Γιώργος Μπαλατσινός: Ο μαέστρος που έχει κατακτήσει την καρδιά της Ευρώπης μιλά αποκλειστικά στο Jenny.gr
Εύα Καραμπάτσου
27 Ιουλίου 2021
Ο γνωστός μαέστρος, Γιώργος Μπαλατσινός, κάνει καριέρα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη. Πρόσφατα βραβεύτηκε στον διεθνή διαγωνισμό «B. Maderna» με το έργο του Subito.
Έχει κάνει σημαντικές συνεργασίες και μάλιστα έχει διευθύνει στο Φεστιβάλ Αθηνών τη “Νόρμα” στην Εθνική Λυρική Σκηνή το 2019, αλλά και στην Αίθουσα Συναυλιών Σταύρος Νιάρχος (Εθνική Λυρική Σκηνή, 2018-19), στο Μέγαρο Μουσικής (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, 2017-20), αλλά και στο εξωτερικό όπως στην αίθουσα της Φιλαρμονικής του Βερολίνου (Berliner Symphoniker, 2016), Αίθουσα Φίλων Μουσικής Βιέννης, στο Konzerthaus Wien και μας κάνει την τιμή να μας μιλήσει αποκλειστικά για τη ζωή του, τις διακρίσεις του και όλη του την πορεία.
«Ένας πολλά υποσχόμενος νεος Αρχιμουσικός με εξαιρετική μουσικότητα, δημιουργικότητα και επαγγελματισμό», έχει αναφέρει για τον Γιώργο Μπαλατσινό, ο διάσημος μαέστρος M. Jurowski.
Η διαδικασία για να γίνει κανείς μαέστρος ποια είναι; Είναι ένα από τα επαγγέλματα που δεν είναι τόσο φανερό. Είναι ένας προσωπικός αγώνας κάθε ανθρώπου με πολλές ώρες, φαντάζομαι, εκπαίδευση, πολύ ωδείο, άπειρος χρόνος πειθαρχίας.
«Μαέστρος είναι μια Ιταλική λέξη η οποία σημαίνει διδάσκαλος, όπως εγώ λέω ο μαέστρος είναι ένας Γκουρού της τέχνης των ήχων. Συνεπάγεται ότι πρέπει να έχει κατά κύριο λόγο βαθιά γνώση της μουσικής και όχι μόνο. Ο μαέστρος δεν περιορίζεται στις δεξιότητες ενός, εντός εισαγωγικών τροχονόμου όπως πολλοί θέλουν να τον συγκρίνουν αλλά αυτο το λειτούργημα επιβάλει πολλά περισσότερα. Κάποιοι θεωρούν ότι είναι ένα επάγγελμα που δεν είναι αρκετά προβεβλημένο, δεν θα συμφωνήσω καθόλου. Ίσως θα έλεγα είναι τόσο προβεβλημένο που σε πολλές περιπτώσεις το όνομα του μαέστρου προβάλλεται περισσότερο από του συνθέτη, γεγονός που φυσικά είναι τραγικό.»
Πότε αποφασίσατε να γίνετε επαγγελματίας μουσικός;
«Από την ηλικία τον 10- 11 χρονών ήξερα ότι αυτό που θέλω να κάνω είναι να σπουδάσω μουσική... και ακόμα το κάνω κατά κάποιο τρόπο, η γνώση δεν έχει τέλος.»
Πού διαφέρει η μελέτη της μουσικής ως μουσικός και πού ως μαέστρος;
«Ένας από τους δασκάλους μου έλεγε ένας μουσικός ορχήστρας πρέπει να γνωρίζει τουλάχιστον καλά την φωνή του ... ένας αρχιμουσικός πρέπει να γνωρίζει πολλές παραπάνω ... ένας μαέστρος πρέπει να κατέχει άπταιστα τουλάχιστον ένα όργανο και κατά την προσωπική μου άποψη να έχει περάσει από το αναλόγιο. Το τελευταίο του προσφέρει παρα πολλά στον παράγοντα ψυχολογία που επίσης παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτό το λειτούργημα.»
Μιλήστε μας για τα δευτερόλεπτα που βγαίνετε στη σκηνή και σηκώνεται όλη η ορχήστρα και χειροκροτεί ο κόσμος;
«Το μόνο που νιώθω είναι ευγνωμοσύνη και ευλογία που είμαστε έτοιμοι όλοι για το ταξίδι.»
Πρόσφατα βραβευτήκατε. Ποιο είναι τελικά το μυστικό για την επιτυχία; Σκληρή δουλειά, ταλέντο, επιρροή από το οικογενειακό σας περιβάλλον ή ένας συνδυασμός όλων αυτών;
«Ναι βραβεύτηκα στον διεθνή διαγωνισμό σύνθεσης «B. Maderna». Όλοι ψάχνουμε για το μυστικό τις επιτυχίας, αυτό που μπορώ να πω είναι ότι για τον καθένα είναι ξεχωριστό. Πιστεύω στην αγάπη και την δοτικότητα σε αυτό που κάνεις, διότι εάν αγαπάς αυτό που κάνεις, η δουλειά πλέον δεν είναι σκληρή, είναι χαρά...»
Ο μαέστρος είναι ένα επάγγελμα μοναχικό… Η καραντίνα μπορεί ίσως να αποτέλεσε πηγή έμπνευσης;
«Ο χρόνος προετοιμασίας είναι μοναχικός και ευτυχώς που είναι δηλαδή, κάθε καλλιτέχνης χρειάζεται απομόνωση για να δημιουργήσει, το μαγικό βέβαια με την μουσική είναι ότι τα έχεις και τα δυο και την κοινωνικότητα και την απομόνωση. Αυτό που ψάχνω πάντα είναι η ισορροπία σε αυτά τα δυο. Σίγουρα πιστεύω ότι η όλη ιστορία που περνάει η ανθρωπότητα αυτή τη στιγμή έχει δώσει σε όλους μας την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουμε πολλά πράγματα. »
Τι πιστεύετε πως θα αφήσει πίσω της όλη αυτή η περιπέτεια;
«Μεγαλύτερο σεβασμό για τη ζωή και για τον ελάχιστο χρόνο που έχει ο καθένας μας σε αυτό τον κόσμο.»
Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την ερχόμενη περίοδο;
«Κορωνοϊού επιτρέποντος, έχω προγραμματίσει εμφανίσεις στην Πολωνία με τη ραδιοφωνία και τη Silesian Philharmonic, Ελβετία με την ορχήστρα μου, Γερμανία με την όπερα του Βούπερταλ, Ιταλία με τη συνφωνική του Σανρέμο και αλλά πολλά που ελπίζω να πραγματοποιηθούν.»
Γίνε κι εσύ μέλος μόνο με 6€/ έτος στο συνδρομητικό Jenny.gr Exclusive Benefits
Δείτε ακόμη: Η ζωγράφος με συναισθησία που δημιουργεί εικόνες από μουσική