Όταν φτιάχνουμε ένα βιογραφικό, έχετε 7 δευτερόλεπτα για να δημιουργήσουμε μια εντύπωση. Πρέπει λοιπόν να κάνετε αυτά τα δευτερόλεπτα να μετρήσουν.
"Τα πρώτα εφτά δευτερόλεπτα που κοιτάει κάποιος το βιογραφικό σας, είναι καθοριστικά για το αν θα του αρέσετε ή όχι", λέει η Olivia Jaras, που εργάζεται ως coach καριέρας. "Τον υπόλοιπο χρόνο τον περνάνε προσπαθώντας να επιβεβαιώσουν την αρχική τους αίσθηση".
Η Jaras είναι ιδρύτρια μιας εταιρείας που βοηθάει και καθοδηγεί τις γυναίκες ώστε να προσλαμβάνονται και να διαπραγματεύονται αμοιβές. Σύμφωνα με την Jaras, ένα βιογραφικό μπορεί να καθορίσει και το μισθό, οπότε είναι σημαντικό να είναι ισορροπημένο.
Αυτά είναι τα 4 στοιχεία που πρέπει να προσέξετε στο βιοραφικό σας, προκειμένου να κάνει εξαρχής μια καλή εντύπωση.
Επικεφαλίδα: Κρατήστε την απλή
Η επικεφαλίδα πρέπει να έχει το όνομα, το τηλέφωνο και το email σας. Η Jaras προτείνει να παραμένουν και τα χρώματα και οι γραμματοσειρές όσο πιο απλά γίνεται.
Σύνοψη: Πείτε ποιοι είστε
Η σύνοψη σε ένα βιογραφικό πρέπει να αποδίδει με τρεις προτάσεις το ποιοι είστε και το πού βρίσκεστε με την καριέρα σας. Δώστε σε όποιον έχει το βιογραφικό στα χέρια του ένα κίνητρο να συνεχίζει να διαβάσει. Δείξτε στην εταιρεία την αξία σας και το τι μπορείτε να προσφέρετε. Η Jaras προτείνει να βάζετε πλάγια γράμματα στη σύνοψη, ώστε να φαίνεται σαν εισαγωγή στο βιογραφικό.
Εμπειρία: Πείτε τι μπορείτε να κάνετε
Αυτό είναι το μόνο σημείο στο οποίο μπορείτε -διακριτικά- να καυχηθείτε. Ο τομέας της εμπειρίας πρέπει να περιλαμβάνει τις δουλειές που έχετε κάνει, τις θέσεις που έχετε αναλάβει, και τις αρμοδιότητες της κάθε μιας. Εάν μπορείτε, προσθέστε κάποια επιτεύγματα (ειδικά με αριθμούς) ώστε να καταλάβει κάποιος το τι έχετε επιτύχει.
"Σχετικά με εμένα": Αφήστε ένα σημείωμα
Το να κλείσετε το βιογραφικό σας με μερικές προσωπικές πληροφορίες, μπορεί να βοηθήσει να σας θυμούνται περισσότερο. Δεν υπάρχει κάτι κακό στο να σας θυμούνται ως "η υποψήφια που συλλέγει γραμματόσημα". Προσθέτει χαρακτήρα και μπορεί να σας κάνει να ξεχωρίσετε. Δε χρειάζεται να καταφύγετε σε υπερβολές, αλλά μπορείτε να απαριθμήσετε μερικά χόμπι και ενδιαφέροντα ή προσωπικούς στόχους που κατακτήσατε. Η Jaras θυμάται μια πελάτισσά της, η οποία προτιμήθηκε από τη Google σε σχέση με έναν άλλο υποψήφιο, επειδή τους κέρδισε ότι έκανε roller blades και έπαιζε ακορντεόν.
Δείτε ακόμη: 5 λόγοι να πιάσετε τα μαλλιά σας κότσο αύριο στη δουλειά