Η «γενναιόδωρη κατανάλωση» ωφελεί τον πλανήτη και τη ζωή των συνανθρώπων μας
22 Σεπτεμβρίου 2014
Υπάρχει ένα ρητό που λέει ότι «το ταξίδι είναι το μόνο πράγμα που αγοράζεις και σε κάνει πλουσιότερο!”
Για παραπάνω από 8 χρόνια, λοιπόν, ταξίδευα από τη μία άκρη του κόσμου στην άλλη, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας αξεσουάρ μόδας και ρούχα για μεγάλους οίκους και πολυεθνικές εταιρείες. Ετοιμόρροπα εργαστήρια, χρωματισμένα ποτάμια από τοξικές βαφές, σκληρά εργαζόμενα ανήλικα παιδιά, ήταν οι συνηθισμένες εικόνες κάθε ημέρας, που έπρεπε να φέρω εις πέρας αποτελεσματικά, μέσα στις απαιτούμενες αυστηρές προθεσμίες του κάθε μεγάλου πελάτη. Παραγγελίες εκατοντάδων χιλιάδων τσαντών, κασκόλ, καπέλων και κάθε είδους αξεσουάρ, που θα πωλούνταν σε κάποια χώρα της Δύσης, κατασκευάζονταν σε κλειστοφοβικά εργαστήρια της Κίνας και της Ινδίας, από αγέλαστες γυναίκες, που εργάζονταν επί 10 ώρες ημερησίως, κάτω από απάνθρωπες συνθήκες, για 1.5 δολλάριο. Ζώντας αυτές τις έντονες εικόνες, αποφάσισα το 2011 ότι αδυνατώ πλέον να συνεχίσω αυτήν τη δουλειά, παρόλες τις οικονομικές απολαβές, και αγόρασα ένα εισιτήριο για την αγαπημένη μου Μουμπάι, στην Ινδία. Αυτή την φορά θα την επισκεπτόμουν ως παρατηρητής δίνοντας στον εαυτό μου την ευκαιρία να ηρεμήσω και να σκεφτώ τι θα κάνω στην ζωή μου από εκεί και πέρα.
Είχα οργανώσει να πάω ως εθελόντρια σε ένα τοπικό ορφανοτροφείο, αλλά και να επισκεφτώ μία από τις πιο φημισμένες μονάδες παραγωγής ρούχων στην ευρύτερη περιοχή ίσως για να πάρω έμπνευση για κάτι μελλοντικό. Οι εικόνες που αντίκρισα όμως, ήταν διαφορετικές από ό,τι περίμενα. Παρόλο την καλή φήμη του το εργοστάσιο παραγωγής, είχε πάλι στοιβαγμένους κυριολεκτικά εργάτες που παρήγαγαν ρούχα γνωστών ξένων brands σε ρυθμούς δεκάδων εκατομμυρίων τεμαχίων το μήνα. Ενώ στο ορφανοτροφείο τα άλλοτε εγκαταλελειμένα ή κακοποιημένα παιδιά που είχαμε πάει να βοηθήσουμε σε γέμιζαν χαμόγελα δείχνοντας σου την χαρά τους μόνο που βρισκόσουν εκεί.
Ήξερα πως αυτή τη φορά συνέβαινε κάτι διαφορετικό μέσα μου. Δεν αισθανόμουν απλώς λυπημένη για ό,τι αντίκριζα. Αισθανόμουν κυριώς αποφασισμένη να κάνω κάτι για να το αλλάξω. Έστω κι αν αυτή η αλλαγή περιοριζόταν απλώς σε ένα δυστυχισμένο παιδί λιγότερο, μια επιπλέον χαμογελαστή εργάτρια, ή αποφυγή της ρύπανσης του νερού από τοξικά απόβλητα σ’ένα μικρό μόνο σημείο ενός ποταμού. Αυτή τη φορά αισθάνθηκα ότι θέλω να δώσω κάτι πίσω στον κόσμο που με φιλοξενεί. Ότι θέλω να είμαι γενναιόδωρη απέναντι στον πλανήτη και στους ανθρώπους γύρω μου.
Η ιδέα της GENERATION GENEROUS* δεν άργησε να έρθει. Για την ακρίβεια ήρθε μέσα σε λιγότερες από 48 ώρες μετά την επιστροφή μου στο Λονδίνο. Σε μια εποχή ξεφαντώματος αγορών, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, περπατούσα σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους του Λονδίνου, την Oxford Street, όταν ξαφνικά παρατήρησα πώς όλοι γύρω μου έτρεχαν βιαστικοί, κρατώντας στα χέρια τους εκατοντάδες σακούλες καταστημάτων. Εκείνη τη στιγμή, παρατηρώντας την τεράστια ποσότητα αγαθών που αγοράζονταν ανά δευτερόλεπτο, συνειδητοποίησα την τόσο μεγάλη δύναμη μας ως καταναλωτές, και αποφάσισα να ιδρύσω μια εταιρεία που θα προωθεί τη «γενναιόδωρη κατανάλωση», δηλαδή θα ωφελεί άμεσα τον πλανήτη και θα βελτιώνει τη ζωή τουλάχιστον ενός συνανθρώπου μας μέσα από την πώληση κάθε προϊόντος της.
Έτσι, λοιπόν, ιδρύθηκε το 2013 η GENERATION GENEROUS*, η οποία με σύμβολο της την παραδοσιακή καφέ χάρτινη σακούλα αγορών, επιδιώκει να μετατρέψει τη δύναμη του καταναλωτή σε πράξη γενναιοδωρίας προς τον πλανήτη και το συνάνθρωπο.
Η πρώτη και συμβολικά σχεδιασμένη GENERATION GENEROUS* τσάντα είναι κατασκευασμένη εξολοκλήρου από 25 (ανακυκλωμένα) πλαστικά μπουκάλια των 50cl, που διαφορετικά θα προκαλούσαν περιβαλλοντική ρύπανση για δεκάδες χρόνια. Η δημιουργία της προσφέρει δίκαιες συνθήκες εργασίας και σέβεται τους κατασκευαστές της, ενώ με την αγορά της ενισχύονται άμεσα 5 ζωτικές ανθρώπινες ανάγκες. Στο κόστος κάθε τσάντας συμπεριλαμβάνεται ένα ποσό για τη χρηματοδότηση έργων που προσφέρουν σε συνανθρώπους μας παγκοσμίως πρόσβαση σε πόσιμο ΚΑΘΑΡΟ ΝΕΡΟ, θρεπτικό ΦΑΓΗΤΟ, ασφαλή ΣΤΕΓΗ, καλύτερη ΥΓΕΙΑ και ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ, για να ζήσουν μία καλύτερη ζωή. Οι 5 χαρακτηριστικές αποχρώσεις των ραφών της συμβολίζουν την αντίστοιχη ανάγκη που ενισχύεται.
Με κάθε αγορά τσάντας GENERATION GENEROUS* υποστηρίζουμε μια νέα μορφή κατανάλωσης, τη «γενναιόδωρη κατανάλωση». Αυτή που σε κάθε μας αγορά ωφελεί τον πλανήτη και προσφέρει στους συνανθρώπους μας συνθήκες για μια καλύτερη ζωή.Ελπίζω να την ακολουθήσουμε όλοι!
Νατάσα Αθανασιάδου
Μάθετε περισσότερα στην ιστοσελίδα www.generationgenerous.com.
Photos credits of Generation Generous taken by:We Own CamerasMaria Karagianni Konstantinos Danias