν μέχρι σήμερα. Συγκεκριμένα, βλέποντας ένα πόδι να ίπταται με ένα αέρινο ρούχο που παρέπεμπε σε φιγούρα μπαλέτου, η συντριπτική πλειοψηφία υπέθεσε πως πρόκειται για μία γυναίκα και μόλις 1 στους 10 έδωσε ως επιλογή έναν άντρα. Στη φωτογραφία όπου ένα χέρι με γάντι κρατά σύνεργα καθαρισμού, το 65% θεώρησε πως πρόκειται για χέρι γυναίκας, δείχνοντας πως οι δουλειές του σπιτιού ακόμη θεωρούνται από την πλειοψηφία ως γυναικεία υπόθεση. Τέλος, στη φωτογραφία που απεικονίζει μία αγροτική μηχανή και έναν ώμο με καρό πουκάμισο, μόλις το 15% πρωτοτύπησε και φαντάστηκε γυναίκα αγρότισσα και όχι στερεοτυπικά, άντρα αγρότη.

Ολόκληρες οι φωτογραφίες:

Jenny.Gr

Τα παραπάνω αποτελέσματα αποδεικνύουν πως η πλειοψηφία του κοινού συνεχίζει να ταυτίζει μία γυναίκα με το επάγγελμα της χορεύτριας ή της καθαρίστριας, και έναν άντρα με αυτό του αγρότη. Ή τουλάχιστον αυτή είναι η πρώτη αυθόρμητη σκέψη που έρχεται στο μυαλό πολλών ανθρώπων, ακόμα και αν δεν πιστεύουν ότι αυτό θα έπρεπε να ισχύει στην πραγματικότητα.

Η καμπάνια της Teleperformance στην Ελλάδα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα για τις ασυνείδητες προκαταλήψεις, αλλά και τη δύναμη της ποικιλομορφίας, της αμοιβαίας υποστήριξης, και της αλληλοσυμπλήρωσης των φύλων. Μέσα από το συμπεριληπτικό element «WM» - σήμα κατατεθέν της φετινής καμπάνιας- που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων «Woman, Man», δημιουργήθηκε ένα νέο σχήμα-σύμβολο που τελικά μας χωράει όλους. Αφήνοντας πίσω άγονες διαμάχες και προκαταλήψεις άλλων εποχών, ερχόμαστε επιτέλους κοντά, συναντιόμαστε στα μισά, καταλαβαίνουμε ότι είμαστε όλοι ίσοι.

Jenny.Gr

Έτσι χτίζονται τα θεμέλια για έναν κόσμο στον οποίο ακούγεται δυνατά κάθε φωνή και όλα τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Γιατί σημασία δεν έχουν οι λεπτομέρειες, αλλά η μεγαλύτερη εικόνα και αυτή (πρέπει να) μας χωράει όλους. Η έμφυλη ενότητα για την έμφυλη ισότητα.

Η Ημέρα της Γυναίκας δεν αφορά μόνο στις γυναίκες και η Teleperformance στην Ελλάδα το γνωρίζει πολύ καλά. Γιατί η «αιώνια μάχη των φύλων» δεν πρέπει να υπάρχει, αλλά αντιθέτως χρειάζεται η συμμαχία και η σύμπραξη για να επέλθει το απόλυτο gender unity. Έτσι πρέπει να γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, καθημερινά. Κάνοντας την απόσταση, εγγύτητα. Για το παρόν, και το μέλλον.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις της Teleperformance στην Ελλάδα γύρω από την ενδυνάμωση των γυναικών εδώ.