REAL LIFE WHO

Fanny Eaton: Η σαγηνευτική ιστορία της μούσας των Προραφαηλιτών ζωγράφων


The Jennettes

18 Νοεμβρίου 2020

Fanny Eaton: Η σαγηνευτική ιστορία της μούσας των Προραφαηλιτών ζωγράφων

Στις 18 Νοεμβρίου του 1874, η Fanny Eaton, ή Fanny Matilda Antwistle, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, που υπήρξε το ιδανικό μοντέλο για πολλούς διακεκριμένους Άγγλους ζωγράφους κατά τη δεκαετία του 1860, έκανε μία από τις πιο ανατρεπτικές κινήσεις για τα δεδομένα της εποχής. Μπήκε στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, παίρνοντας μέρος σε συνεδρίες, οι οποίες θεωρήθηκαν ως αναπόσπαστο μέρος της Αδελφότητας των Προραφαηλιτών, δηλαδή των ζωγράφων που επιχείρησαν να ανατρέψουν την τεράστια επιρροή του Ιταλού Ραφαήλ στην παγκόσμια τέχνη.

Το doodle της 18ης Νοεμβρίου, της Google είναι αφιερωμένο λοιπόν, στη συμπλήρωση 146 χρόνων από την είσοδό της "μούσας των καλλιτεχνών" στον χώρο των Τεχνών. Η Eaton αναδείχθηκε σε πρότυπο ομορφιάς σε μια εποχή όπου οι μαύροι ήταν στο περιθώριο και συχνά, είχαν υποτιμητικό ρόλο στη βικτωριανή τέχνη. Η σαγηνευτική μούσα με καταγωγή από τη Τζαμάικα επηρέασε σημαντικά τους Άγγλους καλλιτέχνες, που ήθελαν να επαναπροσδιορίσουν τα πρότυπα ομορφιάς της εποχής, αλλά και της ποικιλομορφίας.

Η Fanny Eaton γεννήθηκε στις 13 Ιουνίου του 1835 στην επαρχία Surrey της Τζαμάικα ενώ κατά τη δεκαετία του 1840, μετακόμισε με τη μητέρα της, Matilda Foster στη Βρετανία. Από αρκετά νωρίς, στην ηλικία των 20 ετών, ξεκίνησε το modeling για ζωγράφους πορτρέτων στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, ενώ σύντομα τράβηξε την προσοχή μιας συλλογικότητας ανερχόμενων καλλιτεχνών, της Αδελφότητας των Προραφαηλιτών. Η Eaton το 1857 παντρεύτηκε και απέκτησε 10 παιδιά.

Η Eaton έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στον πίνακα του Simeon Soloman, «Η Μητέρα του Μωυσή», ο οποίος εκτέθηκε το 1860 στη Βασιλική Ακαδημία. Κατά τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας, το όνομά της συνδέθηκε καλλιτεχνικά με διάφορους εξέχοντες Προραφαηλίτες ζωγράφους, όπως οι: Dante Gabriel Rossetti, John Everett Millais και Rebecca Soloman.

Το έργο του John Everett Millais «Jephthah», το 1867, πιστεύεται ότι χαρακτηρίζει την τελευταία παρουσία της σε πίνακα ζωγραφικής. Η Eaton άφησε την τελευταία της πνοή στις 4 Μαρτίου του 1924, στο Λονδίνο και σε ηλικία 88 ετών από καρκίνο. Η μορφή της θα μένει ζωντανή μέσα από την ταυτότητα των Προραφαηλιτών ζωγράφων, για τους οποίους υπήρξε μούσα, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στα μέχρι τότε, πρότυπα ομορφιάς.