REAL LIFE WHO

#QueertheBallet: Το κίνημα για την ενδυνάμωση και συμπερίληψη των queer ατόμων στο μπαλέτο


Εύα Κονδύλη

19 Ιουνίου 2021

#QueertheBallet: Το κίνημα για την ενδυνάμωση και συμπερίληψη των queer ατόμων στο μπαλέτο
Η Pierce, η οποία εγκατέλειψε την εταιρεία μετά από επτά σεζόν για να επικεντρωθεί στη χορογραφία και το μουσικό θέατρο, σπάνια ένιωσε ότι εκπροσωπείται ως queer γυναίκα στον κόσμο του μπαλέτου, αλλά με το νέο κίνημά της, #QueertheBallet, ελπίζει να εμπνεύσει την αλλαγή. 

Λίγο μετά την προσχώρηση της μπαλαρίνας Adriana Pierce, στο Μπαλέτο του Μαϊάμι, κάποιος παρακολούθησε τις πρόβες της και έκανε μια αξιολόγηση: «Είναι η Adriana λεσβία; Επειδή μοιάζει».

Η Pierce, η οποία εγκατέλειψε την εταιρεία μετά από επτά σεζόν για να επικεντρωθεί στη χορογραφία και το μουσικό θέατρο, σπάνια ένιωσε ότι εκπροσωπείται ως queer γυναίκα στον κόσμο του μπαλέτου, αλλά με το νέο κίνημά της, #QueertheBallet, ελπίζει να εμπνεύσει την αλλαγή. 

«Θέλω να δείξω στους ανθρώπους μια αυθεντική, περίπλοκη σχέση μεταξύ δύο γυναικών μέσω του μπαλέτου», εξηγεί η Pierce. «Θέλω οι άνθρωποι να δουν ότι το μπαλέτο μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από έναν άντρα που σηκώνει μια γυναίκα με μια φανταχτερή στολή».

Αν και οι queer άνδρες αντιμετωπίζουν ένα καλά τεκμηριωμένο ομοφοβικό στίγμα, η κρίσιμη διαφορά για την Pierce είναι η ορατότητα. 

«Οι queer γυναίκες δεν είναι καν στο ραντάρ στους χώρους μας. Μερικές φορές βιώνω εμφανή ομοφοβία, αλλά το χειρότερο είναι οι μικρές επιθέσεις», λέει. «Η ιδέα ότι μια γυναίκα μπορεί να αποκλίνει από την εικόνα που περιμένουν ως επαγγελματίας χορεύτρια μπαλέτου, δεν είναι ούτε καν μια σκέψη που έχουν οι άνθρωποι».

Οι άνθρωποι έχουν αυτήν την προληπτική αντίληψη ότι αν μια γυναίκα ταυτιστεί ως queer, τότε υπάρχει κάτι λιγότερο θηλυκό σε αυτή.

Με το #QueertheBallet, η Pierce σχεδιάζει όχι μόνο οι queer γυναίκες να γίνονται ορατές, όπως και οι μη-δυαδικοί χορευτές, αλλά και να ανατρέψει το σύστημα των φύλων του μπαλέτου, καταρρίπτοντας μερικές παραδοσιακές πτυχές του αρσενικού-θηλυκού pas de deux, ενώ ανακαλύπτει συγχρόνως άλλες. 

Οι εναέριες αναβάσεις, λέει, δεν θα παίξουν ρόλο στη χορογραφία της. «Αν κάποιος στη σκηνή σηκώνει ένα άλλο άτομο πάνω από το κεφάλι του, το θέμα είναι ότι δεν μπορούν όλοι να το κάνουν αυτό. Στο μυαλό μου, αυτή η κίνηση δηλώνει ξεκάθαρα το φύλο», λέει.

Ο χορός σε pointe χρησιμοποιείται επίσης ως ένα φυλετικό χαρακτηριστικό στο μπαλέτο, αναγνωρίζει η Pierce. «Αν έχετε έναν άνδρα και μια γυναίκα στη σκηνή μαζί, και η γυναίκα είναι σε pointe, αυτό την ξεχωρίζει. Είναι έτοιμη να χειραγωγηθεί και να γυρίσει». 

Αλλά η Pierce ελπίζει να επαναπροσδιορίσει το pointe μέσω της χορογραφίας της. «Θέλω να το χρησιμοποιήσω, όχι ως κάτι που ξεχωρίζει τις γυναίκες, αλλά ως δεξιότητα», λέει. «Με δύο γυναίκες να χορεύουν μαζί, μπορεί να είναι λιγότερο καινοτομία και περισσότερο ισοσταθμία. Θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο και στο ίδιο επίπεδο».

Η Pierce φαντάστηκε την αντίδραση του κοινού της όταν δει το pas de deux της ζωντανά αργότερα αυτό το μήνα. «Θα ήθελα πολύ να το βλέπουν οι άνθρωποι και να σκέφτονται, "Ναι, όμορφο, έτσι είναι το μπαλέτο"», λέει. 

Μέσω του #QueertheBallet, ελπίζει να ενδυναμώσει άλλες queer γυναίκες και μη-δυαδικά άτομα που αισθάνονται αόρατα στη δική τους μορφή τέχνης. 

«Δεν θέλω κανένας να αισθάνεται ότι δεν μπορεί να υποστηρίξει τον εαυτό του», λέει η Pierce. «Το μπαλέτο πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουμε και είμαστε εδώ».

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Instagram

Δείτε ακόμη: 10 celebrities που δεν γνώριζες ότι ανήκουν στην LGTBQ+ κοινότητα

Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits

jenny.gr